וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות סוף התרגיל בדרום: צפון קוריאה ערכה ניסוי שיגור נוסף

24.8.2019 / 16:31

בסיאול אמרו כי פיונגיאנג שיגרה שני טילים קצרי טווח, בפעם השביעית מאז פסגת קים וטראמפ ועל אף סיום התמרון הצבאי בין הדרום לארה"ב. הטילים הגיעו לגובה 97 ק"מ, שיא מתחילת השנה. טראמפ עדיין מרוצה מהיחסים עם פיונגיאנג, שמצדה מזהירה: "מוכנים לדיאלוג - ולעימות"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קוריאה הצפונית שיגרה מה שנראה כמו שני טילים קצרי טווח לעבר הים מול חופה המזרחי - כך אמר הלילה (שבת) צבא קוריאה הדרומית. זאת הפעם השביעית בשבועות האחרונים בה פיונגיאנג עורכת ניסוי, מאז פגישת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וקים ג'ונג און בגבול בין הקוריאות בסוף יוני. שיגור שני הטילים הגיע לאחר שהשבוע סיימו וושינגטון וסאול את התרגיל המשותף של צבאותיהן.

משרד ההגנה של יפן אמר כי השיגור "מהווה הפרה של החלטות האו"ם ולא ניתן להתעלם מכך". גורם אמריקני שהתייחס לדברים ציין כי השיגורים דומים לניסויים שנערכו בשבועות האחרונים. לפי הצבא הדרום קוריאני, הטילים עברו מרחק של 380 ק"מ והגיעו לגובה של 97 ק"מ - הגובה הרב ביותר שאליו הגיעה בתשעת הניסויים שערכה פיונגיאנג השנה.

השיגורים מסבכים את הניסיונות לחדש את שיחות הגרעין, שנתקעו למעשה מאז כישלון פסגת וייטנאם בפברואר, והם מגיעים בזמן של משבר בין יפן לקוריאה הדרומית.

טראמפ אמר הבוקר לעיתונאים בבית הלבן כי לארצות הברית יחסים טובים מאוד עם קוריאה הצפונית. עוד הוסיף הנשיא טראמפ כי "קים ג'ונג און היה מאוד ישר איתי". מוקדם יותר החודש אמר טראמפ כי קים יעצור את הניסויים עם תום התרגיל הצבאי של ארצות הברית עם הדרום, אך השיגורים הלילה מהווים מקור ל"דאגה חמורה", אמרו במועצה לביטחון לאומי של קוריאה הדרומית.

שיגור של שני טילים קצרי טווח בצפון קוריאה, סכונות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA  

16 אוגוסט 2019. רויטרס
שיגור טיל מקוריאה הצפונית, החודש/רויטרס

טראמפ וקים סיכמו לפתוח מחדש במשא ומתן, אך מאז ארצות הברית לא הצליחה בניסיונות להוביל את השיחות. השליח האמריקני לקוריאה הצפונית, סטיבן ביגאן, ביקר השבוע בסיאול כדי לדון בדרכים להחזיר את המשא ומתן למסלול. "אנו מוכנים להתחיל במגעים ברגע שנשמע מצפון קוריאה", אמר ביגאן ביום רביעי.

עם זאת, בקוריאה הצפונית מתחו ביקרות על התרגיל המשותף בין שכנתה לארצות הברית ואמרו כי התרגיל דימה פלישה לארצם וכי הם ימשיכו להיות האיום הגדול ביותר על וושינגטון. כמו כן, בפיונגיאנג זועמים על המשך ההצטיידות של סיאול בכלי נשק אמריקניים מתקדמים, כמו חמקני ה-F-35, והניסוי שערכה וושינגטון בטיל שיוט לטווח בינוני. כל אלו, לדבריה, הם צעדים מאיימים המשבשים את הדילוג.

גורם בעייתי נוסף, מבחינת משטר קים, הוא שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, שאותו כינה אתמול מקבילו הצפון קוריאני "שמרן רעיל". הוא הזהיר: "אנחנו מוכנים גם לדיאלוג או גם לעימות".

הצפון גם לא חודל מהביקורת שלו על הסנקציות המוטלות על המדינה בשל תכנית הגרעין והטילים שלה. "לעולם לא נסחור בביטחון האסטרטגי שלל ארצנו תמורת הקלה בסנקציות", נאמר היום בפרשנות של סוכנות הידיעות הרשמית.

מוקדם יותר השבוע הודיעה קוריאה הדרומית על ביטול הסכם מודיעיני עם יפן, בשל המחלוקת המתמשכת סביב עובדי הכפיה הקוריאנים בזמן הכיבוש היפני במלחמת העולם השנייה. בסיאול אמרו כי לאור העובדה שתוקפו של ההסכם טרם פג, הם יחלקו עם טוקיו את המידע שיש בידיהם לגבי השיגורים האחרונים של הצפון.

עוד בוואלה!

מצלמות אבטחה הוחרמו: מצוד נרחב אחרי המחבלים מהפיגוע בדולב

לכתבה המלאה
קים ג'ונג און בוחן שיגור של שני טילים קצרי טווח בצפון קוריאה - 11/8. רויטרס
דורשים להחליף את פומפאו "הרעיל". קים ובכירים צופים בניסוי, החודש/רויטרס

מההערכה הביטחונית השנתית של יפן, שפורסמה ביום רביעי בעיתון יומיורי, שלא ציין את מקורותיו, עלה כי קוריאה הצפונית הצליחה ככל הנראה למזער ראשי קרב בשדרוג של יכולותיה הגרעיניות. בשנה שעברה נכתב בדוח כי "ייתכן" שפיונגיאנג רשמה את ההתקדמות ההכרחית לכל שיגור של טיל בליסטי גרעיני.

הדוח, שאמור להיות מאושר בישיבת ממשלת יפן באמצע החודש הבא, ידגיש כי יכולותיה הצבאיות של קוריאה הצפונית ממשיכות להציב "איום מידי וחמור" עליה. הוא חובר על רקע הקיפאון בשיחות בין ארצות הברית לבין קוריאה הצפונית.

(עדכון ראשון, 03:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully