וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שיחות השלום: טליבאן תקף ארגון אמריקני בקאבול

מחבלים הסתערו על משרדי ארגון סיוע שמעורב ב"פעילויות מערביות מזיקות", על אף המו"מ שמנהל טליבאן עם נציגי ארה"ב. הנשיא דחק בארגון הקיצוני לקבל הצעה להפסקת אש

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

לפחות חמישה בני אדם נהרגו אתמול (רביעי) במתקפה של טליבאן על משרד של ארגון סיוע אמריקני בבירת אפגניסטן. זאת בזמן שנציגי הארגון הקיצוני מנהלים שיחות שלום עם נציגים אמריקנים בקטאר, כדי לסיים את המלחמה בת 18 השנים.

המתקפה החלה כשמחבלים פוצצו מכונית תופת בכניסה למשרדי Counterpoint International, ולאחר מכן הם ניהלו חילופי אש עם כוחות הביטחון האפגניים. כל חמשת המחבלים נהרגו, וכ-200 עובדים פונו מהמקום. טליבאן האשים את הארגון במעורבות ב"פעילויות מערביות מזיקות", כמו שילוב בין גברים לנשים.

טליבאן דחה בשבוע שעבר הצעה להפסקת אש שהועלתה על ידי הנשיא אשרף ראני ועל ידי זלמאי חאלילזאד, השליח המיוחד של ארצות הברית למדינה. ראני כינה את המתקפה, שהתרחשה ביום השלישי לתחילת חודש הרמדאן, "לא אסלאמית". הוא אמר כי אם טליבאן לא ייענו לדרישות אזרחי אפגניסטן להגיע להסכם שלום, "הוא יידוכא בידי כוחות הביטחון הגיבורים והאמיצים שלנו".

לקריאה נוספת בנושא
"הקו האדום שלי": נשות אפגניסטן חוששות משלום עם טליבאן

זירת פיגוע של טליבאן, קאבול, אפגניסטן, 8 במאי  2019. רויטרס
טליבאן מסרב להפסקת אש. זירת הפיגוע בקאבול, אתמול/רויטרס

שגריר ארצות הברית במדינה, ג'ון באס, גינה את הפיגוע. הוא אמר כי ארגון הסיוע עוזר לקהילות מקומיות, מכשיר עיתונאים ותומך באזרחי המדינה. לפי שמשטר טליבאן הופל בסוף 2001 עם פלישת ארצות הברית, הוא מנע מנשים לעבוד מחוץ לבתיהן ודרש שקרוב משפחה יתלווה אליהן.

על אף הגברת אמצעי האבטחה באזור הבירה, הרשויות נכשלו במניעת מתקפות קטלניות שפגעו בתמיכה בממשלה. רק לפני שבועיים, מחבלים הסתערו על משרד התקשורת בעיר והרגו לפחות שבעה בני אדם. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully