וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולטימטום של חמאס: "יישום ההבנות עד סוף השבוע - או הסלמה בדרום"

בעיתון אל-אחבאר המתפרסם בלבנון דווח כי נציגי הפלגים הפלסטיניים העבירו לישראל מסר לפיו על י-ם לאשר את הכנסת הכסף הקטארי לצד הגדלת אספקת החשמל. "נתניהו לא רוצה מציאות כזאת לפני הבחירות", אמר גורם בחמאס. ראש הממשלה הזהיר כי "אנחנו ערוכים למערכה רחבה"

עריכה: עמית שמחה

אם ישראל לא תאשר את הכנסת הכסף הקטארי לרצועת עזה ותגדיל את אספקת החשמל עד סוף השבוע - המצב בדרום ידרדר להסלמה - כך מסרו הפלגים הפלסטיניים, על פי דיווח בעיתון "אל-אחבאר", המתפרסם היום (שלישי) בלבנון. גורם בחמאס אמר לעיתון כי האיום הועבר לישראל דרך המתווכים, והוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "לא רוצה מצב כזה לפני הבחירות".

נתניהו, שדיבר אתמול בתדרוך עם עיתונאים באוקראינה, התייחס למצב הביטחוני ברצועת עזה והבהיר כי הוא מקדם "מערכה רחבה", כלשונו. לדבריו, "אני לא יכול לפרט מה אנחנו עושים ואלו הכנות עשינו אבל להגיד שאין הרתעה? זה קשקוש. אנחנו ערוכים למערכה רחבה ואם זה יקרה, ויכול להיות שזה יקרה, זו תהיה מכה צבאית אנושה".

היערכות צה"ל בגבול רצועת עזה, 29 במרץ 2019. רויטרס
סוללת כיפת ברזל בדרום/רויטרס

גורמים בחמאס אמרו מוקדם יותר השבוע כי הפיגועים שבוצעו לאחרונה בגבול רצועת עזה משקפים את התסכול ההולך וגובר של הפלסטינים מהמצב ומהעיכוב ביישום ההבנות עם ישראל. בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד פורסם אתמול כי בארגון מעריכים כי לאור התסיסה בשטח, היקף פעולות הבודדים עשוי להתגבר ולגרור פלגים נוספים. הגורמים הזהירו כי התקריות הללו עשויות להוביל בסופו של דבר למלחמה חדשה, אך הם הדגישו שחמאס ממשיך לשלוט בשטח.

בימים האחרונים התרחשו שורת תקריות ביטחוניות בדרום. בלילה שבין שבת לראשון ניסו כמה מחבלים לחדור לשטח ישראל, ואלו הותקפו על ידי צה"ל. לפחות שלושה מהם נהרגו, ועוד אחד נפצע, והארגונים בעזה הזהירו מפני תגובה. האירוע קדם לשיגור רקטות לדרום שעות קודם לכן.

עוד בוואלה!

חברות הקונגרס שכניסתן נאסרה: לא ניתן לנתניהו להסתיר את המציאות

לכתבה המלאה
יחיא סינוואר ואיסמעיל הנייה עם אנשי חמאס בעזה. 13 באוגוסט 2019. AP
"נתניהו לא רוצה מצב כזה לפני הבחירות". סינוואר והנייה/AP

בעקבות התקרית, חמאס איים כי "הכעס והזעם בהם נתונים בני עמנו יתפוצצו בפני הכיבוש אם לא יוסר הכתר מרצועת עזה וייפסקו פשעיו והטרור המאורגן והפריצות החוזרות ונשנות למסגד אל-אקצא". כמו כן, בארגון השולט ברצועה האשימו את הקהילה הבינלאומית ב"חוסר אונים ושתיקה" לפשעיה ישראל והפרותיה.

דובר חמאס, עבד א-לטיף קאנוע, אמר כי "הכיבוש הציוני ממשיך להשתמש בכוח מופרז ולבצע פשעים מאורגנים נגד בני עמנו הפלסטיני וצעיריו המורדים נגד המצור והטרור בירושלים, הגדה המערבית ורצועת עזה. פשע מתועב חדש שביצע הכיבוש בהריגת ופציעת ארבעה צעירים מתמרדים משקף את התנהגותו הברברית נגד בני עמנו והוכחה לפשעיו הנפשעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully