וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה דחתה את שיחות השלום של הדרום - והמשיכה בשיגורים

16.8.2019 / 2:47

המטות המשולבים של קוריאה הדרומית דיווחו כי השכנה מצפון שיגרה את הטילים הבלתי מזוהים מחופה המזרחי. זאת בהמשך לשורת שיגורים שבוצעו לאחרונה על ידה, מאז הסכמתו של המנהיג קים ג'ונג און לנשיא דונלד טראמפ לחדש את השיחות על הפירוק מנשק גרעיני

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שישי) שני טילים בלתי מזוהים אל תוך היום מחופה המזרחי - כך הודיעו המטות המשולבים של קוריאה הדרומית בהצהרה שמסרו מטעמם. לפי ההודעה, שני הטילים נורו בסביבות השעה 8:00 (שעון מקומי) ושוגרו למרחק של 230 ק"מ במהירות 30 קילומטרים לשעה. זאת, בהמשך לסדרת שיגורים שבוצעו לאחרונה על ידי פיונגיאנג, מאז הסכמתו של המנהיג קים ג'ונג און לנשיא דונלד טראמפ לחדש את השיחות על הפירוק מנשק גרעיני.

זהו ניסוי הטילים השישי בעת האחרונה שמבצעת פיונגיאנג, והיא הבהירה הלילה כי היא דוחה את הצעתו של הנשיא הדרום מון ג'ה-אין להמשך שיחות השלום. היא אמרה כי ההחלטה היא "באשמה המוחלטת של פעולותיה של קוריאה הדרומית".

גם ביום שבת האחרון שיגרה קוריאה הצפונית שני טילים קצרי טווח לעבר הים מחופיה המזרחיים. סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית דיווחה כי קים פיקח מקרוב על הניסוי, במסגרת מבחן לנשק חדש שפותח בהתאם לתוואי שטח הארץ.

הניסויים מתבצעים גם כחלק ממחאתה של פיונגיאנג נגד התרגילים המשותפים של ארצות הברית וקוריאה הדרומית, שלטענתה מפרים את ההסכמים בין המדינות. אחרי השיגורים הקודמים, דובר מטעם משרד החוץ בפיונגיאנג מסר דרך סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית כי המשטר עודנו מחויב לפתור את המחלוקות דרך דיאלוג. עם זאת, נאמר עוד כי פיונגיאנג "תיאלץ לחפש דרך אחרת כפי שכבר רמזנו שנעשה" אם ארצות הברית וקוריאה הדרומית ימשיכו ב"פעולות העוינות" שלהן.

שיגור של שני טילים קצרי טווח בצפון קוריאה - 11/8. רויטרס
ניסוי הטילים הקודם של קוריאה הצפונית, ביום שבת האחרון/רויטרס

ביום ראשון אמר בכיר בקוריאה הצפונית כי לא יתקיימו שיחות עם קוריאה הדרומית, אלא אם ייפסקו תרגילי הצבא המשותפים בינה ובין ארצות הברית. זאת, לדבריו, "בהתחשב בכך שהתרגיל הצבאי ממצב אותנו בבירור כאויב".

הדברים הגיעו לאחר שארצות הברית וקוריאה הדרומית פתחו בתרגיל בהיקף קטן, שרובו מתבצע באמצעות הדמיה במחשב, למשך עשרה ימים. זאת, כחלופה לתרגילים רחבי ההיקף שהופסקו כי לזרז את השיחות בין פיונגיאנג לבין וושינגטון. קוריאה הצפונית טענה כי מדובר ב"חזרה לקראת מלחמה", והגיבה בסדרת שיגורי טילים לטווח קצר.

קוון ג'ונג גון, מנכ"ל המשרד לענייני אמריקה בקוריאה הצפונית, אמר כי הדרום דיבר "שטויות" שבכך שהפציר בצפון להפסיק את ניסויי הטילים, המשרתים את זכותה להגנה עצמית. בהצהרתו לסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית, שלל הבכיר את האפשרות של השיחות בין הקוריאות כל עוד התרגילים ישמרו על "האופי האגרסיבי" שלהם. "עליהם לחשוב שיהיה קשה ליצור את הקשר הפנים-קוריאני עצמו אלא אם הם ישימו סוף לתרגילים הצבאיים, או שיעלו הסבר מניח את הדעת אליהם", אמר קוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully