וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לבית המשפט: עיריית חיפה לא הציגה הצדקה לקיום מופע לגברים בלבד

לקראת דיון במחוזי נגד מופע של מוטי שטיינמץ ואברהם בן דוד, במימון העירייה, קבע מנדלבליט כי לא הוצגה כל התייחסות לאפשרות "לקיים את האירוע באופן שיאפשר גם השתתפותן של נשים בו". זאת ברקע סערת ההפרדה בהופעות ברחבי הארץ והצבת הקווים המנחים שלו

צילום: יואב איתיאל

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט קבע כי עיריית חיפה לא הצדיקה קיום מופע לגברים בלבד. במכתב לבית המשפט המחוזי בעיר ששלח היום (שישי), אמר מנדלבליט כי "העירייה לא עמדה בנטל על מנת להבהיר את ההצדקה לקיומו של האירוע במתכונתו הנוכחית המיועדת לגברים בלבד". זאת לקראת דיון שיתקיים ביום ראשון נגד המופע של מוטי שטיינמץ ואברהם בן דוד המיועד בסבסוד עיריית חיפה ובמרכז הקונגרסים העירוני - לגברים בלבד.

היועץ המשפטי הבהיר את עמדתו בהתייחס לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, כי מתשובות העירייה לשדולת הנשים כמו גם בתגובתה לעתירה שהגישה השדולה "לא נמצאה בעמדת העיריה עד כה כל התייחסות לקיומה של הבחנה קונקרטית בהתייחס לאירוע, שיש בה כדי לשכנע בצורך המהותי ובהצדקה לקיימו כאירוע המיועד לגברים בלבד".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס קבלת פנים לשר המשפטים הנכנס, ח"כ אמיר אוחנה, משרד המשפטים, ירושלים, 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
דורש הבהרות מעיריית חיפה. מנדלבליט/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, הדגיש מנדלבליט, לא הוצגה כל התייחסות לאפשרות "לקיים את האירוע באופן שיאפשר גם השתתפותן של נשים בו, אף אם בהפרדה מגדרית או ביצירת אזורים נפרדים לצד אזור מעורב כפי שנעשה בהופעה דומה שהתקיימה לאחרונה בעפולה, ואף לא הובהר כי ניתנה כלל הדעת לאפשרות לקיימו תוך שיתוף נשים בו".

היועץ המשפטי ציין בדבריו כי "אף לא עולה, כי העירייה שקלה את מכלול נסיבות העניין, וכי נבחנו חלופות העומדות בהוראות פסקת ההגבלה בחוק היסוד ובמיוחד מהי התכלית הראויה, והאם נבחנו חלופות שהינן 'אמצעי הפוגע במידה שאינה עולה על הנדרש'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully