וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונה על חשבון האיילים: קק"ל אישרה כריתת מאות עצים בזכרון יעקב

15.8.2019 / 15:55

התושבים זועמים על המהלך, שהגיע כחלק מפרויקט של רשות מקרקעי ישראל והמועצה המקומית בזכרון יעקב. לטענתם, הוא ייפגע במאזן האקולוגי בפארק רמת הנדיב הסמוך, ויצמצם את השטחים הפתוחים. קק"ל: "רישיון הכריתה ניתן באישור, נתנו לתושבים זמן לערער"

עריכה: עמית שמחה

תושבים בזכרון יעקב הביעו את זעמם כשאתמול (רביעי) נודע להם כי פקיד היערות של הקרן הקיימת אישר את כריתתם של 209 עצים בוגרים על שיפולי הר הכרמל, בואכה זכרון יעקב מכיוון המושבה השכנה בנימינה. בין העצים שצפויים להיכחד: 114 אורנים, 68 חרובים, 11 אקליפטוסים, 3 עצי זית. והכל, בתמורה לאגרת כריתה בסך של 47 שקלים וחמישים אגורות בלבד.

המהלך הגיע על רקע הכנות להקמת השכונה החדשה במושבה, "פארק היין". הפרויקט התחיל כיוזמה של רשות מקרקעי ישראל והמועצה המקומית זכרון יעקב, אך היה תקוע שנים, מסיבות שונות, ורק בשנה האחרונה זכה לתנופה מחודשת.

כריתת 209 עצים בזכרון יעקב. אתר רשמי
אגרת כריתה בסך של 47 שקלים וחמישים אגורות בלבד. דחפור כורת עצים באזור זכרון יעקב/אתר רשמי

עם זאת, הפרויקט יצא לדרך ברגל שמאל ועורר סערה לפני כחודש, כשהתברר שהמעבר האקולוגי שתוכנן לו לא יספק ככל הנראה את חובבי החי ואת החיות עצמן, בעיקר את הצבאים והאיילות של רמת הנדיב, הפארק הסמוך, הנדרשים למעבר בטוח אל פארק הכרמל לצורך רבייה.

תושבים רבים בזכרון יעקב ממשיכים להתנגד לבינוי על מה שעד היום היה חלק מהטבעת הירוקה של הישוב, נוסף על כריתת העצים הצפויה. הפרויקט עורר את תשומת ליבה של החברה להגנת הטבע, הזועמת גם כן. החברה להגנת הטבע אף הגישה ערר על החלטת פקיד היערות.

בכיר בחברה צייץ בטוויטר כי "מלבד הזלזול של רשות מקרקעי ישראל, בטבע, בחיות הבר ובשטחים הפתוחים, לא ברור לנו, איך רשות ממשלתית, יכולה להתעלם מהציבור הגדול של התושבים המקומיים, שמתנגדים לעבודות, לצפצף עליהם ולעשות מה שבא לה".

עוד בוואלה!

נתניהו מסמן יורשים בשיחות סגורות: "השגריר דרמר וראש המוסד כהן - הם המתאימים"

לכתבה המלאה
כריתת 209 עצים בזכרון יעקב. אתר רשמי
"זלזול של רשות מקרקעי ישראל, בטבע, בחיות הבר ובשטחים הפתוחים". עץ מועד לכריתה ליד זכרון יעקב/אתר רשמי

יעל לביא אפרת, המובילה מטעם החברה להגנת הטבע את המאבק לשמירת השטח, אמרה: "אנחנו סבורים כי היתר הכריתה ניתן בחוסר סמכות. עצם העובדה שהעניין לא פורסם לידיעת הציבור, זו סיבה מספיק טובה לבטל אותו. כריתת עצים בתחום התכנית, הנמצאת בצוואר הבקבוק של המסדרון האקולוגי, היא לא רק מזיקה ופוגעת בטבע, אלא גם מיותרת ולכן אנחנו מבקשים להקפיא את הכריתה על לבירור מלא של הנושא".

מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה כי מטרת העל של עקירת העצים היא מגורים לישראלים. "התכנית המדוברת נדונה ואושרה בידי כל גורמי התיכנון", נמסר. "בימים אלו רשות מקרקעי ישראל בוחנת בקשה להתחשבות לפנים משורת הדין בנוגע להרחבת המסדרון האקולוגי. השכונה כבר שווקה זה מכבר ולא נכון ולא ניתן לעצור זאת. אין בידינו מידע ספציפי באשר לעקירת עצים. אם בוצעה עקירה, מן הסתם היא במסגרת התוכניות והאישורים הנדרשים לכך. בכל מקרה מטרת העל היא מגורים לאזרחי ישראל ולא עקירת עצים לשם עקירה".

מהקרן הקיימת נמסר בתגובה כי "רשיון הכריתה ניתן בהתאם לכל הנהלים הדרושים ולאחר סקר עצים מקיף. ע"פ החוק ניתנו לתושבים ארבעה עשר ימים לערער על ההחלטה במשרד החקלאות".

בעקבות הפרסום בוואלה !NEWS ועררים שהוגשו - קק"ל הקפיאה את כריתת העצים, שהייתה מתוכננת ליום ראשון, עד לקיום סיור בשטח.

(עדכון ראשון: 12:58)

כריתת 209 עצים בזכרון יעקב. אתר רשמי
עצים כרותים באזור זכרון יעקב/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully