וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה מתוח: בעקבות שיגורים לעבר ישראל, צה"ל תקף כמה פעמים ברצועה

על פי הודעת דובר צה"ל ודיווחים בתקשורת הפלסטינית, ההתקפה הראשונה התמקדה במוצב ימי של חמאס בצפון רצועת עזה. פצמ"ר התפוצץ בשטח פתוח בנגב המערבי, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק, ובעקבות זאת תקף צה"ל פעם נוספת יעדים של חמאס בצפון הרצועה

צילום: קובי ריכטר/TPS

מתיחות בדרום | כל העדכונים:

  • צה"ל תקף בצפון רצועת עזה בעקבות שיגור רקטה לעבר שטח פתוח בעוטף עזה
  • בשעות הלילה נורתה פצצת מרגמה לעבר ישראל והתפוצצה בשטח פתוח
  • חיל האוויר תקף פעם נוספת יעדים של חמאס בצפון ברצועת עזה
  • בין היעדים שהותקפו: מוצב ימי של חמאס ליד אל-בידר

לילה מתוח בדרום הארץ: צה"ל תקף הלילה (חמישי) בצפון רצועת עזה כמה פעמים בעקבות שיגור רקטות לעבר ישראל. מהודעת דובר צה"ל ודיווחים בתקשורת הפלסטינית עולה כי לאחר ששוגרה בערב רקטה לעבר שטח במועצה האזורית שער הנגב, תקפו מטוסים של חיל האוויר מוצב ימי של חמאס ליד אל-בידר, שספג כמה טילים. כמו כן, בכלי תקשורת פלסטיניים דווח על קולות ירי באיזור חאן יונס.

בהמשך הלילה, פצצת מרגמה נורתה לעבר ישראל משטח הרצועה והתפוצצה בשטח פתוח. לא היו נפגעים או נזק. מדובר צה"ל נמסר כי השיגור זוהה. בעקבות זאת תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר פעם נוספת יעדים של חמאס בצפון ברצועת עזה, כך נמסר מדובר צה"ל. "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטי ששוגר מרצועת עזה מוקדם יותר הלילה", נמסר.

כל זאת, לאחר שבערב זוהה שיגור רקטה מן הרצועה לעבר שטח ישראל, והתרעת צבע אדום נשמעה ביישוב במועצה האזורית שער הנגב שבעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד".

שבילי יציאות רקטה מעזה לכיוון ישובי הדרום 29 במאי 2018. AP
זוהה שיגור משטח רצועת עזה לישראל/AP

ביום שבת האחרון זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לישראל, לאחר שנשמעו התרעות צבע אדום בשדרות וביישובי עוטף עזה. על פי הודעת דובר צה"ל, שניים מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. תושבים דיווחו כי שרידי רקטה נפלה בשדרות. כוחות משטרה, ובהם חבלנים, הוזעקו לזירת נפילת השרידים בחצר בית בעיר שדרות, אך לא היו נפגעים.

מאוחר יותר כוח צה"ל פתח בירי לעבר חשודים שהתקרבו לגדר הגבול ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "כוח צה"ל זיהה מספר חשודים חמושים בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. מסוק קרב וטנק של צה"ל ירו לעברם". משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי שלושה פלסטינים נהרגו בתקרית ואחד נפצע. הם הועברו לבית החולים בעזה.

גם ערב קודם לכן שוגרה רקטה מרצועת עזה לשטח ישראל שגרמה אף היא להתרעות באזור ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. בתגובה, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה.

(עדכון ראשון: 20:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully