וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התקיפות בעיראק: "10 מחסני נשק הועברו למקומות סודיים"

27.8.2019 / 16:27

גורם ביטחוני אמר לאתר מקומי כי "בחסות החשיכה" הועברו כלי נשק מבגדאד ומשני מחוזות נוספים לאזורים אחרים במדינה. זאת אחרי תקיפות יעדי המיליציות השיעיות הפרו-איראניות, שיוחסו לישראל

צילום: רויטרס

הרשויות בעיראק העבירו "בחשאיות" עשרה מחסני נשק למקומות שונים במדינה, אחרי סדרת הפיצוצים והתקיפות שיוחסה לישראל - כך דווח היום (שלישי) באתר מקומי. לפי האתר א-סומריה, שציטט גורם ביטחוני, המחסנים הועברו ממחוזות בגדאד, דיאלא וסלאח א-דין למקומות אחרים, "בחסות החשיכה".

בחודש האחרון אירעו לפחות ארבע תקיפות נגד יעדים של כוחות הגיוס העממי, ארגון גג המאגד שורת מיליציות שיעיות, חלקן נאמנות לאיראן. בתקרית האחרונה, ביום ראשון, נהרג לפי המיליציות לוחם, ולוחם נוסף נפצע, כשכלי טיס של ישראל תקפו שיירה של כלי רכב בסמוך לגבול סוריה.

בישראל מסרבים להתייחס לטענות של גורמים שונים בעיראק, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר בתקופה האחרונה כי לא יהסס לפעול נגד התבססות איראן בכל מקום.

ההסלמה בחזית העיראקית מצטרפת למתיחות בצפון, אחרי התקיפה בסוריה ופיצוץ המל"טים בלבנון, לצד שיגורי רקטות וירי פצצות מרגמה מרצועת עזה.

רכב שנפגע מתקיפה בעיראק, 25 באוגוסט 2019. רויטרס
לפחות ארבע תקיפות בחודש האחרון נגד יעדי כוחות הגיוס העממי. רכב שנפגע סמוך לגבול סוריה, שלשום/רויטרס

הלילה דחתה ארצות הברית את הטענות שלפיהן היא הייתה מעורבת בסדרת התקיפות האחרונות בעיראק נגד המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן. בהודעה רשמית ראשונה של הפנטגון לגבי סדרת התקיפות, שהחלו בחודש שעבר, נאמר כי "לעיראק יש את הזכות להגן הדמוקרטיה שלה".

"ארצות הברית לא עמדה מאחורי התקיפות האחרונות. דיווחים אחרים הם שקריים, מטעים ומסיתים. אנחנו תומכים בריבונות עיראק ודיברנו שוב ושוב נגד כל פעולה אפשרית על ידי גורמים זרים שתצית אלימות בעיראק. לממשלת עיראק יש את הזכות לשלוט בביטחון בתחומיה ולהגן על הדמוקרטיה שלה. היא חוקרת את המתקפות האחרונות בהתאם".

יותר מ-5,000 חיילים אמריקנים מוצבים בעיראק, כחלק מהמאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), והתקריות האחרונות עשויות להגביר את הלחץ על הממשלה לפעול להוצאתם מהמדינה. "כאורחים של עיראק, הכוחות האמריקניים פועלים לפי הזמנתה של ממשלת עיראק ועומדים בכל החוקים וההוראות. יתרה מכך, אנחנו משתפים פעולה באופן מלא עם החקירה", אמרו בפנטגון.

עוד בוואלה!

דיווח: התקיפה בביירות - נגד מתקן אחסון אמצעים לדיוק טילים

לכתבה המלאה
חיילים אמריקנים בתרגיל מחוץ לבגדאד, עיראק, מאי 2015. AP
התקריות האחרונות עשויות להגביר את הלחץ להוצאתם מהמדינה. חיילים אמריקניים בעיראק/AP

אתמול התכנסה הנהגת עיראק כדי לדון בהתפתחויות האחרונות, והנשיא וראש הממשלה אמרו כי זאת "התקפה על ריבונות עיראק". הם קראו לאחדות לאומית, אבל לא ציינו את האחראי לתקיפות נגד בסיסים ומחסני נשק של כוחות הגיוס העממי, שהוקמו כדי להילחם בדאעש ב-2014.

בתקיפה האחרונה נהרג מפקד שטח בכוחות הגיוס (אל-חשד א-שעבי), שנקבר אתמול בסמוך לבגדאד. גורם ביטחוני אמר לרויטרס כי הותקפה מפקדה של גדודי חיזבאללה ושיירה של כלי רכב שיצאה משם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully