וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: חיזבאללה מסוגל לחסל את ישראל לבדו

14.8.2019 / 13:57

מפקד משמרות המהפכה אמר כי הארגון הלבנוני צבר יכולות בסוריה שיאפשרו לו לגבור לבדו על צה"ל. משא ומתן הוא הונאה ולא הפתרון", אמר סלאמי על המתיחות עם ארה"ב

צילום: דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק

מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, אמר היום (רביעי) כי חיזבאללה "מסוגל לחסל לבדו" את ישראל במקרה של מלחמה לאור היכולות שרכש בסוריה. בנוסף לכך, על רקע המתיחות האזורית הגבוהה בין טהראן לוושינגטון. הוא דחה את האפשרות למשא ומתן עם ארצות הברית, כפי שמקווים בממשל טראמפ. "משא ומתן הוא הונאה ולא הפתרון", אמר הבכיר. "האויב מחפש להגביר את הלחץ ואת הדרישות במהלך המשא ומתן ולכפות עלינו כניעה".

נשיא ארצות הברית פרש בשנה שעברה מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015, וכבר אז הסתייגו מכך במשמרות המהפכה. טראמפ הטיל מחדש את הסנקציות על טהראן במטרה ללחוץ עליה לפתוח בשיחות חדשות על הסכם מקיף יותר, שיכלול בין היתר את תכנית הטילים שלה, אולם במשטר דוחים זאת על הסף.

סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, 2010. רויטרס
דוחה על הסף אפשרות למו"מ עם ארה"ב. סלמאי/רויטרס

בחודשים האחרונים התגברה המתיחות בין שתי האויבות המרות, אחרי שוושינגטון הידקה את הסנקציות על מגזר הנפט במאי האחרון. מאז נרשמו שורת תקריות במפרץ הפרסי, בהן תקיפת מכליות נפט זרות והשתלטות עליהן. שתי המדינות הגיעו לסף עימות צבאי אחרי הפלת המל"ט האמריקני ביוני, אך טראמפ עצר ברגע האחרון. לפי ההערכות, בכל מקרה של מלחמה בין ארצות הברית לבין איראן, האחרונה תגיב גם דרך שלוחותיה במזרח התיכון, בראשן חיזבאללה בלבנון.

"מדיניות האויב באזור הגדילה את ההשפעה של איראן והביאה להקמת חזית מאוחדת מול היישות הציונית", אמר מפקד משמרות המהפכה. "האויב רוצה לשים קץ להשפעה האזורית של איראן באמצעות קונספירציה. איראן תהיה לפני שהאויב יגיע לכל מקום, לא נאפשר לאיזור להיות מקום שכל אחד יכול לסייר בו כמו שהוא רוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לוחמי חיזבאללה בלבנון, 18 במרץ 2019. AP
איראן צפויה להגיב דרך לבנון במקרה של עימות. לוחמי חיזבאללה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully