וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התאבדות אפשטיין: הממונה על בתי הסוהר בארה"ב הודח

19.8.2019 / 21:18

התובע הכללי בארה"ב הדיח את ראש לשכת בתי הכלא שבתחומי אחריותו הוחזק המיליארדר היהודי שנאשם בסחר בנערות. זאת, על רקע הכשלים שנחשפו בבית הכלא וממצאי נתיחת הגופה שמצאו כי אפשטיין התאבד - למרות שהיה תחת רשימת מעקב

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר הדיח הערב (שני) את ראש לשכת בתי הכלא שבמשרדו יו הורוביץ. הדחתו של הורוביץ אירעה לאחר פרסום פרטי נתיחת גופתו של ג'פרי אפשטיין, המיליארדר היהודי שהואשם בסחר בנערות. הנתיחה העלתה כי הוא התאבד בתאו בתלייה בעת שהמתין למשפטו.

בר אמר בשבוע שעבר כי נסיבות התאבדותו של אפשטיין מצריכות חקירה של בית הכלא שבו הוחזק בניו יורק, לאור "חריגות חמורות" בהתנהלות צוותו. בר מינה את ד"ר קתלין הוק סויר לתפקיד מפקדת בתי הכלא, שבו כיהנה בעבר בין השנים 1992 עד 2003.

יו הורוביץ ראש לשכת בתי הכלא של ארה"ב שהודח בעקבות התאבדותו של עבריין המין ג'פרי אפשטיין, יולי 2019. סוזן וולש, AP
הודח מתפקידו. ראש לשכת בתי הכלא הורוביץ/AP, סוזן וולש

לשכת בתי הכלא של ארצות הברית הייתה נתונה לביקורת חריפה מאז מותו של אפשטיין, ולחץ רב הופעל מצד מחוקקים והתובע הכללי בר לקבל תשובות על אודות הכשלים שהובילו להתאבדותו. איש העסקים בן ה-66 היה תחת רשימת מעקב מחשש שיתאבד, אולם הוא הוסר ממנה מסיבה לא ברורה. שני סוהרים במתקן הכליאה שבו הוחזק היו אמורים לבדוק את האסירים בכל 30 דקות, אולם התקנה הזו לא נאכפה גם כן.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ג'פרי אפשטיין בבית המשפט. AP
נתיחת הגופה העלתה כי הוא התאבד. אפשטיין/AP

לפי גורם אחר המעורה בחקירה, סוהרים ביחידה חשודים שזייפו את שעות המשמרת שלהם כדי להראות שהם ערכו את אותן בדיקות לסוהרים. הדבר התגלה בעקבות בחינת מצלמות האבטחה. תובעים ותיקים וגורמים רשמיים במערכת אכיפת החוק האמריקנית הזדעזעו מכך שאחד מהאסירים הבכירים והמוכרים במדינה לא היה נתון להשגחה רבה יותר.

התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר מעיד בפני ועדת המשפט של הסנאט על דוח מולר, 1 במאי 2019. רויטרס
הדיח את הורוביץ בעקבות הכשלים. התובע הכללי בר./רויטרס

מוקדם יותר השבוע הודיע המשרד כי שני סוהרים שהיו אמורים להשגיח עליו הוצאו לחופשה ומפקד בית הכלא הוצב בתפקיד אחר באופן זמני. במקביל, טראמפ אמר כי הוא דורש חקריה מלאה בנושא. "אני רוצה חקירה מלאה", הוא אמר לכתבים בניו ג'רזי. "וזה מה שאני דורש. זה מה שהתובע הכללי שלנו, התובע הכללי הנהדר שלנו, עושה. הוא עושה חקירה מלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully