וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ג'ון טליבאן" יוצא לחופשי: אמריקני שנלחם בצבא ארה"ב קיבל שחרור מוקדם

23.5.2019 / 15:15

כוחות אמריקניים לכדו באפגניסטן את ג'ון ווקר לינדת' בן ה-38 ב-2001, והוא יצא מבית כלא פדרלי באינדיאנה אחרי 17 שנה מתוך 20 שנה שנגזרו עליו. ואולם, חברי קונגרס מזהירים כי הוא עדיין מחזיק בעמדות קיצוניות ותוהים כיצד יהיה אפשר לפקח עליו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ג'ון ווקר לינדת', אמריקני שנלחם בשורות טליבאן, שוחרר היום (חמישי) מכלא פדרלי למרות התנגדותם של כמה פוליטיקאים אמריקנים החוששים שהוא עדיין מהווה סיכון ביטחוני. גורם בבית הכלא הפדרלי טר הוט, אינדיאנה, אמר כי לינדת' שוחרר על תנאי אחרי שריצה 17 מתוך 20 שנות המאסר שלו. לינדת', בן 38, הוא אחד מעשרות אסירים שנתפסו על ידי צבא ארצות הברית בעיראק ובאפגניסטן שאמורים להשתחרר בשנים הקרובות מהכלא. הם הורשעו בעבירות טרור אחרי מתקפת 11 בספטמבר.

ואולם, שר החוץ מייק פומפאו וכמה סנאטורים תהו מדוע לינדת' זוכה לשחרור מוקדם, וכיצד קציני שחרור יכולים לזהות הקצנה בקרב ג'יהאדיסטים לשעבר. במגזין "פוריין פוליסי" פורסמו מסמכים פנימיים שהראו כי גורמי ממשל פדרלי אמרו כי לינדת' עדיין מחזיק בעמדות קיצוניות, נכון ל-2016.

"מהי המדיניות, האסטרטגיה והתהליך שיבטיחו את שילובם המוצלח של טרוריסטים או קיצוניים בחברה?", כתבו הסנאטורים ריצ'רד שלבי ומרגרט האסן במכתב שנשלח לשירות בתי הכלא הפדרליים. פומפאו, מצדו, אמר לרשת פוקס כי השחרור שלו "לא מוסבר ולא הוגן". לדבריו, "ש משהו מאוד מטריד ושגוי לגבי זה".

הוריו של ג'ון ועורך דינו, ביל קאמינגס, לא הגיבו על הידיעה על שחרורו המוקדם. בבית הכלא לא מסרו פרטים נוספים פרט לכך שהוא ישוחרר היום.

ג'ון ווקר לינדת', אזרח אמריקני שלחם בשורות טליבאן. אתר רשמי
התאסלם בנעוריו. ג'ון ווקר לינדת'/אתר רשמי

לינדת', יליד ארצות הברית, התאסלם בתור נער. הוא סיפר במשפטו ב-2002 כי הוא נסע לתימן כדי ללמוד ערבית, ואז עבר לפקיסטן כדי ללמוד על האסלאם. הוא סיפר כי הוא התנדב לשורות טליבאן כדי לעזור להם ב"ג'יהאד". להגנתו, אמר לינדת' כי לא הייתה לו כוונה להילחם בצבא ארצות הברית וכי הוא לא הבין שהוא פועל נגד האינטרסים האמריקניים. הוא אמר לבית המשפט כי הוא מגנה טרור על כל צורותיו ושמתקפותיו של מנהיג אל-קאעדה לשעבר אוסמה בן לאדן "הן בניגוד גמור לאסלאם".

עם זאת, בדוח של המרכז ללוחמה בטרור של הממשל האמריקני מינואר 2017 נכתב כי לינדת' "ממשיך לקדם את הג'יהאד העולמי ולכתוב ולתגרם טקסטים בעלי תכנים קיצוניים ואלימים". ברשת NBC דווח כי לינדת' כתב מכתב לרשת מקומית בלוס אנג'לס ב-2015 שבו הביע תמיכה בדאעש. הוא טען כי הארגון הקיצוני "ממלא מחויבות דתית להקים חליפות אסלאמית דרך מאבק מזוין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully