וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: לא יהיו שיחות עם הדרום ללא ביטול התרגילים עם ארה"ב

11.8.2019 / 1:17

מנכ"ל המשרד לענייני אמריקה בפיונגיאנג אמר כי התרגילים הצבאיים המשותפים בין הדרום לארה"ב מצביעים על הצפון כ"אויב" ומקשים על הקשר הבין-קוריאני. בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה דווח כי קים פיקח מקרוב על ניסוי הטילים האחרון, שבו נבחן נשק חדש המותאם לתוואי הארץ

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בכיר בקוריאה הצפונית אמר היום (ראשון) כי לא יתקיימו שיחות עם קוריאה הדרומית, אלא אם ייפסקו תרגילי הצבא המשותפים בינה ובין ארצות הברית. זאת, לדבריו, "בהתחשב בכך שהתרגיל הצבאי ממצב אותנו בבירור כאויב".

ארצות הברית וקוריאה הדרומית פתחו בתרגיל בהיקף קטן, שרובו מתבצע באמצעות הדמייה במחשב, למשך עשרה ימים. זאת, כחלופה לתרגילים רחבי ההיקף שהופסקו כי לזרז את השיחות בין פיונגיאנג לבין וושינגטון. קוריאה הצפונית טענה כי מדובר ב"חזרה לקראת מלחמה", והגיבה בסדרת שיגורי טילים לטווח קצר.

קים ג'ונג און בוחן שיגור של שני טילים קצרי טווח בצפון קוריאה - 11/8. רויטרס
קים ג'ונג און בוחן שיגור של שני טילים קצרי טווח בקוריאה הצפונית, אתמול/רויטרס

קוון גו'נג גון, מנכ"ל המשרד לענייני אמריקה בקוריאה הצפונית, אמר כי הדרום דיבר "שטויות" שבכך שהפציר בצפון להפסיק את ניסויי הטילים, המשרתים את זכותה להגנה עצמית. בהצהרתו לסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית, שלל הבכיר את האפשרות של השיחות בין הקוריאות כל עוד התרגילים ישמרו על "האופי האגרסיבי" שלהם. "עליהם לחשוב שיהיה קשה ליצור את הקשר הפנים-קוריאני עצמו אלא אם הם ישימו סוף לתרגילים הצבאיים, או שיעלו הסבר מניח את הדעת אליהם", אמר קוון.

מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית כי מנהיג המדינה הקומוניסטית קים ג'ונג און פיקח מקרוב על הניסוי, החמישי במספר, שנערך אתמול לשיגור שני טילים קצרי טווח. זאת, במסגרת מבחן לנשק חדש שפותח בהתאם לתוואי שטח הארץ. צבא קוריאה הדרומית, שהודיע על קיום הניסוי, כינה אותו "מפגן כוח" בתגובה לתרגילים הצבאיים המשותפים עם ארצות הברית.

עוד בוואלה!

ההשגחה הרופפת והתיק שנותר פתוח: השאלות שלאחר התאבדות אפשטיין

לכתבה המלאה
שיגור של שני טילים קצרי טווח בצפון קוריאה - 11/8. רויטרס
רגע השיגור של "הנשק החדש". קוריאה הצפונית, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully