וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הקפיא באופן זמני את מינוי מנכ"ל משרד המשפטים החדש

18.8.2019 / 19:37

פרסום ראשון: מינויו של אופיר כהן למנכ"ל משרד המשפטים הוקפא בצו של בג"ץ, שהוצא במסגרת עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון. השופט ג'ורג' קרא קבע כי העתירה תועבר לדיון בפני הרכב שופטים, ועד אז עצר את כניסתו לתפקיד. השר אוחנה: כהן בעל כישורים משפטיים מתאימים

צילום: חדשות 13, עריכה: ניב מעוז

בג"ץ הוציא הערב (ראשון) צו ביניים שמקפיא באופן זמני את מינוי אופיר כהן למנכ"ל משרד המשפטים. הצו הוצא במסגרת עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד המינוי. השופט ג'ורג' קרא קבע כי העתירה תועבר לדיון בפני הרכב, ועד להכרעה בעתירה נקבע כי כהן לא ייכנס לתפקיד.

הוועדה למינויים בכירים אישרה רק הבוקר את מינויו של כהן, עו"ד ואלוף משנה במילואים, למנכ"ל המשרד. כהן, שהיה מועמדו של שר המשפטים אמיר אוחנה, אמור להחליף בתפקיד את אמי פלמור, שכיהנה תחת שרות המשפטים ציפי לבני ואיילת שקד ועזבה לבקשת השר הנכנס.

מהתנועה לאיכות השלטון, שהגישה את העתירה, נמסר: "חוות הדעת של וועדת המינויים מעלה סימני שאלה קשים ביותר לגבי טיב השיקולים שהופעלו בהליך המינוי של עו"ד כהן, אשר כל כולו עומד בסתירה ישירה להוראות הברורות בהנחיות היועמ"ש בתקופת בחירות - עד כדי ריקון מוחלט של ההנחיות מתוכנן. השר אוחנה נכשל מלהסביר מדוע אצה לו הדרך לפטר את פלמור בתקופה כה רגישה, וכיצד ייתכן שלא מצא כל מחליף ראוי מבין עובדי המדינה הבכירים. אין ספק שיש בצו הביניים על מנת להעיד כאלף עדים על כך שגם דעתו של בית המשפט לא נחה מההסברים, או אי ההסברים, של השר, ואנו מקווים כי בסוף ההליך ייפסל מינוי זה".

אל"מ (במיל') עו"ד אופיר כהן, מנכ"ל משרד המשפטים הנכנס. גיא קרן,
כהן/גיא קרן

השר אוחנה הגיב על החלטת הקפאת המינוי ואמר כי "אל"מ (במיל') עו"ד אופיר כהן הוא מהמינויים הראויים ביותר במשרדי הממשלה. מדובר באדם שתרם את שנותיו היפות ביותר לשירות ביטחון מדינת ישראל ונושא על גופו את המחיר היקר. הוא בעל כישורים משפטיים וניהוליים מתאימים כפי שקבעה הוועדה למינויים בכירים בנציבות שירות המדינה, שדנה בדקדקנות במינויו. אני מקווה ומעריך שגם ביהמ"ש העליון יתרשם כך".

רויטל סויד, ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה-גשר, אמרה כי "טוב מאוד שבג"ץ הוציא תמרור עצור לאוחנה - שר משפטים זמני בממשלת מעבר שמקשקש על משילות, ובפועל נשלח לדאוג שפרקליט המדינה הבא יהיה ידידותי לביבי ויעזור לו להימלט ממְשפט. אנחנו מקווים שבקרוב מאוד תמרור העצור של העליון ייהפך לרמזור אדום בוהק, שיבהיר לנתניהו ואוחנה שיש גבול לכל תעלול".

במחנה הדמוקרטי בירכו היום על החלטת בג"ץ ואמרו כי הוא "בג"ץ הוא המחסום האחרון בפני אלו שרוצים להפוך את ישראל לסיציליה. פיטוריה של אמי פלמור, מנכ"לית מקצועית ומוערכת ששירתה בתפקידה 5 שנים, היו מעשה מושחת שכל מטרתו לאפשר מינוי מקורב לאחת העמדות החשובות במדינת ישראל".

עוד בוואלה!

נתניהו: נצא למערכה רחבה אם נידרש, לא מתחשב בשיקולי בחירות

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
בירך על אישור הוועדה. השר אוחנה/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

שר המשפטים אמיר אוחנה בירך מוקדם יותר על אישורו של כהן בידי הוועדה. "אופיר מוכר לי כבר כמעט 20 שנה ויש לי אמון מלא בו וביכולותיו", אמר. "הוא בעל כישורים מגוונים, ידע רב וניסיון ניהולי שהמערכת הציבורית בכלל ומשרד המשפטים בפרט יתברכו בו. לאורך תפקידיו השונים במגזר הפרטי ובמערך המילואים הוא זכה להערכה רבה ממנהליו, עובדיו, מפקדיו ופקודיו. אין לי ספק כי המסירות, היסודיות והערכיות בה ביצע את תפקידיו תסייענה לו בכהונתו כמנכ"ל משרד המשפטים".

בהודעה שפרסם אוחנה נכתב כי כהן, בן 43 ואב לשלושה, הוא עו"ד במקצועו המתמחה בדיני נדל"ן, מקרקעין ומיסוי מוניציפאלי. "הוא נמנה על מייסדי וראשי עמותת משרתי המילואים, בה הוביל וקידם תהליכי חקיקה ותיקון תקנות מול בכירים בשירות הציבורי, נבחרי ציבור ובוועדות הכנסת השונות", נכתב. עוד נמסר כי כהן משרת במילואים כמפקד נפה בפיקוד העורך, "ובמסגרת תפקידו הוא אחראי על מספר גדודים ויחידות, המונים כ-1,500 חיילים ולהם ממשק ישיר עם הרשויות המקומיות בשגרה ובחירום. בעברו שימש כמפקד פלוגה ומפקד גדוד חי"ר".

מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, 10 בדצמבר 2018. ניב אהרונסון
המחנה הדמוקרטי: "פיטוריה של אמי פלמור - מעשה מושחת". פלמור/ניב אהרונסון

בחודש שעבר, עת נודע על כוונתו של אוחנה למנות את כהן, הגישה התנועה לאיכות השלטון את העתירה, בה טענה כי לכהן אין את הניסיון הדרוש כדי לכהן כמנכ"ל משרד המשפטים, וכי הוא "אינו משפטן בכיר או בעל שם". בתגובתו לעתירה הדגיש השר את ניסיונו הפיקודי של כהן ואת ניסיונו הניהולי במגזר הפרטי. בין היתר, היה כהן בעבר מנכ"ל חברת "אשד נכסים", שעוסקת במתן שירותים לרשויות המקומיות וחברות בנייה".

(עדכון ראשון: 18:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully