וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ יואשם במרמה והפרת אמונים; היועמ"ש סבור שעליו להתפטר

מנדלבליט הכריע כי שר הרווחה יועמד לדין בפרשת המניות, העוסקת במערכת היחסים בינו לבין איש שוק ההון מדרכי בן ארי. על פי החשד, האחרון העניק לו טובות הנאה בתמורה לקידום ענייניו. סעיף השוחד הוסר וחקירת השוחד בתעשייה האווירית תיגנז. כץ ישקול לבקש מהכנסת חסינות

עריכה: יאיר דניאל

השר כץ יועמד לדין - כל הפרטים:

  • היועמ"ש: השר חיים כץ יועמד לדין במרמה והפרת אמונים במסגרת פרשת המניות
  • כץ חשוד שקידם את האינטרסים של איש שוק ההון בן ארי בתמורה לטובות הנאה
  • סעיף השוחד ירד מהפרק, תיק חקירת השוחד בתעשייה האווירית נגנז
  • עורכות דינו הודיעו כי הוא ישקול לבקש מהכנסת לקבוע שחלה עליו חסינות

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (רביעי) כי יגיש כתב אישום נגד שר הרווחה חיים כץ בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת המניות. היועמ"ש סבור שעל כץ להתפטר, וזאת בהתאם להלכה שקבע בית המשפט בעליון בשנות ה-90, בנוגע לשרים אריה דרעי ורפאל פנחסי.

בכתב החשדות שנמסר לכץ בשנה שעברה יוחס לו גם סעיף שוחד, אך לאחר השימוע הוחלט להסירו. כמו כן, הוחלט לגנוז את תיק " התעשייה האווירית", שבמסגרתו המליצה המשטרה להעמיד לדין את כץ בגין שורת עבירות הכוללות שוחד, מרמה, הפרת אמונים וסחיטה באיומים.

חיים כץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019 (פול ישיבת ממשלה). יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
שוקל לבקש מהכנסת חסינות. השר כץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

בעקבות ההחלטה, השר כץ ישקול לבקש מהכנסת לקבוע כי חלה עליו חסינות מהותית. עורכות הדין נוית נגב ויאנה פוגל-סלוצניק ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגות את כץ, טענו כי "בייחוס עבירה של הפרת אמונים יש ניסיון לקבוע, על גבו של חיים כץ, דרישות ונורמות שאינן קיימות במציאות בהליכי חקיקה במדינה דמוקרטית, ועלולות להטיל מגבלות בלתי סבירות על תפקודה של הכנסת. נזכיר, כי ועדת האתיקה של הכנסת שדנה בעניין כבר ב-2011 מצאה אמנם טעם לפגם בהתנהלותו של כץ, אך סברה שהדברים אינם עולים אף כדי עבירה אתית".

בנוסף לכך, עורכות דינו של כץ הוסיפו כי הן מברכות על החלטתו של מנדלבליט לגנוז את תיק החקירה נגד כץ בפרשת התעשייה האווירית. עוד הוסיפו לגבי פרשת המניות כי "יוחסו לשר כץ בכתב החשדות עבירת שוחד ועבירת קבלת דבר במרמה. לטעמנו לא היה לכך בסיס עובדתי ומשפטי, ואנו מברכות על כך שהיועץ המשפטי לממשלה קיבל בעניינים אלה את עמדתנו שהוצגה בפניו בשימוע. נזכיר, כי החקירה החלה בחשד לעבירה של שימוש במידע פנים, וקיבלה תפנית לייחוס עבירת שוחד. כעת, לאחר שהתקבלו טענותינו, מה שנותר הוא הפרת אמונים, שהינה עבירת סל רחבה, אשר הכוונה לייחס אותה לפעולות חבר כנסת בעת מילוי תפקידו בהליכי קידום חקיקה - הינה, לטעמנו, שגיאה יסודית".

עוד בוואלה!

ב-14:06 אופיר חיפש חניה. ב-14:56 נקבע מותו: 50 הדקות בחניון שהסתיימו ברצח

לכתבה המלאה
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס קבלת פנים לשר המשפטים הנכנס, ח"כ אמיר אוחנה, משרד המשפטים, ירושלים, 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
הכריע כי השר כץ יועמד לדין במסגרת הפרשה. מנדלבליט/ראובן קסטרו

בנוגע לפעולותיו של כץ כחבר כנסת וכשר, אמרו עו"ד נגב ופוגל-סלוצניק כי הוא "פועל באופן ענייני ונטול פניות, לטובת הציבור. החוק המדובר חוקק בשנת 2010 בתקופת ה'תספורות במשק' והוא ונועד לתקן עוול, ולהגן על כלל ציבור המשקיעים מפני מניפולציות שעלולים ליזום בעלי שליטה בחברות. אין מדובר אפוא בחוק פרסונלי שנועד להיטיב עם בן ארי".

לטענתן, "כללי האתיקה של הכנסת קובעים שאין בנסיבות אלה עניין אישי, ולפיכך גם אין ניגוד עניינים או פגם אחר. לא בכדי אין כל תקדים להעמדה לדין של חבר כנסת בטענה כי פעל בניגוד עניינים במסגרת הליכי חקיקה, ובמקרים דומים בעבר לא עלה על הדעת להעמיד חברי כנסת לדין פלילי. ההליכים לקידום החוק היו תקינים, וחיים כץ פעל בעניין זה בהתאם לחובות המוטלות עליו ולנוהג המקובל בכנסת".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "עכשיו זה כבר ברור, לשר כץ אין אפשרות אחרת חוץ מלהניח את המפתחות וללכת הביתה. בכוונתנו לפנות מיד לראש הממשלה נתניהו ולדרוש את פיטוריו של השר כץ, או שנפנה לבג"ץ בנושא. לא נשלים עם מציאות בה שר מכהן בממשלה עם כתב אישום".

(עדכון ראשון: 15:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully