וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בפעם החמישית - צפון קוריאה שיגרה שני טילים לעבר הים

10.8.2019 / 4:18

הצבא הדרום קוריאני הודיע כי פיונגיאנג שיגרה שני טילים מחופיה המזרחיים. על בסיס מידע ראשוני, נראה שהטילים דומים במאפייניהם לטילים קצרי הטווח בפעמים הקודמות. מוקדם יותר הבהיר טראמפ כי "לא היו ניסויים בטילים גרעיניים"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קוריאה הצפונית שיגרה בפעם החמישית שני טילים בלתי מזוהים לעבר הים מחופי המזרחיים - כך הודיע הלילה (שבת) הצבא הדרום קוריאני. זאת, בהמשך לסדרת שיגורים שבוצעו לאחרונה על ידי פיונגיאנג, מאז הסכמתו של המנהיג קים ג'ונג און לנשיא דונלד טראמפ לחדש את השיחות על הפירוק מנשק גרעיני.

בהמשך הודיעה סיאול כי הטילים ששוגרו הם ככל הנראה לטווח קצר, כמו אלה שפיונגיאנג שיגרה לאחרונה. גם גורם אמריקני אמר כי על בסיס מידע ראשוני, נראה שלפחות אחד מהם דומה במאפייניו לטילים ששוגרו בניסויים הקודמים.

גורם אמריקני נוסף אמר כי בממשל "מודעים לדיווחים על שיגור הטיל מקוריאה הצפונית וממשיכים לעקוב אחר המצב. אנחנו ממשיכים להתייעץ עם שותפינו ביפן ובקוריאה הדרומית".

שיגור הטיל קצר הטווח בקוריאה הצפונית - 25/7. רויטרס
שיגור טיל קצר טווח בקוריאה הצפונית/רויטרס

השיגור האחרון מגיע אחרי שטראמפ אמר שהוא קיבל "מכתב יפהפה" מידי קים. הנשיא האמריקני דחה אתמול את האפשרות שמדובר בניסויים גרעיניים. "אומר זאת שוב: לא היו ניסויים גרעיניים", הוא הדגיש בשיחה עם כתבים. "ניסויי הטילים היו כולם לטווח קצר. לא ניסויים בטילים בליסטיים. לא ניסויים בטילים לטווח ארוך".

הניסויים מתבצעים כחלק ממחאתה של פיונגיאנג נגד התרגילים המשותפים של ארצות הברית וקוריאה הדרומית, שלטענתה מפרים את ההסכמים בין המדינות. אחרי השיגורים הקודמים, דובר מטעם משרד החוץ בפיונגיאנג מסר דרך סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית כי המשטר עודנו מחויב לפתור את המחלוקות דרך דיאלוג. עם זאת, נאמר עוד כי פיונגיאנג "תיאלץ לחפש דרך אחרת כפי שכבר רמזנו שנעשה" אם ארצות הברית וקוריאה הדרומית ימשיכו ב"פעולות העוינות" שלהן.

(עדכון ראשון: 2:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully