וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: עשרות הרוגים במתקפה נרחבת של טליבאן על עיר מרכזית

12.8.2018 / 23:12

כוחות הביטחון מתקשים להדוף את כוחות הארגון הקיצוני, שהסתערו על העיר רזני ומאיימים לכבוש אותה. "היה אש וגופות בכל מקום בעיר", סיפר אחד התושבים שהצליח להימלט. צבא ארה"ב מסייע מהאוויר

צילום: רויטרס

לוחמי טליבאן וכוחות הביטחון של אפגניסטן מנהלים קרבות עזים בשלושת הימים האחרונים על השליטה בעיר רזני, שבמהלכם נהרגו עשרות חיילים ושוטרים - כך אמרו היום (ראשון) גורמים רשמיים ותושבים. כוחות הארגון הקיצוני תקפו מטות של המשטרה ומבני ממשל, בזמן שצבא ארצות הברית תקף מהאוויר לפחות ארבע פעמים. עם זאת, הפרטים על הלחימה אינם ברורים, מאחר שקווי התקשורת בעיר נהרסו תוך כדי הקרבות.

גורם רשמי בכיר, שדיבר בעילום שם, אמר כי כ-80 מאנשי כוחות הביטחון, כמו גם מספר לא ידוע של אזרחים, נהרגו בעימותים. הצלב האדום כתב בטוויטר כי הוא עוקב אחרי המצב מקרוב. הוא העביר שקי גופות לבית חולים המחוזי ומסר כי הוא מוכן לספק עוד סיוע.

בעוד שהצבא האפגני טוען כי השליטה על העיר איננה בסכנה, מחוקק מקומי שהצליח לשוחח עם כמה תושבים אמר כי טליבאן שולט ברוב שטחה של רזני. דובר טליבאן אמר כי הארגון הצליח לכבוש כמה אזורים נוספים ברחבי המחוז וכי לוחמים רבים משורות הממשלה נכנעו.

המתקפה שהחלה בשעות המוקדמות של שישי היא הנרחבת ביותר של טליבאן מאז חודש מאי, אז כמעט שהצליח לכבוש את העיר פראח שבמערב המדינה. הקרבות ניפצו את התקווה לקיומן של שיחות שלום, שגלה מאז הפסקת האש המפתיעה שהוכרזה בעיד אל-פיטר בחודש יוני ונמשכה שלושה ימים.

כוחות מצבא אפגניסטן בכביש המוביל לעיר רזני, אוגוסט 2018. רויטרס
חייל אפגני בכביש המוביל לעיר/רויטרס

ברשויות המקומיות הזהירו במשך חודשים כי רזני, ששוכנת על הכביש המחבר את הבירה קאבול עם דרום המדינה, נמצאת תחת איום לנוכח שליטתו של טליבאן על מרבית שטחו של המחוז.

מוחמד רחים הסניאר, חבר במועצה המחוזית, אמר כי הכוחות האפגניים נמצאים במצב של מגננה. "אף אחד לא יודע מה בדיוק קורה מאחר שאין שירותי תקשורת", אמר.

כשהדרך הראשית מלאה במוקשים במטרה למנוע הגעה של כוחות תגבורת, תושבים רבים נותרו לכודים. עם זאת, מי שהצליחו להימלט דרך השדות שבפאתי העיר סיפרו כי מבני ממשלה רבים נשרפו. "היה אש וגופות בכל מקום בעיר", סיפר לרויטרס עבדול ווקיל, תושב שנמלט מהעיר, במחסום בתוך קאבול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לוחמי טליבאן ברחובות

הנשיא אשרף ראני לא התייחס לקרבות במהלך נאום שנשא בפני צעירים היום, ואזרחים נותר להסתמך על מקורות אלטרנטיביים של מידע כמו הרשתות החברתיות לנוכח המידע הדל שמספקת הממשלה. המתקפה הגדולה של טליבאן, שלא כבש מרכז מחוזי משמעותי מאז העיר קונדוז ב-2015, מהווה מכה קשה לממשלה הנתמכת בידי המערב לפני הבחירות האמורות להתקיים ב-20 באוקטובר.

צבא ארצות הברית מסר כי כוחות הביטחון האפגניים מחזיקים בכל מרכזי הממשלה בעיר, אך ברשתות החברתיות פורסו תיעודים שבהם נראו מי שתוארו כלוחמי טליבאן מסתובבים ברחובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully