וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 20 שנה: נקבע מועד משפטם של מתכנני פיגועי 11 בספטמבר

חאלד שייח מוחמד, "המוח" שמאחורי מתקפת הטרור, ועוד ארבעה נאשמים, יעמדו לדין בינואר 2021 בפני בית משפט במתקן הכליאה בגואנטנמו. זאת אחרי עיכובים ארוכים בהליך הסבוך, שבסופו עשוי להיגזר עליהם עונש מוות בגין פשעי מלחמה ורצח של כ-3,000 איש

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

חמישה בני אדם הנאשמים במעורבות בפיגועי 11 בספטמבר, בהם מי שנחשב למוח שמאחוריהם, יעמדו לדין בינואר 2021. חאלד שייח מוחמד, ארכיטקט מתקפת הטרור הקטלנית ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, נאשם יחד עם שאר חברי הקבוצה בפשעי מלחמה וברצח של כמעט 3,000 בני אדם.

משפטם יהיה הראשון של מעורב כלשהי בפיגועים, והוא יתקיים כמעט 20 שנה אחרי המתקפות שהתרחשו בניו יורק, בוושינגטון ובפנסילבניה. אם הם יורשעו בבית משפט במתקן המעצר בגואנטנמו, עשוי להיגזר עליהם עונש מוות.

חאלד שייח מוחמד, בכיר באל-קאעדה שנחשב למתכנן פיגועי התאומים, לפני העינויים שעבר על ידי ה-CIA ולאחר מכן. AP
נתפס בפקיסטן ב-2003. חאלד שייח מוחמד, לפני ואחרי מעצרו/AP

חאלד שייח מוחמד נתפס בפקיסטן ב-2003, והוא הועבר למתקן הכליאה בקובה. עם זאת, ניסיונות קודמים להעמיד לדין את הקבוצה נתקלו בעיכובים.

כשהוא הועמד בפני בית משפט צבאי ב-2008, אמר בכיר אל-קאעדה כי הוא מתכוון להודות באשמה וכי הוא ישמח להפוך לשהיד. ב-2009, ממשל אובמה, שהבטיח לסגור את גואנטנמו, ניסה להעביר את המשפט לניו יורק אבל ביטל את ההחלטה ב-2011 בשל התנגדות הקונגרס. בסופו של דבר, החמישה הואשמו רשמית ביוני אותה שנה בעבירות הדומות לאלו שבהן הואשמו תחת ממשלו של ג'ורג' וו בוש.

לפי הפנטגון, חאלד שייח מוחמד הודה כי הוא היה אחראי מ"א' ועד ת'" לפיגועי 11 בספטמבר. התביעה בארצות הברית האשימה אותו במעורבות בשורת פעולות טרור אחרות, כולל הפיגועים במועדון באי באלי, ב-2002, הפיגוע הראשון במגדלי התאומים, ב-1993, רצח העיתונאי היהודי אמריקני דניאל פרל והניסיון לפוצץ מטוס באמצעות נעלי נפץ.

עוד בוואלה!

כדי להימנע מהוצאה להורג: מתכנן פיגועי 11 בספטמבר מוכן להפיל את סעודיה

לכתבה המלאה
זירת אסון התאומים מנהטן, ניו יורק  - 2001. AP
מגדלי התאומים עולים באש אחרי התרסקויות המטוסים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully