וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת זכרון יעקב התפטר בעקבות ההמלצה להעמידו לדין

יוסי אלי ושלומי גבאי

17.4.2016 / 21:11

אלי אבוטבול, החשוד שאיים על איש עסקים, הודיע על התפטרותו נוכח "ההשפלה העצומה". במכתב התפטרותו טען כי התנצל בפני המתלונן, וכי המחיר ששילם היה גבוה מאוד. "חרב עליי עולמי"

אלי אבוטבול ראש מועצת זכרון יעקב. שלומי גבאי
"חוויתי השפלה". ראש המועצה אבוטבול/שלומי גבאי

ראש מועצת זכרון יעקב אלי אבוטבול הודיע הערב (ראשון) על התפטרותו, לאחר הפרסום בשבוע שעבר כי המשטרה ממליצה להעמידו לדין. בהודעת ההתפטרות שלו, אמר אבוטבול כי עזיבתו את התפקיד מגיעה "ברקע החקירה שעבר, ההשפלה והפרסום שפגע מאוד בו ובמשפחתו". הוא חשוד כי איים על איש עסקים מקומי כי יפגע בו באמצעות מניעת קידום ענייניו במועצה, זאת בשל התנגדותו לפרויקט שביקשה המועצה לקדם.

"בכל תחנות העשייה הציבורית חשתי התרגשות עצומה על הזכות שנפלה בחלקי לשרת את המושבה המדהימה שלנו", כתב אבוטבול במכתב התפטרותו לתושבים. "כראש מועצה מלבד כל אלה נפלה בחלקי הזכות לשמור על המושבה, לקדש את ההיסטוריה שלה, לפתח בה פרויקטים של חינוך ברמה גבוהה, של איכות חיים וסביבה, תרבות ופנאי. לא הפסקתי ולו לרגע לחלום מה עוד אוכל לעשות למענה ולמענכם".

לאחר ששטח את הישגיו וסקר את פועלו בראשות המועצה המקומית, פנה אבוטבול לדבר על חקירתו והחשדות נגדו. "בחג פורים נקראתי לחקירה במשטרה עקב שיחת טלפון שהתקיימה לפני 14 חודשים בין מנהל מלון 'עדן אין' לביני, שיחה שהוקלטה על ידו. בשיחה התבטאתי בכעס על בגידתו באמון והפרת הסכמים שהוא חתום עליהם על כך שלא יתנגד לפרויקט לזוגות צעירים בני המושבה", כתב אבוטבול. "במקביל, כשאני סייעתי לו לקדם את הרחבת המלון שלו, הוא פעל מאחורי גבי לסכל את הפרויקט של דיור בר השגה. דיברתי אתו מדם ליבי ואכן התבטאתי שכל עוד אני ראש מועצה הוא לא יבנה חדר אחד במלון".

עוד בנושא:
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר
"ראש העיר הוא שריף כל יכול": למה הרשויות נגועות בשחיתות?

לדבריו, "כבר אז התנצלתי על המנגינה וסברתי שזה מאחוריי. לא ראיתי ולא פגשתי את האיש הזה מאז. במשטרה סברו שיש צורך לחקור אותי שכן הוא הגיש תלונה נגדי בגין איומים לפגוע בעסק שלו. אין לי טענות לשוטרים אשר עשו את עבודתם באופן הוגן, אך ההשפלה שחוויתי הייתה עצומה. נלקחו ממני טביעות אצבע, תמונת קלסתרון ובתוך דקות הוכנס שמי ותמונתי לתוך מאגר החשודים של מדינת ישראל. באותו רגע חרב עליי עולמי, איך אני אחרי 26 שנות עשייה ציבורית מצטרף לרשימה של עבריינים, סוטי מין, רוצחים, גנבים ועוד, והכל בגלל שיחת טלפון".

הוא סיפר כי בשבוע שעבר, כאשר הוחלט להמליץ להגיש נגדו כתב אישום, "נפלה פצצה מבחינתו". חוויתי בשנה האחרונה שיימינג מכוער, רדיפה בלתי נתפסת של דמויות אנונימיות ברשתות החברתיות, גיליתי כמה רוע יש בבני אדם וצרות עין שהופכת אנשים למפלצות אדם", כתב, והוסיף כי "מתוך עולם הערכים שלי ומכוח האחריות המוטלת עלי עקב המציאות אליה נקלעתי החלטתי להודיע לכם בצער רב ובכאב על החלטתי להתפטר מראשות המועצה"

עורך הדין שרון נהרי, המייצג את אבוטבול, מסר בתגובה: "לאחר החקירה וההשפלה שעבר ראש המועצה בפרסומים השונים, למרות שלטעמנו לא בוצעה עבירה פלילית, ולמרות התנצלותו, החליט מר אלי אבוטבול להתפטר מתפקידו מתוך עולם הערכים שלו והאחריות המוטלת עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully