וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקו האדום שלי": נשות אפגניסטן חוששות משלום עם טליבאן

קמפיין MyRedLine#, שמטרתו ללחוץ על אפגניסטן, על הטליבאן ועל ארה"ב לוודא שזכויות הנשים לא ייזרקו במו"מ לשלום, זכה לאלפי שיתופים ברשתות החברתיות. "אם שלום לא מביא צדק חברתי לכל קורבנות המלחמה במדינה, הוא לא יהיה יציב", אמרה עיתונאית שהחלה את הקמפיין

ציור רחוב של אישה בקאבול, אפגניסטן. 8 במרץ 2019. AP
ציור רחוב של אישה בקאבול, אפגניסטן/AP

נשים ברחבי אפגניסטן פנו למדיה החברתית על מנת להצטרף לקמפיין #MyRedLine (הקו האדום שלי) שמטרתו היא ללחוץ על ממשלת המדינה, על הטליבאן ועל ארצות הברית לוודא כי ההתקדמויות של הנשים לא ייזרקו הצידה כדי להגיע במהירות המרבית לשלום.

"אם הטליבאן יחזרו, לא תהיה לנו הזכות להשכלה, ספורט, ולא יתאפשר לנו לצאת מהבתים", אמרה סמין, צעירה בת 23, ל-AFP, בעת שהכינה את אופני ההרים שלה לנסיעה. "אנחנו רוצות שלום, אבל אנחנו גם רוצות להמשיך בספורט", אמרה.

פרנאז פורוטאן, עיתונאית ופעילה חברתית שהחלה את הקמפיין בתמיכת משלחת האו"ם לקידום נשים באפגניסטן, אמרה כי הקו האדום שלה הוא "העט וחופש הביטוי שלי". לדבריה, "אם שלום לא מביא צדק חברתי לכל קורבנות המלחמה בכל קצוות המדינה, הוא לא יהיה שלום יציב".

לקריאה נוספת
אפגניסטן: עשרות הרוגים במתקפה נרחבת של טליבאן על עיר מרכזית
השלום מתרחק: ממשלת אפגניסטן וטליבאן ביטלו פסגה מכרעת

משחק כדורגל נשים בבירת אפגניסטן, קאבול, 2014. AP
משחק כדורגל נשים במשחק כדורגל בבירת אפגניסטן, קאבול/AP

עוד ציינה פורוטאן כי ההאשטאג MyRedLine# שותף או צוייץ מחדש אלפי פעמים מאז שהושק הקמפיין בחודש שעבר, וגם הנשיא אשרף ראני צייץ בטוויטר שזכויות נשים הן "הקו האדום" בתהליך השלום.

לפני שהובסו על ידי ארצות הברית בשנת 2001, הטליבאן שלטה על אפגניסטן במשך כמעט חמש שנים תחת חוקים נוקשים. נשים הוגבלו ושהו רק בביתן, נכפה עליהן ללבוש בּוּרְקָה ונאסר עליהן לצאת ללמוד. "נשים היו יותר פגיעות מכל אחד אחר בעת משטר הטליבאן", אמרה פורוטאן.

ארצות הברית מקיימת שיחות שלום עם מנהיגים בטליבאן - כולם גברים - במטרה לגבש הסכם פיוס שיוביל לסיום המלחמה באפגניסטן. הטליבאן שולט במחצית משטחי אפגניסטן, ולפי נתוני האו"ם, בשנה האחרונה נהרגו בה 3,804 אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully