וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע במעין: המחבלים הטמינו את המטען - והפעילו אותו ממרחק

23.8.2019 / 14:32

מתחקיר ראשוני של האירוע, בו נרצחה הנערה רינה שנרב ואביה ואחיה נפצעו, עולה כי קדם תכנון ממושך של הפיגוע על ידי תא שהכיר היטב את פעילות צה"ל בשטח. בצבא חוששים מפיגוע נוסף

צילום: רוני כנפו וניב אהרונסון

מתחקיר ראשוני של הפיגוע שאירע היום (שישי) במעין עין בובין שליד דולב עולה כי חוליית מחבלים הגיעה אל השטח, הטמינה מטען חבלה על ציר הגישה אל במקום, הפעילה אותו ממרחק של עשרות מטרים ולאחר הפיצוץ נמלטה.

בצה"ל ובשב"כ בודקים עדיין צילומים של אזרחים ישראלים שתיעדו את פטריית העשן לאחר הפיצוץ העז שעלה מאזור המעיין וכלי רכב לבן שנראה נמלט מהמקום. עוד מעריכים גורמים ביהודה ושומרון כי מדובר בחוליית טרור ממוסדת שקיבלה סיוע והכוונה לביצוע הפיגוע ולא ביוזמה מקומית.

הגורמים הדגישו כי ביצוע הפיגוע מעיד על תכנון מקדים, בדיקה ומעקב בשטח ותזמון באופן כזה שלא הסתמך על מזל אלא על העובדה שהכירו את צירי התנועה במרחב ואת רמת האבטחה סביב המעיין באופן כזה שאפשר להם לחמוק מהאזור ללא פגע.

זה זמן רב שידוע שביהודה ושומרון פועלות מספר חוליות טרור שביצעו פיגועים כמו פיגועי ירי בין רחלים לאריאל ועד כה לא נלכדו על ידי מערכת הביטחון. נקודת ההנחה שמדובר באירועים בודדים שבוצעו על ידי יוזמות מקומיות או מחבלים בעלי יוזמה עצמאית מקלה עם הנסיבות ברצף הזמן. במערכת הביטחון ידוע כי יש מספר צירי פעולה לארגוני הטרור.

פעילות לוחמי צה"ל בזירת הפיגוע בדולב שבבנימין. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע, היום/דובר צה"ל

אלו כוללים תהליכים מקומיים בגדה המערבית שמטרתם לקבל כסף ולגלגל פיגועים. מפקדה בחו"ל בראשות סלאח ערורי, שמכוונת ומתאמצת להוציא פיגועים, ומפקדה מיוחדת בעזה שמרביתה מורכבת מאסירי חמאס ששוחררו בעסקת שליט, גורשו מהגדה המערבית לעזה, וכל מה שהם עושים מבוקר עד ערב הוא לתכנן, לממן ולפקד על פיגועים ביו"ש בשלט רחוק. את המערכת הזו שלא בהכרח מקושרת ומעדכנת זו את זו, עוטפת מערכת שלמה של הסתה קיצונית ברשתות החברתיות ובראשה עומדים הנהגת החמאס והג'יהאד האסלאמי.

עוד בוואלה!

רינה יצאה לטיול עם אביה ואחיה במעין - ונרצחה בפיגוע

לכתבה המלאה
רינה שנרב. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
מתה בזירה. רינה שנרב/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

בשלב הזה צה"ל מנסה לנצל את השעות הראשונות שאחרי הפיגוע כדי להפעיל לחץ על השטח, לגרום לחוליית המחבלים לטעויות ולזהות את ההתרחשויות בשטח כדי להביא ללכידת התשתית מאחורי הפיגוע.

מנגד, בינתיים לא בוצע תגבור נרחב של יהודה ושומרון למעט יחידות מיוחדות שמסייעות בחיפושים הנרחבים שמרביתם מתמקדים באזור רמאללה והסביבה. המטרה של כוחות פיקוד המרכז היא להביא ללכידת החוליה במהירות ובטווח הזמן הקרוב לפני שתבצע פיגוע נוסף, וכדי לחזק את ההתרעה. החשש במערכת הביטחון כי פעילות אגרסיבית בשטח עשויה להוביל לפיגוע השראה על ידי בודדים בעידוד מערכת ההסתה של החמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully