וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל לחמאס: אכפו מרותכם על הג'יהאד, ישראל לא תשלים עם הרקטות

22.8.2019 / 15:36

בפוסטים ברשתות החברתיות פנה צה"ל לתושבי רצועת עזה, והדגיש כי ישראל לא תשלים עם פיגועים ועם ירי רקטות. "על חמאס למנוע פיגועים ותכניות אלה", נכתב. "אנחנו נחושים להגן על אזרחי ישראל". ההודעה באה בעקבות ההסלמה בגבול הרצועה וירי הרקטות לעבר ישראל

צילום: קובי ריכטר/TPS

דובר צה"ל בערבית פנה היום (חמישי) לתושבי רצועת עזה, והעביר מסר לחמאס. בפוסטים ברשתות החברתיות נכתב כי "הרצועה נמצאת בעיצומו של תהליך במסגרתו מבוצעים צעדים אזרחיים שמביאים לשיפור משמעותי בתחומי החיים האזרחיים ברצועה בטווח הקרוב והרחוק. די להסתכל על מצב החשמל, הדיג, הייצוא והייבוא. ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי פועל כדי לערער את ההבנות, לשבש אותן ולפגוע בהן. הג'יהאד ביצע ומתכנן לבצע פיגועים, ביניהם ירי רקטות. ישראל לא יכולה ולא תוכל להשלים עם פיגועים מסוג זה".

"השלכות שיהיו על אי ביצוע הצעדים שתוכננו להתבצע עבור תושבי הרצועה, מוטלות על הג'יהאד", נכתב. "על חמאס, המושל ברצועה, לאכוף את מרותו על הג'יהאד ולמנוע פיגועים ותכניות אלה. אנחנו נחושים להגן על אזרחי ישראל. אנו לא מתכוונים לקבל פיגועים וירי רקטות על אזרחינו. אין לנו בעיה עם תושבי הרצועה, להיפך. מי שמבצע פיגועי טרור ימנע את שיפור המצב ברצועה ואת קידום הצעדים שבוצעו ולאלה המתוכננים. הדבר יביא לפגיעה בתושבי הרצועה כולה".

שבילי יציאות רקטה מעזה לכיוון ישובי הדרום 29 במאי 2018. AP
שיגורי רקטות מרצועת עזה/AP

ההודעה באה על רקע ההסלמה המתמשכת בגבול רצועת עזה, האחרונה שבהן התרחשה הלילה. צה"ל תקף בצפון רצועת עזה כמה פעמים בעקבות שיגור רקטות לעבר ישראל. מהודעת דובר צה"ל ודיווחים בתקשורת הפלסטינית עולה כי לאחר ששוגרה בערב רקטה לעבר שטח במועצה האזורית שער הנגב, תקפו מטוסים של חיל האוויר מוצב ימי של חמאס ליד אל-בידר, שספג כמה טילים. כמו כן, בכלי תקשורת פלסטיניים דווח על קולות ירי באיזור חאן יונס.

בהמשך הלילה, פצצת מרגמה נורתה לעבר ישראל משטח הרצועה והתפוצצה בשטח פתוח. לא היו נפגעים או נזק. מדובר צה"ל נמסר כי השיגור זוהה. בעקבות זאת תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר פעם נוספת יעדים של חמאס בצפון ברצועת עזה, כך נמסר מדובר צה"ל. "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטי ששוגר מרצועת עזה מוקדם יותר הלילה", נמסר.

עוד בוואלה!

עשרות אלפים נמלטים מאידליב לגבול; צבא אסד תקף עמדה טורקית

לכתבה המלאה

כל זאת, לאחר שבערב זוהה שיגור רקטה מן הרצועה לעבר שטח ישראל, והתרעת צבע אדום נשמעה ביישוב במועצה האזורית שער הנגב שבעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully