וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש יכריע בימים הקרובים על הגשת כתב אישום נגד השר חיים כץ

השר חשוד בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים ברקע יחסיו עם איש שוק ההון מרדכי בן ארי. עם זאת, בכלי תקשורת דווח כי סעיף השוחד יוסר מכתב האישום. במשרד המשפטים מסרו: "טרם ניתנה החלטתו של היועמ"ש ביחס לשאלת העמדתו לדין של השר"

עריכה: יאיר דניאל

אישום מסתמן נגד השר חיים כץ - כל הפרטים

  • היועמ"ש צפוי להכריע בימים הקרובים בנוגע להגשת כתב האישום
  • מסתמן: עבירת השוחד תוסר מכתב האישום נגד כץ
  • משרד המשפטים: "טרם ניתנה החלטה ביחס לשאלת ההעמדה לדין"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי להכריע בימים הקרובים בנוגע להגשת כתב אישום נגד השר חיים כץ. בכלי תקשורת דווח כי מסתמן שעבירת השוחד תוסר מכתב האישום.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי "בעקבות הפרסומים בעניינו של השר חיים כץ נבקש להבהיר, כי בשלב זה טרם ניתנה החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה ביחס לשאלת העמדתו לדין. כאשר תינתן החלטה, תפורסם הודעה מסודרת לציבור, כמקובל. כל פרסום בנושא זה הוא באחריות המפרסם בלבד".

בשנה שעברה פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה לכץ כי היועץ המשפטי לממשלה, שוקל להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. החלטה זו התקבלה על יסוד המלצת פרקליט המדינה, שי ניצן. הפרקליטות הודיעה כי נשקלת גם העמדתו לדין של איש שוק ההון מרדכי בן ארי בגין עבירות דומות.

חיים כץ בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
כץ/ראובן קסטרו

לפי כתבי החשדות, בין השנים 2015-2010 התפתחה בין כץ לבין בן ארי מערכת יחסים שכללה הענקת טובות הנאה שונות בין השניים. בן ארי שימש באותה עת יועץ פיננסי של חברת "אקוויטל", חברת החזקות ציבורית דומיננטית במשק. במסגרת הקשר בין השניים, העניק בן ארי לשר כץ, על פי החשד, טובות הנאה לאורך תקופה ממושכת, שהניבו לו מיליוני שקלים, ובמקביל השר קידם אינטרסים של בן ארי, תוך ניצול תפקידו הציבורי.

עוד בוואלה!

לפיד על המתיחות בכחול לבן: גנץ שקול וממלכתי, אני פרא אדם

לכתבה המלאה
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס קבלת פנים לשר המשפטים הנכנס, ח"כ אמיר אוחנה, משרד המשפטים, ירושלים, 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
יכריע בימים הקרובים. מנדלבליט/ראובן קסטרו

זוהי אינה הפרשה הפלילית היחידה מעל ראשו של השר כץ. קודם לכן, המשטרה גיבשה תשתית ראייתית להעמיד לדין את השר ובכירים בתעשייה האווירית בחשד לעבירות מתן וקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים וכן עבירות נוספות. כץ דחה את החשדות נגדו ואמר כי הוא משוכנע שלא יוגש נגדו כתב אישום.

החקירה התנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. "ממצאי החקירה והראיות שנאספו מצביעים על דפוס פעולה שיטתי ומתוכנן של חלק מהמעורבים אשר פעלו על מנת לקדם תועלת אישית", נמסר מהמשטרה עם גיבוש התשתית הראייתית.

"האינטרס של בכירי הממשלה הוא לשרוד משפטית"

מטעם העבודה-גשר נמסר בתגובה כי "ממשלת 'ראש הממשלה בכפוף לשימוע' מציגה דוקו-ריאליטי חדש: נגד איזה שר יוגש היום כתב אישום? זו ממשלה עם מספר חסר תקדים של שרים החשודים בפלילים, ממשלה שהאינטרס העליון של חלק נכבד מבכיריה הוא רק לשרוד משפטית. הדוקו-ריאליטי הזה היה מבדר, אלמלא הבדיחה הייתה על חשבוננו".

(עדכון ראשון: 18:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully