וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תקפה את אל-קאעדה בסוריה: "40 לוחמים נהרגו"

הארגון הסורי לזכויות אדם הודיע על מתקפת טילים שכוונה נגד התכנסות של ארגונים המזוהים עם אל-קאעדה, שהביאה לעשרות נפגעים בצפון-מערב המדינה. לא ברור האם הם שוגרו מהאוויר או מהקרקע, אך הפנגטון אישר כי האמריקנים עומדים מאחורי התקיפה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ארצות הברית תקפה את אל-קאעדה במחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה - כך אישר היום (שבת) הפנטגון. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 40 לוחמים המזוהים עם הארגון נהרגו בתקיפת הטילים. ראמי עבד אל-רחמן, העומד בראש הארגון שמושבו בבריטניה, הודיע כי "תקיפת טילים כוונה נגד התכנסות שנערכה על ידי מנהיגי חוראס אל-דין, אנסאר אל-תאוויד וארגונים נוספים בתוך מחנה האימונים". עוד נמסר מהארגון כי עדיין לא ברור האם הטילים שוגרו ממטוסי קרב או מהקרקע.

התקיפה אירעה שעות בודדות אחרי כניסתה לתוקף של הפסקת האש בין המורדים לבין משטר אסד, אך ההערכה היא כי הקואליציה האמריקנית עומדת מאחוריה. מוקדם יותר דיווח הארגון כי ההפצצות האוויריות באידליב הופסקו, בפעם השנייה החודש שבה מוכרזת הפסקת אש במחוז הנחשב למעוז האחרון של המורדים, אחרי שמונה שנות המלחמה במדינה. ההפוגה הקודמת קרסה אחרי שלושה ימים.

הממשלה הסורית הסכימה להניח את נשקה הבוקר, וזאת לפי סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, "בעוד שהיא שומרת לעצמה את הזכות להגיב על כל הפרה מצד הטרוריסטים". משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הממשלה הסורית תפסיק באופן חד צדדי את הלחימה ב"אזור אי-ההסלמה" באידליב, והפציר בכוחות הלוחמים להצטרף להפסקת האש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקיפה באזור אידליב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הארגון חוראס אל-דין המזוהה עם אל-קאעדה, ובעל בריתו הארגון אנסאר אל-תאוויד, פועלים שניהם במחוז אידליב. שניהם חברים במרכז פעולה משותף שכולל גם את ארגון תחריר א-שאם, המהווה את כוחות אל-קעאדה בסוריה. הארגון הוקם בפברואר 2018 וכולל כ-1,800 לוחמים, חלקם אינם סורים.

בתחילת יולי ארצות הברית טענה שהיא הוציאה לפועל תקיפה נגד חוראס אל-דין בצפון-מערב המדינה. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על מותם של 30 מלוחמיו, בהם שישה מפקדים.

מוקדם יותר היום שר החוץ האמריקני מייק פומפאו צייץ כי בארצות הברית מחזיקים במידע מהימן שלפיו המכלית האיראנית "אדריאן דריה 1" עושה את דרכה לסוריה. פופמאו אמר כי "זריף הבטיח לנו שהמכלית לא תגיע לסוריה, אך יש לנו מידע אמין שהמכלית פונה לעיר הנמל טרטוס שבמדינה".

עוד אמר פומפאו בחשבון הטוויטר שלו כי "אני מקווה שהם ישנו את המסלול שלהם" והוסיף כי זאת הייתה טעות לסמוך על שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף.

(עדכון ראשון: 16:57)

עוד בוואלה!

צה"ל נערך לתגובת חיזבאללה: חיל הים הגביר כוננות מחשש לפעולה בגזרתו

לכתבה המלאה
הריסות מבנים באידליב שבסוריה כתוצאה מתקיפה לפני יומיים. 31 באוגוסט 2019. רויטרס
הריסות מבנים באידליב, היום/רויטרס
הריסות מבנים באידליב שבסוריה כתוצאה מתקיפה לפני יומיים. 31 באוגוסט 2019. רויטרס
אידליב, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully