וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסר ממעקב לפני התאבדותו: חקירת מותו של ג'פרי אפשטיין נמשכת

במכתב שפרסם עוזר התובע הכללי נחשף כישמו של עבריין המין הוסר מרשימת מעקב ההתאבדות, ימים ספורים לפני שתלה עצמו בתאו. זאת לאחר אבחון שנערך לו בנוכחות פסיכולוג מתקן המעצר בו שהה. עם זאת, טרם ידועה הסיבה להחלטה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

פסיכולוג במרכז המעצר הפדרלי בניו יורק בו שהה עבריין המין המורשע ג'פרי אפשטיין אישר להסיר את שמו מהשגחת ההתאבדות, כמה ימים לפני שתלה את עצמו בתאו - כך הודיע אתמול (שישי) משרד המשפטים האמריקני. החשיפה הגיעה בעקבות מכתב ששלח סטיבן בויד, עוזר התובע הכללי, בו חיפש פרטים שיובילו לנסיבות מותו של אפשטיין מוקדם יותר החודש.

ב-10 באוגוסט נמצא אפשטיין בן ה-66 מת בתאו במתקן הכליאה "מטרופוליטן" במנהטן. נתיחת גופתו העלתה כי הוא תלה את עצמו. בעקבות זאת החלה חקירה בשיתוף ה-FBI, משרד המשפטים ולשכת בתי הכלא, שאחראית על מתקן הכליאה.

מכתבו של בויד אישר כי אפשטיין היה תחת השגחת התאבדות בחודש יולי, כאשר אסירים אלו מוחזקים בתא מיוחד עם השגחה צמודה של איש צוות או "חברת אסיר נוסף". מאוחר יותר, המיליארדר שהמתין למשפטו "הוסר מהשגחת ההתאבדות לאחר שעבר אבחון על ידי ד"ר לפסיכולוגיה שקבע כי ההשגחה אינה מוצדקת יותר", כתב עוזר התובע הכללי.

ג'פרי אפשטיין מצטלם לרשימת עברייני המין של ניו יורק, 28 במרץ 2017. רויטרס
חקירת מותו נמשכת. אפשטיין/רויטרס

המכתב לא הסביר בדיוק מדוע אפשטיין נזקק מלכתחילה להשגחת התאבדות. אולם בחודש שעבר הוא נמצא ללא הכרה על רצפת תאו עם חבלות בצווארו, וגורמים פתחו בחקירת התקרית כניסיון התאבדות או תקיפה.

לפי המכתב, מעבר לישיבה בתא מיוחד המאפשר תצפית מלאה וכניסה חיצונית, אסירים תחת השגחת התאבדות עוברים אבחון על ידי פסיכולוג באופן יומיומי. כמו כן, לרוב מדובר בהגבלה לטווח קצר עליה יכול להחליט פסיכולוג במפגש פנים אל פנים עם האסיר. עם זאת, לא ניתנה סיבה להסרתו של אפשטיין מרשימה זאת.

במתקן הכליאה בו הוחזק אפשטיין שני סוהרים נדרשים לערוך בדיקות נפרדות לכל האסירים כל חצי שעה. אולם לדברי גורם ששוחח עם סוכנות הידיעות "רויטרס", אותו הליך לא חל גם על שעות הלילה.

עוד בוואלה!

מנהרת הזמן

לכתבה המלאה
בית הכלא בו היה כלוא והתאבד איש העסקים, ג'פרי אפשטיין במנהטן, ארה"ב 11 באוגוסט 2019. רויטרס
הוסר מרשימת מעקב ההתאבדות. מתקן הכליאה מטרופוליטן/רויטרס

בתוך כך, בשבוע שעבר התובע הכללי וויליאם בר הדיח את יו הורוביץ, ראש לשכת בתי הכלא שהיה אחראי גם על ה"מטרופוליטן". כמו כן, שני סוהרים באגף של אפשטיין הוצאו לחופשה מנהלית לאור חשד למעורבותם בתקרית. זאת לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא לערוך חקירה מקיפה של המקרה.

אפשטיין, שפעם ראה בטראמפ ובנשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון כחבריו, נעצר ב-6 ביולי וכפר באשמה על שישה אישומים של עבירות מעין בעשרות צעירות ונערות מתחת לגיל 14. יומיים לפני מותו הוא חתם על צוואה, אך במסמכים לא נכתב מי יקבל את הירושה, ששוויה נאמד ביותר מ-577 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully