וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הודעת היועמ"ש: השר חיים כץ צפוי להתפטר מחר מהממשלה

15.8.2019 / 22:08

על פי ההערכות, השר צפוי להגיש את התפטרותו לאחר הודעת היועמ"ש כי יועמד לדין בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת המניות. כץ יקדיש את כל זמנו ומרצו בניסיון להשיג חסינות מהכנסת עוד קודם הבחירות, אלא אם יצליח להשיג חוות דעת משפטית שתאפשר לו דחייה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

שר הרווחה חיים כץ צפוי להתפטר מחר (שישי) מתפקידו ויקדיש את כל זמנו ומרצו בניסיון להשיג חסינות מהכנסת. זאת בעקבות הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי יגיש נגדו כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת המניות. עם זאת, בשלב זה לא ברור אם יצליח לעשות זאת עוד קודם הבחירות, או שמא יקבל חוות דעת משפטית שתאפשר לו לדחות זאת מיד לאחר הבחירות בכנסת הבאה.

עם הודעתו אתמול, היועמ"ש מסר כי הוא סבור שעל כץ להתפטר, וזאת בהתאם להלכה שקבע בית המשפט בעליון בשנות ה-90, בנוגע לשרים אריה דרעי ורפאל פנחסי.

בכתב החשדות שנמסר לכץ בשנה שעברה יוחס לו גם סעיף שוחד, אך לאחר השימוע הוחלט להסירו. כמו כן, הוחלט לגנוז את תיק "התעשייה האווירית", שבמסגרתו המליצה המשטרה להעמיד לדין את כץ בגין שורת עבירות הכוללות שוחד, מרמה, הפרת אמונים וסחיטה באיומים.

חיים כץ בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
צפוי להתפטר. כץ/ראובן קסטרו

עורכות הדין נוית נגב ויאנה פוגל-סלוצניק ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגות את כץ, טענו כי "בייחוס עבירה של הפרת אמונים יש ניסיון לקבוע, על גבו של חיים כץ, דרישות ונורמות שאינן קיימות במציאות בהליכי חקיקה במדינה דמוקרטית, ועלולות להטיל מגבלות בלתי סבירות על תפקודה של הכנסת. נזכיר, כי ועדת האתיקה של הכנסת שדנה בעניין כבר ב-2011 מצאה אמנם טעם לפגם בהתנהלותו של כץ, אך סברה שהדברים אינם עולים אף כדי עבירה אתית".

עוד בוואלה!

הביקור בוטל, השעבוד הושלם: טראמפ מצייץ ונתניהו עובר לדום

לכתבה המלאה
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט במהלך טקס קבלת פנים לשר המשפטים, משרד המשפטים, ירושלים 23 ביוני 2019אביחי מנדלבליט. ראובן קסטרו
סבור שעל כץ להתפטר. מנדלבליט/ראובן קסטרו

באופוזיציה קראו לכץ להתפטר מתפקידו לאור הודעת היועמ"ש. יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר כי "מתהווה בישראל ממשלת חשודים שבראשותה עומד החשוד המרכזי - נתניהו. אני מאחל לכל השרים וגם לשר כץ שיצאו חפים מפשע, אבל הוא צריך להתפטר ולהמשיך את דרכו במקום אחר. שר שיש נגדו כתב אישום לא יכול להישאר בתפקידו".

מטעם מפלגת העבודה נמסר כי "זו ממשלה עם מספר חסר תקדים של שרים החשודים בפלילים, ממשלה שהאינטרס העליון של חלק נכבד מבכיריה הוא רק לשרוד משפטית. הדוקו-ריאליטי הזה היה מבדר, אלמלא הבדיחה הייתה על חשבוננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully