וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: חמישה הרוגים בתקיפות ישראל בסוריה

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי בין ההרוגים, היו שני פעילי חיזבאללה ואיש מליציות איראני נהרגו במהלך סיכול ניסיון פיגוע הרחפנים בדמשק. ראש ממשלת לבנון גינה את המתקפה, בעוד מפקד במשמרות המהפכה הכחיש כי מטרות איראניות נפגעו. נסראללה יישא דברים בשעה 17:00

עריכה: ניר

חמישה בני אדם נהרגו בתקיפות הישראליות בסוריה - כך דיווח היום (ראשון) מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם. לפי הדיווח, נהרגו שני אנשי חיזבאללה, איש המיליציות האיראניות ושניים נוספים שזהותם אינם ידועה עדיין. שמותיהם של חלק מההרוגים הותרו לפרסום: חוסיין יוסף זיינב, עלי חוסיין א-נמר ויאסר אחמד דאהר. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראתה הלוויה של שניים מהם, שנערכה בא-סיידה זיינב שבפרברי דמשק.

דובר צה"ל הודיע אמש כי חיל האוויר תקף מטרות איראניות סמוך לבירת סוריה וסיכל פיגוע שכלל שיגור רחפנים חמושים נגד ישראל. עם זאת, בסוכנות החדשות האיראנית אילנא דווח כי מפקד בכיר במשמרות המהפכה הכחיש היום כי מטרות איראניות נפגעו בתקיפה. "לישראל וארצות הברית אין את העוצמה הנדרשת כדי לתקוף מטרות איראניות ולא נגרם נזק למתקנים צבאיים שלנו", אמר מוחסן רזאי, מזכיר המועצה לקביעת האינטרסים של המשטר.

נשיא לבנון, מישל עאון, כינה את התקיפות אמש כ"תוקפנות בוטה נגד ריבונותה של לבנון והטריטוריה שלה", עאון הוסיף כי מדובר ב"פרק חדש בפרקי ההפרות הנמשכות של החלטת מועצת הבטחון 1701 והוכחה נוספת לכוונותיה התוקפניות של ישראל ופגיעתה ביציבות ובשלום בלבנון והאזור". עאון אף הזהיר כי "לבנון תנקוט הצעדים ההולמים בתום התייעצות עם גורמים".

פעילי חיזבאללה שנהרגו בתקיפת ישראל בסוריה. אתר רשמי
נהרגו במתקפה הישראלית בסוריה/אתר רשמי

ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, גינה היום את התקיפה בסוריה. "מה שהיה הלילה ברובע דאחיה בביירות הוא מתקפה ישראלית גלויה על הריבונות של לבנון והפרה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם", אמר. אל-חרירי קרא לקהילה הבינלאומית למנוע את הפרת ההחלטה, שאושרה בתום מלחמת לבנון השנייה, מצד ישראל. עוד הוסיף כי "התוקפנות הישראלית מאיימת על היציבות האזורית".

בחיזבאללה טענו כי אחד המל"טים היה ממולכד ונפילתו גרמה נזק למרכז התקשורת של הארגון. עוד הוסיפו כי אחד מכלי הטיס הישראליים נמצא בידיהם, וכעת אנשי הארגון מנתחים את מסלולו ומנסים להתחקות אחר המשימות שניסה לבצע. בתוך כך, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הודיע כי יישא נאום בשעה 17:00 במהלכו ישיב ב"תגובה קשה" כלפי ישראל.

מוקדם יותר היום אמר בכיר בחיזבאללה כי שני מל"טים ישראליים התרסקו במעוז הארגון שבדרום ביירות, בירת לבנון. תושבי המעוז, המגובה על ידי איראן, העידו כי שמעו פיצוץ גדול שלאחריו פרצה שריפה. לדבריהם, אופי הפיצוץ בשכונת מועוואד לא היה ברור מיד, וייתכן כי נגרם על ידי מל"ט ישראלי שנפל בסוריה.

עוד בוואלה!

דיווח בלבנון: שלושה פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפות ישראל בסוריה

לכתבה המלאה
תמונה מתקיפה בפאתי דמשק, 24 באוגוסט 2019. צילום מסך
איראן מכחישה כי נגרם נזק למתקניה בדמשק, אמש/צילום מסך

בהודעת צבא לבנון נמסר כי "בשעה 02:30 שני רחפנים של האויב הישראלי חדרו את המרחב האווירי הלבנוני מעל שכונת מועוואד שבדרום ביירות. הראשון נפל על הקרקע והתפוצץ, והשני התפוצץ באוויר וגרם נזק לרכוש. למקום הגיע מיד כוח צבא שכיתר את המקום ונקט בצעדים הכרחיים. המשטרה הצבאית פתחה בחקירה בפיקוח הרשות המשפטית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה בתגובה לתקיפה כי "במאמץ מבצעי גדול, סיכלנו תקיפה נגד ישראל של כוח קודס האיראני ומליציות שיעיות. אני חוזר ואומר: לאיראן אין חסינות בשום מקום. כוחותינו פועלים בכל גזרה נגד התוקפנות האיראנית. הקם להורגך השכם להורגו. הנחיתי להיערך לכל תרחיש. נמשיך לפעול נגד איראן ושלוחותיה בנחישות ובאחריות למען ביטחון ישראל".

משרדי חיזבאללה שנפעו בפיצוץ המנ"ט. צילום מסך
משרדי חיזבאללה שנפגעו מהתרסקות המל"ט, היום/צילום מסך
משרדי חיזבאללה שנפעו בפיצוץ המנ"ט. צילום מסך
משרדי חיזבאללה שנפגעו מהתרסקות המל"ט, היום/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully