וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך לתגובת חיזבאללה: חיל הים הגביר כוננות מחשש לפעולה בגזרתו

31.8.2019 / 20:00

בפיקוד הצפון נמשכת הדריכות לתגובה אפשרית של הארגון על חיסול אנשיו בסוריה והתקיפה שיוחסה לישראל בביירות. לצד תגבור כוחות שריון וארטילריה והרחקתם מהגבול כדי לאפשר ירי צליפה ונ"ט, בצה"ל העלו דריכות גם בזירה הימית. כחלק מהערכת המצב צה"ל דחה תרגיל צבאי

אתר רשמי

צה"ל ממשיך לתגבר ביממה האחרונה את גבול לבנון בכוחות ארטיליריה ושריון ברקע ההכנות לתגובה אפשרית של חיזבאללה לחיסול פעילי הארגון בסוריה ולתקיפה שיוחסה לישראל ברובע הדאחיה בביירות. צה"ל נערך לאפשרות שחיזבאללה יבצע פעולה צבאית בגבול או בעורף מדינת ישראל באופן שיחייב את צה"ל להגיב באופן רחב.

לשם כך הוחלט להכשיר את השטח בהסגת כוחות מקו הגבול כדי לאפשר ירי צליפה ונ"ט, לעבות את האבטחה ביישובים סמוכי הגדר מחשש לחדירה, לעבות את מערכי ההגנה האוויריים מפני שיגורי רקטות, להעלות את הרגישות והכוננות של מטוסי הקרב בצפון. גם חיל הים העלה את רמת הכוננות והדריכות מחשש לפעולה בזירה הימית.

סיום התרגיל הבינלאומי "נחשולים אדירים" בהובלת זרוע הים , 12.08.2019. דובר צה"ל
כוחות חיל הים, בשבוע שעבר (צילום: דובר צה"ל)/דובר צה"ל

לאור הגברת הכוננות, דובר צה"ל מסר כי במסגרת הערכת המצב הוחלט על דחיית התרגיל הצה"לי שתוכנן להתקיים השבוע. "התרגיל אוחד עם התרגיל המטכ"לי ('אבן הראשה'). אנשי המילואים שהוזמנו לתרגיל קיבלו הודעה על מועדי התייצבותם המעודכנים. התרגיל נועד לשמור על כשירות וכוננות כוחות צה"ל ותוכנן מראש כחלק מתכנית האימונים לשנת 2019", נמסר מדובר צה"ל.

בנוסף לכך, הרמטכ"ל כוכבי הודיע כי דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, יישאר בתפקידו. זאת לאחר שמועד החלפתו עם תת-אלוף הדי זילברמן תוכנן ליום שלישי הקרוב.

עוד בוואלה!

אחרי 20 שנה: נקבע מועד משפטם של מתכנני פיגועי 11 בספטמבר

לכתבה המלאה
מתיחות בגבול הצפון: מחשש לתגובת חיזבאללה צה"ל 
הגביל תנועת כלי רכב צבאיים בגבול לבנון. רויטרס
תותחים של צה"ל בגבול הצפון, השבוע (צילום: רויטרס)/רויטרס

בסוף השבוע הורה אגף המבצעים במטכ"ל על עוצר יציאות ללוחמים בגבול הצפון בעקבות המתיחות בצפון. ביום חמישי נפגש מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, עם ראשי רשויות בגזרה הצפונית. ברעם אמר במפגש כי "אני מלא הערכה לראשי הרשויות על השותפות, על השיח וגם על התגובות השקולות שמצביעות על מנהיגות אזרחית חזקה. קיום חיים ושגרה אזרחית לא סותרת את העובדה שצריכים להיערך גם לחירום ולהיות מחוברים למפקדים והיחידות במרחב. אני מדגיש שאתרי תיירות, פארקים ואירועים נמצאים בשגרה מלאה. אנחנו נערכים לכל האפשרויות ואם נידרש, נגיב ולכן אני לא יכול שלא להכניס את ראשי הרשויות לתוך העניין".

הכוננות הוגברה על רקע המתיחות הגוברת באזור הצפון, זאת בעקבות איומיו של מזכ"ל חיזבאללה להגיב על תקיפות המל"טים ברובע הדאחייה שבביירות, וכן תקיפת חיל האוויר בגבול סוריה - שלדברי נסראללה כוונה נגד יעדים מארגונו. "נגמרו הימים שישראל יכולה לתקוף ללא תגובה", אמר נסראללה. מוקדם יותר השבוע הנחה צה"ל על צמצום תנועת כלי רכב צבאיים בצירים הסמוכים לגבול לבנון. מתח עצום שורר ביישובים ובגבול, והכוחות נערכים לירי נ"ט, צליפה ושיגורי רקטות.

(עדכון ראשון: 15:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully