וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתם על צוואה יומיים לפני ההתאבדות: למי הוריש אפשטיין 600 מיליון דולר?

20.8.2019 / 8:39

ממסמכים שהוגשו לבית משפט באיי הבתולה עולה כי המיליארדר היהודי חתם על צוואה 48 שעות לפני שתלה את עצמו בכלא - אך לא ברור למי הוא מייעד את אחוזתו ואת הונו. החשיפה צפויה לפתוח חזית משפטית חדשה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ג'פרי אפשטיין חתם על צוואה יומיים לפני התאבדותו - כך עולה ממסכמים שהוגשו לבית משפט, שפותחים למעשה חזית משפטית חדשה בקרב על הונו של המיליארדר היהודי ועבריין המין המורשע. במסמכים שהוגשו בשבוע שעבר באיי הבתולה האמריקניים לא נכתב מי יקבל את הירושה, אבל שווי נכסיו נאמד ביותר מ-577 מיליון דולר, בנוסף ל-56 מיליון דולר במזומן.

אפשטיין, שניהל קרנות גידור, שם את האחזקות שלו תחת קרן שנקראת "קרן 1953". הוא חתם על המסמך ב-8 באוגוסט. לפי הצוואה, ברשותו של המיליארדר היו מטוסים, מכוניות וכלי שיט בשווי 18 מיליון דולר. בנוסך לכך, היו לו אוסף אומנות יקר, אך שוויו טרם הוערך.

בעקבות התאבדותו של אפשטיין במתקן כליאה בניו יורק, נפתחה חקירה של משרד המשפטים ושל ה-FBI. אתמול הדיח התובע הכללי וויליאם בר את ראש שירותי בתי הכלא יו הורוביץ. הדחתו של הורוביץ אירעה לאחר פרסום פרטי נתיחת גופתו של אפשטיין, שהעלתה כי הוא התאבד בתאו בתלייה בעת שהמתין למשפטו באשמת סחר בנערות.

בר אמר בשבוע שעבר כי נסיבות התאבדותו של אפשטיין מצריכות חקירה של בית הכלא שבו הוחזק בניו יורק, לאור "חריגות חמורות" בהתנהלות צוותו. בר מינה את ד"ר קתלין הוק סויר לתפקיד מפקדת בתי הכלא, שבו כיהנה בעבר בין השנים 1992 עד 2003.

ג'פרי אפשטיין מצטלם לרשימת עברייני המין של ניו יורק, 28 במרץ 2017. רויטרס
הפרשה הולכת ומסתבכת. אפשטיין/רויטרס

קיומה של הצוואה, שפורסם לראשונה בניו יורק פוסט, מעלה שאלות חדשות לגבי ימיו האחרונים של אפשטיין בבית הכלא מטרופוליטן. אתמול החלה התביעה בביטול כתב האישום נגדו, אבל היא אמרה כי היא שוקלת להעמיד לדין גורמים אחרים שהיו מעורבים בניצול הקטינות.

בינתיים, עורכי דינן של המתלוננות, שטוענות שנאנסו והותקפו מינית על ידי אפשטיין בזמן שהיו נערות וגויסו לאחוזותיו כדי לספק לו שירותי עיסוי, עוקבים מקרוב אחרי הצוואה. כמה מהם הבטיחו לרדוף אחרי נכסיו אפילו אם בצוואה רשומים יורשים, מפני שבעקבות מותו של המיליארדר לא יהיה משפט פלילי. בשבוע שעבר הגישה אחת הנשים תביעה נגד אחוזתו, בטענה שהיא נאנסה שוב ושוב על ידיו בזמן שהייתה נערה.

"לתת את כל ההון שלו לקורבנותיו - זה הצדק היחיד שהן יכולות לקבל", אמרה אחת מעורכי הדין, ליסה בלום, במייל שכתבה לסוכנות הידיעות אי-פי. "והן ראויות לו. בשם קורבנותיו של אפשטיין שאותן אני מייצגת, אני מתכוונת להילחם עבור זה".

אפשטיין, שהתרועע עם שועי עולם, החזיק בבעלותו אי פרטי, בתים בפריז ובניו יורק, ואחוזה בניו מקסיקו. במסגרת הסדר טיעון עם מדינת פלורידה ב-2008, הוא הגיע להסדרים כספיים עם עשרות מקורבנותיו. לא ברור כיצד ההסדרים האלו יושפעו מהתביעות החדשות נגד נכסיו.

עוד בוואלה!

החבל היה על הקיר

לכתבה המלאה
מפגינים בניו יורק נושאים תמונות של ג'פרי אפשטיין ודונלד טראמפ. GettyImages
הפגנה בניו יורק נגד טראמפ ואפשטיין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully