וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביצע פשעים בשטח המדינה": צרפת פתחה בחקירה נגד ג'פרי אפשטיין

התביעה בפריז פתחה בחקירה בעקבות חשד כי המיליארדר האמריקני אנס והתעלל מינית בצעירות ונערות צרפתיות בעת ששהה במדינה. בצרפת התקבלו עד כה עשר עדויות של קטינות לפיהן היו קורבנות למעשיו של אפשטיין

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

תובעים בצרפת הודיעו היום (שישי) כי פתחו בחקירה בחשד כי המיליארדר האמריקני ג'פרי אפשטיין, שהתאבד בתא המעצר בו חיכה למשפטו בגין סחר בקטינות בארצות הברית, היה מעורב במקרי אונס והתעללות מינית בנשים, כולל קטינות, גם בשטח מדינתם. אחד התובעים, רמי הייץ, אמר בהצהרה כי החקירות יתמקדו בפשעים פוטנציאליים שביצע אפשטיין ברחבי צרפת ובקורבנות אזרחיות המדינה.

לטענת התובעים, ההאשמות עשויות לכלול אונס ותקיפה מינית נגד קטינות, כולל נערות מגיל 15. כמו כן, ייחקרו טענות לפיהן אפשטיין ואחרים השתתפו במשך שנים במעגל סחר במין רחב ידיים.

המהלך הגיע לאחר שחוקרים בארצות הברית הציגו קשרים שהיו לעבריין המין המורשע בצרפת, שהיה בעליה של דירה מפוארת ליד שער הניצחון בפריז. ממוקד לפניות עבור קורבנות עבירות מין במדינה נמסר כי עד כה התקבלו עשר עדויות על פשעי מין בקטינות שמאחוריהן עומד לכאורה אפשטיין.

ג'פרי אפשטיין בבית המשפט. AP
חשוד גם בצרפת. ג'פרי אפשטיין בבית המשפט בארצות הברית/AP

מנהלת מוקד התמיכה ציינה כי היו מי שטענו שהקורבנות לא היו צרפתים, אולם לדבריה המעשים "התרחשו בשטח צרפת וכנראה בידי צרפתים". אחד מחבריו ובני בריתו הקרובים של אפשטיין היה הטייקון הצרפתי לשעבר ז'אן לוק ברונל, שהואשם במסמכי בית המשפט בהשגת ילדות צעירות לאפשטיין וכן באונס. הוא הכחיש את ההאשמות בעבר, אך כמו כמה בעלי בריתו לשעבר, ברונל לא נשמע מאז הואשם אפשטיין בתחילת יולי.

בתוך כך, משרד המשפטים בארצות הברית אמר הלילה כי פסיכולוג בכלא הפדרלי בו היה מוחזק אפשטיין אישר לשחררו מהשגחה לפני התאבדותו. המיליארדר היהודי הועבר להשגחה כשבועיים לפני מותו בעקבות ניסיון התאבדות כושל.

לפני כשבועיים, אנשי מתקן הכליאה בו הוחזק אפשטיין בניו יורק מצאו אותו תלוי בתאו, כשהוא ללא רוח חיים. ה-FBI פתח בחקירה ולאחר נתיחת הגופה נקבע כי הוא התאבד בתלייה. בעקבות החקירה בהתאבדתו הממונה על בתי הסוהר בארצות הברית הודח מתפקידו ושני הסוהרים ששמרו עליו פוטרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully