וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן מעריכה: צפון קוריאה הצליחה למזער ראשי קרב גרעיניים

21.8.2019 / 12:13

לפי דיווח במדינה, בדוח הערכות האיומים השנתי ייכתב כי פיונגיאנג הרחיבה את יכולותיה הגרעיניות, גם בזמן השיחות עם ארה"ב. מזעור ראשי הקרב הכרחי לשיגור טילים גרעיניים, ובטוקיו חוששים שהם יהיו המטרה הראשונה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קוריאה הצפונית הצליחה ככל הנראה למזער ראשי קרב בשדרוג של יכולותיה הגרעיניות - כך עולה מההערכה הביטחונית השנתית של יפן, שפורסמה היום (רביעי) בעיתון יומיורי, שלא ציין את מקורותיו. בשנה שעברה נכתב בדוח כי "ייתכן" שפיונגיאנג רשמה את ההתקדמות ההכרחית לכל שיגור של טיל בליסטי גרעיני.

הדוח, שאמור להיות מאושר בישיבת ממשלת יפן באמצע החודש הבא, ידגיש כי יכולותיה הצבאיות של קוריאה הצפונית ממשיכות להציב "איום מידי וחמור" עליה. הוא חובר על רקע הקיפאון בשיחות בין ארצות הברית לבין קוריאה הצפונית.

ויפין נרנג, מומחה ליחסים גרעיניים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, אמר כי הדוח היפני מדגיש את חוסר ההתקדמות במשא ומתן על צמצום תכנית הגרעין של משטר קים. "יפן היא הכי מאוימת, וסביר להניח המטרה הראשית של יכולת כזו", אמר. "כך שלהכיר בכך בגלוי מדגיש את החששות הממשים של טוקיו מכך שתכנית הגרעין של קוריאה הצפונית ממשיכה להתרחב ללא תכנית נראית לעין לעצירתה, על אחת כמה וכמה להשמדתה".

בדוח הביטחון השנתי של קוריאה הדרומית ל-2018, שפורסם בינואר, דווח כי נראה שיכולותיה של קוריאה הצפונית למזער את הנשק הגרעיני שלה "הגיעו לרמה ניכרת". בארצות הברית כבר הגיעו לפני כמה שנים להערכה שקוריאה הצפונית הצליחה לייצר ראשי קרב גרעיניים ממוזערים.

קים ג'ונג און בוחן שיגור של שני טילים קצרי טווח בצפון קוריאה - 11/8. רויטרס
קים צופה בשיגור של טיל, החודש/רויטרס

לפי דיווחים בתקשורת הדרום קוריאנית בשנה שעברה, סוכנות הביון אמרה לחברי פרלמנט כי פיונגיאנג המשיכה למזער ראשי קרב גרעיניים גם אחרי הפסגה הראשונה של הנשיא דונלד טראמפ וקים ג'ונג און בסינגפור ביוני אשתקד.

זאת, על אף שאז הבטיחה קוריאה הצפונית "לעבוד למען פירוז מלא מגרעין של חצי האי הקוריאני" והשמידה חלק מהמנהרות והמבנים באתר ניסויי הגרעין המרכזי שלה. עם זאת, הפסגה שנייה בין שני המנהיגים קרסה בפברואר, והשיחות לא חודשו גם אחרי שהשניים נפגשו בשלישית בגבול הקוריאות בחודש יוני. יתרה מכך, קוריאה הצפונית חידשה את שיגורי הטילים, הגם שהם לטווח קצר.

אתמול הודה שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו כי השיחות לא חודשו במהירות שלה ציפו בוושינגטון. בנוסף לכך, השליח המיוחד של ארצות הברית לקוריאה הצפונית, סטיבן ביגון, ביקר השבוע בסיאול ואמר כי הוא מוכן לחדש את השיחות עם פיונגיאנג "ברגע שנשמע מעמיתינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully