וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של נרצח בפיגוע במעין ב-2015: "זה מחזיר אותנו אחורה"

23.8.2019 / 13:45

במעין עין בובין בו נרצחה מפיצוץ מטען רינה שנרב בתה -17, נרצח לפני יותר מארבע שנים דני גונן בפיגוע ירי. אמו דבורה גונן אמרה לוואלה! NEWS: "המקום היה צריך להיות מאובטח, חייבים לדאוג לאזרחים"

צילום: רוני כנפו וניב אהרונסון

הפיגוע בדולב - כל העדכונים

  • נערה נרצחה מפיצוץ מטען חבלה מאולתר במעין. אביה ואחיה נפצעו קשה- בינוני
  • כוחות גדולים של צה"ל הוקפצו לאזור ועורכים מצוד אחר רכב חשוד
  • צה"ל: פיגוע קשה מאוד, נגרם ממטען חבלה מאולתר
  • בימין קוראים לתגובה חריפה
  • נתניהו מקיים התייעצות בטחונית

הפיגוע היום (שישי) ליד היישוב דולב, שבו נרצחה מפיצוץ רינה שנרב בת ה-17, כמו גם נפצעו באורח קשה ובינוני אביה ואחיה אביה, התרחש במעין עין בובין שבו נרצח לפני ארבע שנים דני גונן בפיגוע ירי גם כן ביום שישי. דבורה גונן, אמא של דני גונן שעל שמו נקרא המעיין שוחחה עם וואלה! NEWS לאחר הפיגוע ואמרה: "אני בסערת רגשות. בדיוק קיבלתי ידיעה על הפיגוע. כל פיגוע מחזיר אותנו אחורה. זה קורה באותו מקום, באותו יום. יום שישי, שהמקום היה אמור להיות מאובטח".

מתחקיר ראשוני של הפיגוע עולה כי השלושה גבר בן 46, צעיר בן 20 ונערה בת 17 שהו במעיין כשלפתע התרחש פיצוץ במקום כתוצאה מרימון שהושלך או מטען שיודה מרכב חולף על ידי מחבלים. הגבר והצעיר נפצעו קשה ופונו לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים והצעירה בת 17 נפטרה במקום, בעת שצוות ההצלה נלחם על חייה.

דני גונן שנורה למוות בפיגוע בסמוך להתנחלות דולב שבבנימין, יוני 2015. פייסבוק, צילום מסך
נרצח בפיגוע ירי במקום בשנת 2015. דני גונן/צילום מסך, פייסבוק

אמו של דני שנרצח במקום בשנת 2015, מתארת תחושות קשות ואולם לצד זאת מבקשת כי אזרחים ימשיכו לטייל במקום. "שתושבי המקום לא יוותרו על הארץ שלנו, על המדינה שלנו ושמקבלי ההחלטות - לא יוותרו. חייבים לדאוג לאזרחים. הם לא עושים טובה שהם שומרים על הביטחון שלנו. אנחנו צריכים לחזור הביתה, וזה החובה שלהם לדאוג לזה. השיקולים שלהם לא מעניינים אף אחד. ערך החיים הוא ערך עליון. שאנשים יחזרו הביתה בשלום, אחרי שהם יצאו לטיול. גם מי שגר בתל אביב, גם מי שבירושלים וגם מי שגר בדולב".

לדברי האם, צריך להגביר את ההרתעה מול איום הטרור. "עברו שבועיים מהפיגוע שבו נרצח דביר שורק. כמה אפשר להסתכל למשפחות בעיניים. חייבים להפסיק את זה. הגיע הזמן להפסיק לקבור את האנשים שלנו. אני לא יכולה יותר. להגיע למשפחת שור ולנחם אותם כאמא, היה לי קשה. ידעתי שהם לא יהיו אחרונים".

לטענתה העברת כסף לרשות הפלסטינית אינה תורמת להרתעה. "אתמול העבירו המון כסף לרשות הפלסטינית. צריך להשתמש בכלים האלה בצורה נחרצת, הכי נחרצת. זה יום שישי קשה, אבל כל יום שישי הוא קשה עם תחושות קשות, במיוחד כשאני מתקרבת לשעה ארבע. מאז הפיגוע עברו ארבע שנים ושלושה חודשים, וזה לא הופך ליותר קל. החוסר הוא גדול, הכאב הוא גדול, החור הוא גדול. למרות הכל - אנחנו משפחה שבאמת בחרה את החיים, כי זה היה המסר של דני. אבל החיים הם לא פשוטים. יש לי נכדים שלא מהירים את דני. כמה משפחות כאלה יכולות להיות כבר. שכל אחד יעשה נפש אם הוא עשה מספיק כדי למנוע את הפיגוע הזה".

עוד בוואלה!

פיגוע בבנימין: 3 בני משפחה נפצעו קשה מפיצוץ סמוך להתנחלות דולב

לכתבה המלאה
זירת הפיגוע ליד ההתנחלות דולב, 23 באוגוסט 2019. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

עדי ראייה מההתנחלות דולב שהגיעו למקום הפיגוע היום העידו שראו עשן באזור המעין. בעקבות הפיצוץ צה"ל הקפיץ אל המקום כוחות גדולים של לוחמים שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים" ומנהל מצוד אחר רכב חשוד שנמלט מהזירה. ככל הנראה חשודים הניחו מטען חבלה במקום ונמלטו. הלוחמים מבצעים סריקות במקום והציבו מחסומים באזור. כשעה לאחר מכן, נשמע פיצוץ בסמוך למחסום ג'למה שבאזור ג'נין. לא ידוע על נפגעים.

דני גונן שנורה למוות בפיגוע בסמוך להתנחלות דולב שבבנימין, יוני 2015. פייסבוק, צילום מסך
"שתושבי המקום לא יוותרו על הארץ שלנו", אימו של דני גונן, שבתמונה/צילום מסך, פייסבוק

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס: "מדובר מפיגוע חמור מאוד. משפחה במעין ליד דולב. לא ברור האם הושלך מטען או הופעל מטען שהיה שם. בני המשפחה נפגעו מהמטען במעין. התוצאות קשות. הכוחות שלנו נמצאים שם. האירוע בחטיבת אפרים. תגברנו כוחות נוספים לאוגדת יו"ש כחלק מהמרדף. המרדף מתנהל במספר כיוונים. המשימה מתנהלת בכמה מישורים. מודיעני שב"כ עם אמ"ן וגורמי מודיעין נוספים. מישור המרדף בשטח על ידי חסימות של אוגדת יו"ש אפרים ובנימין שתוגברו מגזרות נוספות ומאמץ ההגנה הרגיל למנוע תופעות הדבקה ובהשראה בוודאי בימי שישי".

(עדכון ראשון: 11:34)

  • עוד באותו נושא:
  • פיגוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully