וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: להעמיד לדין את השר חיים כץ בפרשת השחיתות בתעשייה האווירית

המשטרה מסרה כי גיבשה די ראיות נגדהשר ובכירים בתעשייה, בהם תא"ל במיל' אמל אסעד, החשודים בעבירות שוחד, מרמה וסחיטה באיומים. "דפוס פעולה שיטתי", מסרה המשטרה. כץ אמר יכ מדובר ב"טענות הזויות, ברור לי שלא אעמוד לדין". אסעד: "בטוח בחפותי"

צילום: ארכיון וואלה.NEWS, ערוץ הכנסת ואתר התעשייה האווירית, עריכה: שניר דבוש

המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי גיבשה תשתית ראייתית להעמיד לדין את השר חיים כץ ובכירים בתעשייה האווירית בחשד לעבירות מתן וקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים וכן עבירות נוספות. כץ דחה את החשדות נגדו ואמר כי הוא משוכנע שלא יוגש נגדו כתב אישום.

לפי הודעת המשטרה, החקירה כללה כמה פרשות, שבמהלכה נחקרו מספר רב של מעורבים. פרט לכץ, החשודים המרכזיים הם חבר הדירקטריון תת-אלוף (במיל') אמל אסעד, יו"ר ועד העובדים בתעשייה האווירית, אהוד נוף, חבר ועד העובדים אלי כהן ואחרים.

החקירה התנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. "ממצאי החקירה והראיות שנאספו מצביעים על דפוס פעולה שיטתי ומתוכנן של חלק מהמעורבים אשר פעלו על מנת לקדם תועלת אישית", נמסר מהמשטרה.

כץ אמר בתגובה: "לא ציפיתי אחרת מהמשטרה, כי ברור שהם אינם יכולים להודות שהמשאבים העצומים שהם השקיעו בחקירה ההזויה הזו היו לשווא. כל מי שעיניו בראשו ויודע על מה החקירה, מבין שאין בה דבר ואין שמץ של בסיס לטענות ההזויות. ברור לי שיש בפרקליטות ובמערכת שכל ישר והגיון, ושיוחלט שלא להעמיד אותי לדין בעניין".

לקריאה נוספת בנושא
יועמ"ש הכנסת: נתניהו והשר חיים כץ לא יצביעו על חוק ההמלצות

חיים כץ בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
דוחה את הטענות נגדו. השר כץ/ראובן קסטרו

על פי החשד, השר כץ ובכירי עד העובדים בתעשייה האווירית, פעלו בקרב עובדי החברה לתועלתם האישית. בתמורה לסיוע מצד כמה חברי ועד, סיפק השר תפקידים נושאי שכר, מחוץ ובתוך התעשייה האווירית. כמו כן, על פי החשד, פעל כץ בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה כשפעל למינוי יו"ר דירקטוריון והתערב בעניינים פנימיים הקשורים להתארגנות העובדים בתעשייה האווירית.

עוד עלה על פי החשד כי השר כץ ניצל לתועלתו האישית משאבים ועובדים של התעשייה האווירית בשווי אלפי שקלים וזאת חרף היותו נבחר ציבור. על פי החשד, אלי כהן, בהיותו בכיר בוועד העובדים בתעשייה האווירית, פעל על מנת להעניק לחברת "א.ב שירותי תעופה" המספקת שירותי צביעה וניקיון לתעשייה האווירית הקלות וטובות הנאה אסורות במסגרת פעילותה.

במסגרת טובות ההנאה, מתוגמלת חברת "א.ב שירותי", לאורך שנים, בתנאי תשלום נוחים משמעותית מהנהוג בארגון והעדפה פסולה בקבלת מכרזים. כמו כן, התגלה כי חברת "א.ב שירותי תעופה" מספקת שירותי כוח אדם לתעשייה האווירית. לצורך טשטוש והסוואת דרכי הפעילות הפלילית, היו מגישים בעלי החברה חשבוניות פיקטיביות.

כהן חשוד כי ניצל את מעמדו על מנת לדרוש ולקבל ללא עלות מוצרי מזון שונים שניתנו בהיקפים גדולים על ידי ספקי משנה המספקים מזון לתעשייה האווירית. במוצרים שקיבל עשה שימוש לתועלתו האישית. במהלך החקירה עלה כי כהן ניצל כמה עובדי התעשייה האווירית לתועלתו האישית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תא"ל במיל' אמל אסעד, חבר דירקטוריון בתעשייה האווירית העצור בחשד לעבירות מרמה, שחיתות והלבנת הון. בימ"ש השלום 15 במרץ 2017. יותם רונן
אחד החשודים המרכזים בפרשה. תא"ל אסעד/יותם רונן

על פי החשד, תא"ל אסעד, בעל אחזקות בחברת "דרוזנט" המספקת שירותים לתעשייה האווירית, קיבל עבודות, מכרזים ופרויקטים מהתעשייה האווירית כדי לגרוף רווחים. זאת תוך ניצול מעמדו כדירקטור ותוך הסתרת היותו בעל עניין בחברה בעת כהונתו. אסעד ובעלי חברת "דרוזנט" חשודים כי פעלו יחד כדי להסתיר את אחזקותיו של אסעד בחברה והשתמשו בתפקידו כדי לקבל עבודות.

תא"ל אסעד אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הוא ראה את הודעת המשטרה, "וכל מה שיש לי להגיד הוא שאני מכבד מאוד את משטרת ישראל וגם את החוקרים, ויחד עם זאת אני בטוח בחפותי המלאה ושהאמת תצא לאור". עו"ד דפנה ויינברג, המייצגת אותו, הוסיפה: "הצטערנו לשמוע על הודעת המשטרה. אני בטוחה שלאחר שנשמיע את טענותינו בשימוע, גם הפרקליטות תסכים איתנו".

(עדכון ראשון: 12:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully