וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצדק יצא לאור": נסגר התיק נגד ראש מועצת זכרון יעקב לשעבר

15.7.2019 / 22:47

אלי אבוטבול נחשד באיומים על יזם מקומי בשל התנגדותו לפרויקט נדל"ן שהמועצה קידמה, ופתיחת התיק הביאה להתפטרותו מראשות המועצה המקומית לפני כשנתיים. "אחרי שלוש וחצי שנים של ייסורים - הצדק יצא לאור", אמר

ראש מועצת זכרון יעקוב לשעבר אלי אבוטבול. -, מערכת וואלה! NEWS
"אחרי שלוש וחצי שנים של ייסורים - הצדק יצא לאור", אבוטבול/מערכת וואלה! NEWS, -

פרקליטות מחוז חיפה סגרה את התיק נגד ראש מועצת זכרון יעקב לשעבר, אלי אבוטבול, שנחשד באיומים על יזם מקומי בשל התנגדותו לפרויקט נדל"ן שהמועצה המקומית קידמה. במכתב שהתקבל בשבוע שעבר אצל עורכי דינו של אבוטבול, תמי אולמן ושאדי סרוג'י, הודיעה הפרקליטות כי השיהוי בסגירת התיק נבע מבדיקה בתיק אחר, שגם הוא נסגר.

בכך תמה ונשלמה סאגה שנמשכה לאורך שנים ובה טענות על גבי טענות נגדו גם במשטרה וגם במשרד מבקר המדינה שאף הוציא צווי הגנה למתלוננים אך מעולם לא פרסם דו"ח בגינן.

אבוטבול אמר היום (שני) בתגובה כי "אחרי שלוש וחצי שנים של ייסורים, הכפשות והשמצות שהסבו לי נזק קשה תדמיתי ואחר הצדק יצא לאור. פרקליט המדינה ניקה אותי לחלוטין מאותה חקירה שבעקבותיה התפטרתי כאשר ניסתי להגן על אינטרס ציבורי של הזוגות הצעירים". הוא הוסיף כי "במכתב זה התבשרתי שגם תלונת השווא שלגביה כלל לא נחקרתי כאילו הפרתי צו של מבקר המדינה אף היא נסגרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה".

החלטת בית המשפט לסגור את התיק נגד אלי אבוטבול. אתר רשמי
"הוחלט לסגור את תיק החקירה", מכתב הפרקליטות/אתר רשמי

סגירת התיק מצטרפת לסגירת תיקים של שורת ראשי רשויות מקומיות אחרות שסבלו במשך שנים מעינוי דין בשל המלצות משטרה שלא הבשילו לכלל הגשת כתב אישום. כך למשל, במרץ 2017, המליצה המשטרה על העמדה לדין של מרים פיירברג, ראש עיריית נתניה, באשמת קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. לפני שלושה שבועות הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק נגדה מחוסר ראיות.

בפברואר 2017 נעצר ראש העיר צפת, אילן שוחט, בחשד לשורת עבירות בהן לקיחת שוחד. ביוני 2017 המליצה המשטרה להעמידו לדין, אך באוגוסט 2018 הודיעה פרקליטות המדינה על סגירת התיק נגדו.

בשנת 2009 המליצה המשטרה להעמיד לדין את חיים אביטן, אז ראש העיר חדרה, עקב מינוי מקורב שלא כדין. ב-9 ביוני 2013 נעצר אביטן על ידי המשטרה בחשד לקבלת שוחד, שוחרר, הפסיד בבחירות לקדנציה נוספת באוקטובר 2013 וביולי 2015 הודיעה פרקליטות מחוז חיפה על סגירת התיק נגדו. וקיימים מקרים נוספים.

אבוטבול נחשד באיומים על יזם מקומי, בשל התנגדותו לפרוייקט נדל"ן שהמועצה המקומית קידמה. באפריל 2016, במהלך הקדנציה השלישית שלו, המשטרה הודיעה שגיבשה תשתית ראייתית להעמדתו לדין בגין האיומים לכאורה וכשבוע אחר כך הוא התפטר מראשות המועצה, אף שלא הוגש נגדו כתב אישום. זאת, "על רקע החקירה שעבר, ההשפלה והפרסום שפגעו מאוד בו ובמשפחתו".

בבחירות שנערכו בישוב כחודשיים אחר כך, זכה זיו דשא, מיריביו המרים, ובסיבוב בחירות שנערך כשנה אחר כך עם שאר הרשויות המקומויות התמודד אבוטבול שוב, אך על רקע החשדות רבים מהתושבים נמנעו מלהצביע לו והוא הפסיד לדשא המכהן.

זיו דשא, ראש המועצה המכהן של זכרון יעקב. -, מערכת וואלה! NEWS
מיריביו המרים, ראש המועצה זיו דשא/מערכת וואלה! NEWS, -

אבוטבול התייחס לעינוי הדין שעבר ואמר, "צר לי על כל אלו שהלכו שבי אחרי מפיצי השקר והכזב ולא המתינו עד שהאמת תצא לאור. האמת המתמהמהת היא הרבה יותר איטית מהשקר. היא מתעכבת וגורמת לעינוי דין לעומת השקר שמיידית פוגע ומסב נזק קשה". היום אבוטבול מכהן כחבר מליאת המועצה המקומית זכרון יעקב, דה פקטו מוביל את האופוזיציה כנגד זיו דשא, ומסתמן כי הוא מתכוון לשוב ולהתמודד על תפקיד ראש המועצה, בהזדמנות ראשונה.

עורכת הדין תמי אולמן מסרה לוואלה! NEWS: "שמחה על עשיית הצדק עם מרשי. אך לצערי הרב הצדק הגיע רק אחרי מלחמה עם רשויות החוק על מנת שידונו ויחליטו על סגירת התיק. משטרת ישראל כתמיד נחפזת לצאת בהצהרות ומסקנות, דבר אשר גרם עוול ופגיעה קשה למרשי. קריירה פוליטית מזהירה נקטעה באיבה בשל חקירה משטרתית לא מקצועית. נשקול את המשך צעדנו בימים הקרובים" .

ממשטרת ישראל טרם התקבלה התייחסות לטענות.

עו"ד תמי אולמן ועו"ד שאדי סרוג'י ממשרדה, המייצגים את עורך הדין שנחשד במעורבות בהליכי האימוץ. אתר רשמי
"הצדק הגיע רק אחרי מלחמה עם רשויות החוק". עו"ד שאדי סרוג'י ועו"ד תמי אולמן ו/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully