וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליציות השיעיות בעיראק: ישראל תקפה בסמוך לגבול עם סוריה

25.8.2019 / 21:42

כוחות הגיוס העממי, הנתמכים על ידי איראן, אמרו כי לפחות לוחם אחד נהרג ולוחם נוסף נפצע בתקיפת שני כלי טיס בלתי-מאוישים. הם האשימו את ארה"ב במתן חיפוי לישראל. גורם ביטחוני בעיראק: הותקף מבנה ושיירת כלי נשק. לאחרונה התרחשו שורת תקיפות בעיראק שיוחסו לישראל

ללא קרדיט

כלי טיס של ישראל תקפו היום (ראשון) כלי רכב של המיליציות השיעיות בעיראק סמוך לגבול סוריה - כך אמרו כוחות הגיוס העממי, המאגדים את המיליציות, שחלקן נתמכות בידי איראן. לפי הודעות הכוחות (אל-חשד א-שעבי), לפחות אחד מהלוחמים נהרג ולוחם נוסף נפצע קשה. המיליציות אמרו כי ארצות הברית נתנה חיפוי אווירי לישראל בזמן התקיפה. בישראל לא הגיבו.

על פי הדיווחים, בתקיפה נהרג מפקד שטח של המיליציות השיעיות, בסמוך למעבר הגבול אל-קאים, שבו יש נוכחות מוגברת של כוחות מיליציות שיעיות הנתמכות על ידי איראן. לפי הודעת המיליציות, התקיפה התרחשה במרחק של 15 ק"מ מהגבול עם סוריה, באזור אל-קאים. גורם ביטחוני אמר לרויטרס כי היו שתי תקיפות - אחת פגעה במפקדה של אחת המיליציות, גדודי חיזבאללה, והשנייה פגעה בשיירה של כלי רכב שיצאה מהמבנה. ברשת אל-ג'זירה דווח על לפחות שישה הרוגים.

תקיפה בעיראק. אתר רשמי
כלי הרכב לאחר התקיפה, היום/אתר רשמי

בחודש האחרון דווח על שורת תקיפות נגד יעדים של כוחות הגיוס העממי - אל-חשד א-שעבי, במוקדים שונים בעיראק. לפי גורמים אמריקניים, ישראל אחראית ללפחות אחת מהן. סגן מפקד המיליציות האשים בשבוע שעבר את ארצות הברית, שלה יש נוכחות צבאית במדינה, באחריות לתקיפות ובמתן אישור להכניס כלי טיס בלתי-מאוישים של ישראל למדינה. עם זאת, מפקד המיליציות היה מסויג יותר ואמר כי יש צורך בהשלמת החקירה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז כמה פעמים בעת האחרונה לכך שישראל הרחיבה את הפעילות שלה נגד התבססות איראן מסוריה ולבנון גם לעיראק. הלילה קיבלה ישראל אחריות בצורה חריגה על תקיפת יעדים איראניים בסוריה, בסיכול פיגוע רחפנים של איראן. הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר כי המבצע תוכנן על ידי מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני. לפי ההערכות, איראן רצתה לנקום על הפגיעה ביעדיה באיראן.

(עדכון ראשון: 18:08)

עוד בוואלה!

עיראק, הגולן והרחפן: האש הקטנה של מלחמת ישראל-איראן עלולה להתלקח

לכתבה המלאה
תקיפה בעיראק. אתר רשמי
כלי הרכב לאחר התקיפה, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully