וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: לא מעורבים בתקיפות בעיראק, יש לה זכות להגן על הדמוקרטיה שלה

הפנטגון דחה את הטענות ולפיהן פגעה במיליציות השיעיות הנתמכות על ידי איראן, המאשימות את ישראל וארה"ב באחריות לכך. "אנחנו תומכים בריבונות עיראק ומתנגדים לגורמים זרים המציתים אלימות במדינה"

צילום: רויטרס

ארצות הברית דחתה הלילה (שלישי) את הטענות שלפיהן היא הייתה מעורבת בסדרת התקיפות האחרונות בעיראק נגד המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן. בהודעה רשמית ראשונה של הפנטגון לגבי סדרת התקיפות, שהחלו בחודש שעבר, נאמר כי "לעיראק יש את הזכות להגן הדמוקרטיה שלה".

"ארצות הברית לא עמדה מאחורי התקיפות האחרונות. דיווחים אחרים הם שקריים, מטעים ומסיתים. אנחנו תומכים בריבונות עיראק ודיברנו שוב ושוב נגד כל פעולה אפשרית על ידי גורמים זרים שתצית אלימות בעיראק. לממשלת עיראק יש את הזכות לשלוט בביטחון בתחומיה ולהגן על הדמוקרטיה שלה. היא חוקרת את המתקפות האחרונות בהתאם".

יותר מ-5,000 חיילים אמריקנים מוצבים בעיראק, כחלק מהמאבק בארגון "המדינה האסלאמית", והתקריות האחרונות עשויות להגביר את הלחץ על הממשלה לפעול להוצאתם מהמדינה. "כאורחים של עיראק, הכוחות האמריקניים פועלים לפי הזמנתה של ממשלת עיראק ועומדים בכל החוקים וההוראות. יתרה מכך, אנחנו משתפים פעולה באופן מלא עם החקירה", אמרו בפנטגון.

עוד על התקיפות בעיראק
התקיפה בעיראק: "ישראל חיסלה מפקד במערך הרקטות של המיליציות השיעיות"
עיראק, הגולן והרחפן: האש הקטנה של מלחמת ישראל-איראן עלולה להתלקח

תקיפה בעיראק. אתר רשמי
כלי רכב שהותקפו בסמוך לגבול עם סוריה, ראשון/אתר רשמי

אתמול התכנסה הנהגת עיראק כדי לדון בהתפתחויות האחרונות, והנשיא וראש הממשלה אמרו כי זאת "התקפה על ריבונות עיראק". הם קראו לאחדות לאומית, אבל לא ציינו את האחראי לתקיפות נגד בסיסים ומחסני נשק של כוחות הגיוס העממי, שהוקמו כדי להילחם בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ב-2014.

בתקיפה האחרונה נהרג מפקד שטח בכוחות הגיוס (אל-חשד א-שעבי), שנקבר אתמול בסמוך לבגדאד. גורם ביטחוני אמר לרויטרס כי הותקפה מפקדה של גדודי חיזבאללה ושיירה של כלי רכב שיצאה משם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully