וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל התקרב לגדר בצפון רצועת עזה, צה"ל פתח לעברו באש

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

22.8.2019 / 23:55

תצפיות צה"ל זיהו פלסטיני חמוש מתקרב לגדר המערכת בגבול. הוא השליך כמה רימונים לעבר חיילי צה"ל, שבתגובה ירו בו. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי הוא נפצע, אך לא נמסר מה מצבו. אין נפגעים מקרב הלוחמים

צילום: דובר צה"ל

מתיחות בדרום - עדכונים אחרונים

  • כוח צה"ל ירה לעבר מחבל שהתקרב לגדר הגבול בצפון הרצועה
  • המחבל זוהה על ידי תצפית של צה"ל והשליך רימונים לעבר הכוחות
  • הפלסטינים דיווחו כי המחבל נפצע, אך לא מסרו פרטים בנוגע למצבו
  • אין נפגעים לכוחות צה"ל

כוח צה"ל ירה הלילה (חמישי) לעבר מחבל פלסטיני שהתקרב לעבר גדר הגבול ברצועת עזה. תצפיות של צה"ל זיהו כי המחבל צועד לעבר הגדר בצפון הרצועה, ולאחר מכן האף השליך רימונים לעבר הלוחמים. מדובר צה"ל נמסר כי הלוחמים, שנערכו בנקודה בעקבות הזיהוי, הסתערו לעבר המחבל ופגעו בו.

לא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי המחבל נפצע, אך לא מסרו פרטים על מצבו. עוד דווח כי נמנע מעבר האמבולנס של הסהר האדום, אך בהמשך הותרה כניסתו על מנת לפנות את המחבל הפצוע.

זמן קצר לאחר התקרית פתחו כוחות צה"ל בסריקות באזור על מנת לשלול הימצאותם של חשודים נוספים. במקביל בודקים בצה"ל אם החשוד אכן תכנן לחדור לשטח ישראל.

ירי פצצות תאורה לקראת תקיפה בעזה, 17 באוגוסט 2019. צילום מסך
גבול רצועת עזה/צילום מסך

התקרית על הגדר באה לאחר שאמש תקף צה"ל בצפון הרצועה כמה פעמים בעקבות שיגור רקטות לעבר ישראל. מהודעת דובר צה"ל ודיווחים בתקשורת הפלסטינית עולה כי לאחר ששוגרה בערב רקטה לעבר שטח במועצה האזורית שער הנגב, תקפו מטוסים של חיל האוויר מוצב ימי של חמאס ליד אל-בידר, שספג כמה טילים. כמו כן, בכלי תקשורת פלסטיניים דווח על קולות ירי באיזור חאן יונס.

בהמשך הלילה, פצצת מרגמה נורתה לעבר ישראל משטח הרצועה והתפוצצה בשטח פתוח. לא היו נפגעים או נזק. מדובר צה"ל נמסר כי השיגור זוהה. בעקבות זאת תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר פעם נוספת יעדים של חמאס בצפון ברצועת עזה, כך נמסר מדובר צה"ל. "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטי ששוגר מרצועת עזה מוקדם יותר", נמסר.

כל זאת, לאחר שבערב זוהה שיגור רקטה מן הרצועה לעבר שטח ישראל, והתרעת צבע אדום נשמעה ביישוב במועצה האזורית שער הנגב שבעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד".

תיעוד ירי פצצות תאורה בעת התקרית:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully