וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: שני המל"טים הישראלים שהתרסקו בביירות נשאו חומר נפץ

הארגון פרסם הצהרה לאחר ניתוח ובדיקת אחד המל"טים שהופלו בעיר הבירה של לבנון, ויוחסו לישראל, וקבע כי הם נשאו עליהם 5.5 קילוגרם של חומר נפץ מסוג C4 וכי מטרתם הייתה תקיפה. בדיווח אחר נטען כי המל"טים לא היו בפעילות התקפית

עריכה: ניר חן

מתיחות בצפון - כל הכותרות

  • החיזבאללה: 2 המל"טים הישראלים נשאו 5.5 ק"ג חומר נפץ
  • לטענת הארגון, המל"ט הראשון לא הצליח לגרום לפיצוץ
  • דיווח בלבנון: שלושה פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה

שני המל"טים שהתרסקו במעוז הדרומי של ארגון חיזבאללה בביירות, בירת לבנון, נשאו חומר נפץ - כך טענו הלילה (שלישי) בארגון, המגובה על ידי איראן. בהצהרה שפורסמה מטעם חיזבאללה נמסר כי מומחים בדקו את המל"ט הראשון, ולדבריהם האזור עבר התקפה קשה על ידי המל"טים.

בנוסף לכך, הוסיפו בחיזבאללה כי על המל"טים היו 5.5 קילוגרם של נפץ מסוג C4. מבדיקת המומחים מטעם הארגון עולה כי המל"ט הראשון לא הצליח לגרום לפיצוץ, בעוד שהשני אכן התפוצץ.

במקביל, בעיתון אל-אחבאר הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, דווח הבוקר כי גורמים אמריקניים העבירו מסר מישראל לביירות, שלפיו המל"טים לא היו בפעולה התקפית, אלא שאחד מהם, שהיה בפעולת סיור, נתקל בבעיות שחייבו שליחת מל"ט נוסף לפוצץ אותו.

המל"ט הישראלי שחיזבאללה טוענת שהתרסק בביירות שבלבנון. אתר רשמי
המל"ט הישראלי שחיזבאללה טוענת שהתרסק בביירות שבלבנון/אתר רשמי

בכיר בחיזבאללה אמר ביום ראשון האחרון כי שני המל"טים הישראליים התרסקו במעוז הארגון שבדרום עיר הבירה. תושבי המעוז, המגובה על ידי איראן, העידו כי שמעו פיצוץ גדול שלאחריו פרצה שריפה. הם אמרו כי אופי הפיצוץ בשכונת מועוואד לא היה ברור מיד, וייתכן כי נגרם על ידי מל"ט ישראלי שנפל בסוריה, שבה תקפה חיל האוויר אמש. לפי דיווח בלבנון, שלושה פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה.

המתיחות בחזית הצפונית גברה בימים האחרונים, ובכלי תקשורת בלבנון דיווחו אתמול כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות בבקעת הלבנון, באזור גבול סוריה. נשיא לבנון, מישל עאון, האשים את ישראל באחריות לתקיפה, שפירושה "הכרזת מלחמה". לפי הדיווחים, יעדי ארגון החזית העממית הותקפו, ובארגון האשימו את ישראל. עם זאת, גורמים ישראלים רשמיים לא אישרו את הפרסומים.

עוד בוואלה!

ממדבריות סעודיה ועד רחובות ביירות: מלחמת המל"טים במזה"ת יוצאת משליטה

לכתבה המלאה
משרדי חיזבאללה שנפעו בפיצוץ המנ"ט. צילום מסך
משרדי חיזבאללה שנפגעו בפיצוץ המל"ט בדרום ביירות/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully