וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנציג העליון של כל העם": קוריאה הצפונית העניקה לקים תארים חדשים

30.8.2019 / 10:32

בעקבות שינוי בחוקה שאישר הפרלמנט, המנהיג העליון קים ג'ונג און יוגדר מעתה באופן רשמי כראש המדינה - תואר שעד היום ניתן לנשיא הפרלמנט. לפי הערכות במערב, הצעד נועד לסייע לו בקידום המו"מ עם ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הפרלמנט בקוריאה הצפונית אישר אתמול (חמישי) את חיזוק מעמדו של קים ג'ונג און בחוקת המדינה. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית, קים יוגדר מעתה באופן רשמי כראש המדינה וכן כמפקד הראשי של הצבא. עד כה, נשיא הפרלמנט הוגדר כראש המדינה בעוד תפקידו של קים הוגדר בפועל כ"מנהיג העליון", שפיקד על "הכוח הצבאי הכולל במדינה".

בחוקה החדשה מוגדר קים כיו"ר הנציבות לענייני המדינה, גוף ממשל בכיר שנוצר בשנת 2016, וכן כנציג העליון של כל העם הקוריאני. לפי הערכות במערב, הצעד נועד לצורך קידום המשא ומתן שמקיים מנהיג קוריאה הצפונית עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי, 4 במאי 2019. רויטרס
יוגדר מעתה באופן רשמי כראש המדינה. קים/רויטרס

השינוי בחוקת הדיקטטורה מסמיך את קים לפרסם תקנות חקיקה, החלטות משמעותיות ומינויים דיפלומטיים ואחרים. התיקונים החוקתיים יקבעו כי גם מערכת המשפט במדינה תכיר כעת בקים כראש המדינה. נשיא מושב העם העליון, צ'ו ריונג הי, אמר כי מעמדו המשפטי החדש של קים "מייצג את אחדות מדינתנו טוב יותר. המהלך נועד כדי להבטיח את הובלתו הבלעדית של המנהיג העליון בכל ענייני המדינה".

עוד בוואלה!

אלפים ליוו למנוחות את האחיות שנהרגו בתאונה באשקלון: "זה לא נקלט"

לכתבה המלאה
קים ג'ונג און בוחן שיגור של שני טילים קצרי טווח בצפון קוריאה - 11/8. רויטרס
"המהלך נועד כדי להבטיח את הובלתו הבלעדית של המנהיג העליון"/רויטרס

בסוף השבוע שעבר פיקח קים על ניסוי שיגור הטילים קצרי הטווח לעבר הים מול חופה המזרחי של המדינה. קים אמר כי קוריאה הצפונית חייבת להגביר את "פיתוח הנשק החדש", כדי להתמודד עם איומים ולחץ על מתקפה מצד כוחות עוינים. שיגור זה היה האחרון בסדרת הניסויים שפיונגיאנג ערכה בשבועות האחרונים, זאת במחאה על התרגילים הצבאיים המשותפים של ארצות הברית וקוריאה הדרומית.

קים אמר שהמערכת "שפותחה לאחרונה" היא "נשק נהדר", והביע "הערכה גבוהה" למדענים שעיצבו ובנו אותה. "מבחן השיגור הוכיח כי כל המפרט הטקטי והטכנולוגי של המערכת הגיע למדדים שהוגדרו מראש", כך מסרה סוכנות הידיעות בקוריאה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully