וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נסראללה אמר כי לא ימהר בתגובה לתקיפת ישראל

28.8.2019 / 0:41

גורם המקורב לחיזבאללה אמר לסוכנות הידיעות ספוטניק כי במפגש סגור של הארגון, אמר המנהיג: "אתם יכולים לישון בנחת, התשובה לא תהיה היום". לדבריו, "בואו ניתן לישראל להישאר בכוננות". סגנו של נסראללה: "לא צפויה מלחמה"

עריכה: עמית שמחה

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר כי ארגונו לא ימהר להוציא לפועל את התגובה לתקיפה של ישראל בביירות - כך אמר אמש (שלישי) גורם המקורב לארגון השיעי לסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק בשפה הערבית. לפי הגורם, במהלך מפגש סגור של הארגון, אמר נסראללה: "אתם יכולים לישון בנחת, התשובה לא תהיה היום".

לפי הגורם, מנהיג חיזבאללה אמר באותו מפגש כי "חיזבאללה לא התחייב להפיל את כל כלי הטיס". זאת על אף שבנאומו ביום ראשון הזהיר מזכ"ל הארגון השיעי כי שמי לבנון לא יהיו בטוחים עוד למטוסים ישראליים.

"ההתנגדות היא זו שקובעת מתי והיכן להגיב, והיא יכולה להפיל ארבעה עד חמישה כלי טיס, לא יותר, בדרך שתפגע בריגול הישראלי", ציטט אותו גורם את נסראללה. לדבריו, מנהיג הארגון הוסיף: "אם יש בידינו נשק מדויק, לא נבזבז אותו על מל"טים".

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו בלבנון 25 באוגוסט 2019. רויטרס
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו בלבנון, ביום ראשון האחרון/רויטרס

כשנשאל לגבי תזמון התגובה, אמר נסראללה: "אחרי התקיפה בקוניטרה (חיסול ג'יהאד מורנייה ב-2015), האווירה הייתה מתוחה, היו לנו שישה שהידים, אבל המתנו עשרה ימים. אנחנו לא ממהרים עכשיו, הבה ניתן לישראל להישאר בכוננות".

מנהיג חיזבאללה הזכיר את הפיגוע בהר דב, שבו נהרגו שני חיילים מירי נ"ט לעבר סיור בסמוך לגבול עם לבנון. על רקע אותו פיגוע, הגביל צה"ל את תנועת כלי הרכב באזור אחרי שנסראללה איים בתחילת השבוע מתגובה מידית על הגדר.

במקביל, סגנו של נסראללה, נעים קאסם, אמר כי הארגון יגיב על התקיפה, אך הוסיף כי לא צפויה מלחמה. "זו לא אווירה של מלחמה, אלא של תגובה לתקיפה", הוא אמר אמש לערוץ RT הרוסי בשפה הערבית.

אתמול אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס שני גורמים המקורבים לחיזבאללה כי התגובה של הארגון תהיה מדודה וכזו שלא תוביל למלחמה.

עוד בוואלה!

התקיפה בביירות: פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה ספג מכה קשה

לכתבה המלאה
ההרס בלבנון אחרי פיצוץ המל"טים, 25 באוגוסט 2019. AP
ההרס בלבנון אחרי פיצוץ המל"טים ביום ראשון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully