וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשק נהדר": קים פיקח על ניסוי שיגור הטילים בחופי צפון קוריאה

מנהגי קוריאה הצפונית אמר כי פיונגיאנג חייבת להגביר את פיתוח הנשק החדש שלה בכדי להתמודד עם איומים מצד כוחות עוינים. צבא דרום קוריאה, שפרסם על קיומו של הניסוי, אמר כי השיגור היה של שני טילים קצרי טווח, אך בצפון קוריאה אמרו כי נבדק "משגר טילים גדול"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, פיקח על ניסוי הטילים קצרי הטווח שנערך אמש (שבת) לעבר הים מול חופה המזרחי - כך נמסר מסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית. קים אמר כי פיוניאנג חייבת להגביר את "פיתוח הנשק החדש", כדי להתמודד עם איומים ולחץ על מתקפה מצד כוחות עוינים.

צבא דרום קוריאה אמר כי השיגור שנערך בחן שני טילים קצרי טווח, אולם התקשורת הממלכתית בקוריאה הצפונית טוענת כי היה ניסוי ב"משגר טילים גדול". שיגור זה היה האחרון בסדרת הניסויים שצפון קוריאה הגרעינית ערכה בשבועות האחרונים, זאת במחאה על התרגילים הצבאיים המשותפים של ארצות הברית וקוריאה הדרומית. בהודעתו, אמר שר החוץ של קוריאה הצפונית, רי יונג הו כי "אנו מוכנים לדיאלוג וגם למבוי סתום".

קים אמר כי המערכת "שפותחה לאחרונה" היא "נשק נהדר", והביעה "הערכה גבוהה" למדענים שעיצבו ובנו אותה. "מבחן השיגור הוכיח כי כל המפרט הטקטי והטכנולוגי של המערכת הגיע למדדים שהוגדרו מראש", כך מסרה סוכנות הידיעות בצפון.

קים ג'ונג און מפקח על ניסוי הטילים בקוריאה הצפונית. רויטרס
הביע הערכה גבוהה למדענים שהרכיבו את המערכת. קים בוחן את ניסוי הטילים בשבת/רויטרס

על פי הדיווחים, רק החודש, צפה קים לפחות בשני בדיקות נוספות של כלי נשק "חדשים", אם כי האופי והמפרט הטכני שלהם נותרו בגדר תעלומה.

הניסוי בשבת, הביא את קוריאה הדרומית לכנס אתהמועצה לביטחון לאומי לפגישה. "חברי המועצה הסכימו להמשיך במאמצים הדיפלומטיים עם הקהילה הבינלאומית להחזיר את הצפון לשולחן המשא ומתן עם ארצות הברית, בכדי להביא לפירוק הנשק הגרעיני בחצי האי הקוריאני", נמסר בהצהרה.

עוד בוואלה!

תקיפה בסוריה: צה"ל סיכל פיגוע של כוח קודס האיראני באמצעות רחפנים

לכתבה המלאה
ניסוי הטילים בקוריאה הצפונית. רויטרס
ניסוי הטילים בקוריאה הצפונית, שבת/רויטרס
ניסוי הטילים בקוריאה הצפונית. רויטרס
מחאה על התרגילים הצבאיים בין ארצות הברית לקוריאה הדרומית. ניסוי הטילים בצפון, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully