וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: עשרות נשים וילדים נהרגו בפיצוץ אוטובוס ממטען צד

לפחות 34 אזרחים נהרגו כשהאוטובוס שבו נסעו במערב המדינה עלה על מטען, שלפי הרשויות היה שייך לטליבאן. זאת חרף שיחות השלום בין הארגון הקיצוני לארה"ב

צילום: רויטרס

עשרות נוסעים, רובם נשים וילדים, נהרגו היום (רביעי) במערב אפגניסטן כשאוטובוס שבו נסעו נפגע ממטען צד. דובר מחוז פרח אמר כי האוטובוס נסע בכביש המחבר בין מחוזות קנדהאר למחוז הראת ונפגע ממטען של טליבאן. הרשויות הזהירו כי מניין ההרוגים הנוכחי, 34, עלול לעלות.

טליבאן טרם הגיב לפיגוע הקשה, שהתרחש יום אחרי שהאו"ם אמר שהיקף האזרחים שנהרגים או נפצעים במדינה נמצא ברמה "מבהילה", חרף המאמצים לסיום המלחמה בת 18 השנה. ארצות הברית מנהלת שיחות עם טליבאן, שאותו הפילה מהשלטון ב-2001, על סיום הקרבות והוצאות הכוחות הזרים מהמדינה תמורת ערבויות לכך שהמדינה לא תשמש בסיס לתכנון פיגועי טרור נגד המערב.

מבנים שניזוקו ממתקפה בקאבול, אפגניסטן, 29 ביולי 2019. רויטרס
מבנים שניזוקו אחרי פיגוע בקאבול, ראשון/רויטרס

על פי נתוני האו"ם, יותר קורבנות אזרחיים נהרגו מאש ארצות הברית וכוחות הממשלה בקאבול, ולא מידי טליבאן או ארגוני טרור אחרים, זה הרבעון השני ברציפות. כשליש מכלל ההרוגים האזרחיים - 1,366 - היו ילדים. האו"ם אמר כי המאמצים לצמצום מעשי האלימות "אינם מספיקים", חרף ירידה של 27% במספר ההרוגים האזרחים במחצית הראשונה של 2019, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully