וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה פרסם תיעוד תקיפת ספינת אח"י חנית ממלחמת לבנון השנייה

15.8.2019 / 23:07

ארגון הטרור הפיץ את הקטע במסגרת תכנית ששודרה בערוץ אל-מנאר, לציון המלחמה שנערכה בקיץ 2006. הטיל שפגע בספינה, ככל הנראה מדגם C-802, הביא למותם של ארבעה לוחמי החיל וגרם נזק לכלי השיט שנגרר לבסיס בחיפה

מלחמת לבנון השנייה חיזבאללה מפרסם תיעוד של תקיפת ספינת חיל הים אח"י חנית/עריכה: ליר שפיגלר

חיזבאללה פרסם הערב (חמישי) תיעוד מתקיפת ספינת חיל הים אח"י חנית במלחמת לבנון השנייה. ארגון הטרור הפיץ את הקטע במסגרת תכנית ששודרה בערוץ אל-מנאר, לציון המלחמה שנערכה בקיץ 2006.

מדי שנה מפרסם חיזבאללה, בעת ציון מלחמת לבנון השנייה, קטעים מהלחימה בישראל, במהלכה ובאירועים אחרים. הקטע מפגיעת טיל החוף-ים בספינת הקרב מדגם סער 5 היה במסגרת תכנית שעסקה בכוח הימי שלו.

ב-14 ביולי 2006 נערכה המתקפה שבה פגע הטיל, ככל הנראה מדגם C-802, בספינה בעת שפעלה כ-16 ק"מ מול חופי ביירות. ארבעה לוחמי חיל הים נהרגו ונזק נגרם לכלי השיט שנגרר לבסיס חיל הים בחיפה. על פי הדיווחים, הטיל פגע במנוף שנמצא בירכתיים. אש פרצה בתאי המגורים מתחת לסיפון מנחת המסוקים וארבעת החיילים נהרגו. בתחילה סברו בצה"ל כי הספינה נפגעה ממל"ט ממולכד ששוגר לעברה, אך לאחר תחקיר ראשוני הובהר כי מדובר בטיל שנורה על ידי חיזבאללה.

תיעוד תקיפת חזיבאללה את ספינת חיל הים אח"י חנית, מלחמת לבנון השנייה, אל-מנאר, 15 אוגוסט 2019. עיבוד תמונה
תיעוד הפגיעה בכתבה ברשת אל-מנאר/עיבוד תמונה

אמש אמר מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, כי חיזבאללה "מסוגל לחסל לבדו" את ישראל במקרה של מלחמה לאור היכולות שרכש בסוריה. בנוסף לכך, על רקע המתיחות האזורית הגבוהה בין טהראן לוושינגטון, הוא דחה את האפשרות למשא ומתן עם ארצות הברית, כפי שמקווים בממשל טראמפ. "משא ומתן הוא הונאה ולא הפתרון", אמר הבכיר. "האויב מחפש להגביר את הלחץ ואת הדרישות במהלך המשא ומתן ולכפות עלינו כניעה".

בחודש שעבר ארגנטינה הגדירה את חיזבאללה ארגון טרור, עם ציון יום השנה ה-25 לפיגוע במבנה הקהילה היהודית בבואנוס איירס, שבו נהרגו 85 בני אדם. ארגנטינה מאשימה את איראן ואת הארגון הלבנוני השיעי הנתמך על ידה, אך הם מכחישים זאת. המדינה הדרום אמריקנית מאשימה את חיזבאללה גם במתקפה נגד מבנה השגרירות הישראלית בעיר ב-1992, שבה נהרגו 29 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully