וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אני יכול לנצח באפגניסטן בתוך שבוע, אבל 10 מיליון ייהרגו

בשיחה עם ראש ממשלת פקיסטן בבית הלבן אמר נשיא ארה"ב כי הוא רוצה לסיים את המלחמה באפגניסטן השכנה. "לא רוצה למחוק אותה מעל פני האדמה", אמר. בוושינגטון, שקיצצו את הסיוע לאסלאמאבד, דורשים שהיא תתווך בשיחות עם טליבאן

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול (שני) כי הוא יכול לנצח במלחמה באפגניסטן "בתוך שבוע", אולם הוא לא רוצה "למחוק את המדינה מעל פני כדור הארץ". לדבריו, זה היה עולה בחייהם של עשרה מיליון בני אדם. "אני לא רוצה ללכת בנתיב הזה".

הוא אמר את הדברים בעת שאירח את ראש ממשלת פקיסטן אימראן חאן בבית הלבן, שמצדו מבקש לחדש את הסיוע האמריקני בסך כ-1.3 מיליארד דולר שקוצץ אשתקד אחרי שטראמפ האשים את אסלאמאבאד בתמיכה בטרור.

"הבעיה הייתה שפקיסטן לא עשתה שום דבר עבורנו, הם היו חתרניים", אמר טראמפ. "בכל הכנות, אני חושב שיש לנו יחסים טובים יותר עם פקיסטן מאשר כששילמנו את הכסף הזה. הכסף הזה יכול לשוב" בהתאם לשיפור היחסים בין המדינות.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ וראש ממשלת פקיסטן אימרן חאן במהלך פגישתם בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 22 ביולי 2019. רויטרס
קיצץ את הסיוע. טראמפ וחאן בבית הלבן, אתמול/רויטרס

טראמפ הוסיף כי פקיסטן "הולכת לעזור לנו" לצאת מאפגניסטן, ברקע שיחות השלום שמקיימת וושינגטון עם טליבאן כדי לסיים את המלחמה בת 18 השנים. אפגניסטן מאשימה את פקיסטן בתמיכה צבאית בטליבאן, אך שכנתה מכחישה זאת. "אנחנו כמו שוטרים, אנחנו לא מנהלים מלחמה", אמר נשיא ארצות הברית.

בתגובה לדברי טראמפ על מלחמה אופציונאלית עם אפגניסטן, פירסמה היום ממשלת אפגניסטן דרישת הבהרה לדברים, "האומה האפגנית לא יכולה ולעולם לא תאפשר לשום כוח זר לקבוע את גורלה", כך בהצהרת הממשלה.

חאן, מצדו, ביקש מטראמפ לתווך בסכסוך ארוך השנים בין פקיסטן הודו סביב חבל קשמיר. נשיא ארצות הברית אמר שראש ממשלת הודו נרנדרה מודי העלה בפניו הצעה דומה, אך בניו דלהי הכחישו זאת היום נמרצות.

הבית הלבן אמר לאחר מכן כי "פקיסטן עשתה מאמצים כדי לארגן את שיחות השלום באפגניסטן, ואנחנו נבקש מהם לעשות יותר". עוד נמסר כי "הדרך לשיתוף פעולה חזק ומתמשך בין פקיסטן לארצות הברית שוכנת בעבודה משותפת למציאת פתרון בדרכי שלום לסכסוך באפגניסטן".

איש לא המתין לחאן בנמל התעופה

למרות דבריו של טראמפ על שיפור היחסים, חאן הושפל עם הגעתו לארצות הברית. עם נחיתתו בנמל התעופה, לא המתינה לו לימוזינה כמקובל והוא עלה על שאטל רגיל. בנוסף לכך, לפי התקשורת הפקיסטנית, שום גורם מטעם מחלקת המדינה לא המתין לו. מחלקת המדינה טרם הגיבה לטענות הללו.

בעת הפגישה עם טראמפ בבית הלבן, חאן נשאל לגבי הפגיעה בחופש הביטוי בפקיסטן ודחה את הביקורת כ"בדיחה". הוא גם נשאל על מאסרו של שאקי אפרידי, רופא פקיסטני שעזר ל-CIA במבצע ללכידת מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן. טראמפ אמר כי הוא יעלה את הנושא בשיחותיו עם חאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully