וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 63 הרוגים ו-180 פצועים בפיגוע התאבדות של דאעש בחתונה בקאבול

18.8.2019 / 13:58

מחבל מתאבד נכנס לאולם אירועים בעת חגיגת נישואים בשכונה שיעית בבירה וגרם לנפגעים רבים, בהם נשים וילדים. מלצר שעבד באירוע שחזר כי "כולם רצו לכל מקום". דאעש קיבל אחריות על הפיגוע, אך הנשיא האשים גם את טליבאן המנהל שיחות שלום עם ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מחבל מתאבד הרג הלילה (ראשון) 63 בני אדם וגרם לפציעתם של 182 איש נוספים בחתונה בקאבול - כך הודיע משרד הפנים באפגניסטן. בטליבאן הכחישו את מעורבותם בפיצוץ שאירע בשכונה במערב עיר הבירה שבה מתגורר המיעוט השיעי. דובר משרד הפנים, נסראת רחימי, הודיע כי בין הנפגעים היו גם נשים וילדים. שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) במדינה קיבלה אחריות על המתקפה, שמרבה לתקוף את המיעוט השיעי.

תמונות שהופצו ברשתות החברתיות מתוך פיגוע ההתאבדות הלילה חשפו גופות בין שברי שולחנות וכיסאות באולם הכניסה לחתונה. המחבל ככל הנראה תקף במתחם המיועד לגברים בקבלת הפנים. "כולם רצו לכל מקום", סיפר סייד אגה, מלצר באולם. "כמה מהמלצרים נהרגו ונפצעו".

הכלה והחתן שרדו. "לא אוכל לשכוח את זה לא משנה כמה אנסה", סיפר החתן, שהזדהה בתור מירוואיס, לערוץ TOLO. הוא אמר כי בן דודו כמה מחבריו נהרגו. "אני לא יכול ללכת להלוויות, אני מרגיש חלש מאוד. אני יודע שזה לא סוף הסבל של אזרחי אפגניסטן, הסבל יימשך". אביה של הכלה סיפר כי 14 מבני משפחתו נהרגו.

אזרח תופס את ראשו בשולחן בחתונה בה התרחש הפיצוץ בו נהרגו 63 בקאבול שבאפגניסטן. 18 באוגוסט 2019. רויטרס
אולם האירועים בקאבול לאחר הפיגוע, הלילה/רויטרס

פיגוע ההתאבדות הגיע ברקע ניסיונותיהם של ארצות הברית וטליבאן לדון בהוצאת הכוחות האמריקניים מאפגניסטן. זאת בתמורה להתחייבות מצד ארגון הטרור לשמור על הביטחון ולנהל שיחות עם הממשל הזוכה לתמיכת וושינגטון. נשיא אפגניסטן אשרף ראני אמר כי טליבאן אינו יכול לחמוק מאחריות מהפיגוע "הברברי". לדבריו, שפורסמו בחשבון הטוויטר שלו, הארגון "סיפק כר פעולה לטרוריסטים".

המתקפה ממחישה את הסכנות הנשקפות למדינה גם אם ארצות הברית וטליבאן יסיימו את המלחמה. בהודעת קבלת האחריות של הארגון, שפורסמה בחשבון הטלגרם שלו, נכתב כי אחד מלוחמי הארגון התפוצץ בתוך "התכנסות גדולה" בקאבול, בעוד שאחרים פוצצו מכונית תופת עם הגעת כוחות הביטחון.

עוד בוואלה!

צה"ל ירה לעבר חמושים שהתקרבו לגדר בגבול הרצועה; הפלסטינים: כמה נהרגו

לכתבה המלאה
אולם החתונה בו התרחש פיגוע, שנהרגו בו 63 אנשים, בעיר קאבול באפגניסטן. 18 באוגוסט 2019. רויטרס
עשרות הרוגים ומאות פצועים. זירת הפיגוע, הלילה/רויטרס

המתקפה אירעה לאחר פיגוע במסגד בפקיסטן ביום שישי האחרון, שבו נהרג אחיו של מנהיג טליבאן, הייבתוללה אחונדזאדה. אף ארגון לא לקח אחריות על מתקפת הטרור, שבה נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו כ-20 נוספים.

בעוד שהכלכלה באפגניסטן מתאוששת, אולמות אירועים הפכו לעסקים רווחיים בקאבול ומשפחות מתחילות להוציא סכומים גבוהים יותר על חגיגות. בנובמבר האחרון נהרגו לפחות 40 בני אדם בפיצוץ בעת חתונה בקאבול.

(עדכון ראשון: 7:52)

אוסף נעליים בפיצוץ בכניסה לחתונה בקאבול שבאפגניסטן. רויטרס
זירת הפיגוע בקאבול, הלילה/רויטרס
אמבולנס מפנה פצוע בפיצוץ בו נהרגו 63 אנשים בחתונה בקאבול שבאפגניסטן. 18 באוגוסט 2019. AP
אמבולנס מפנה את פצועי הפיגוע, הלילה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully