וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלשכת נתניהו שוקלים אם לאפשר ביקור חברות קונגרס דמוקרטיות

15.8.2019 / 11:17

לקראת הגעתן של חברות הקונגרס ראשידה טאליב ואילהאן עומאר, הידועות בתמיכתן ב-BDS, התקיימו התייעצויות בין ראש הממשלה לבין שורת שרים והיועמ"ש בשאלה אם לאפשר את כניסתן. גורמים מדיניים טוענים כי "קיימת אפשרות שישראל לא תאפשר את הביקור במתכונתו הנוכחית"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בלשכת ראש הממשלה שוקלים מחדש אם לאפשר את כניסתן של חברות הקונגרס הדמוקרטיות ראשידה טאליב ואילהאן עומר, שאמורות להגיע מחר לישראל. גורמים מדיניים טוענים כי אתמול התקיימו התייעצויות בין ראש הממשלה, שר הפנים, שר החוץ השר לביטחון פנים, ראש המל"ל והיועץ המשפטי לממשלה לגבי ההחלטה הסופית שתתקבל בנושא. לדבריהם, "קיימת אפשרות שישראל לא תאפשר את הביקור במתכונתו הנוכחית".

עוד הוסיפו הגורמים המדיניים כי צוותים מקצועיים ומשפטיים של משרדי הממשלה ממשיכים לבחון את החומרים ועל פי חוק הסמכות נתונה בידי שר הפנים. בתחילה, נתניהו החליט לאפשר את כניסתו של טאליב ועומאר בשל לחץ של המפלגה הדמוקרטית. בחדשות 13 דווח בסוף השבוע כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כעס על ההחלטה הישראלית.

שתי חברות הקונגרס ידועות בביקורת שלהן על ישראל ובתמיכתן ב-BDS, ולאחרונה הן עמדו בלב סערה לאחר שטראמפ קרא להן "לחזור לארצן", וכן לשתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ואיינה פרסלי. טאליב, הפלסטינית הראשונה שנבחרה לקונגרס האמריקני, ספגה בעבר ביקורת לאחר שאמרה על טראמפ כי צריך "להדיח את הבן זונה".

חברות הקונגרס עומאר וטליב בזמן נאום מצב האומה של טראמפ, פברואר 2019. AP
ידועות בתמיכתן ב-BDS. טאליב ועומאר/AP

עומאר, ילידת סומליה, הואשמה באנטישמיות לאחר שרמזה שתמיכת חברי הקונגרס בישראל נקנית בכסף כשצייצה: "It's all about the Benjamins baby", שורה מתוך שיר של הראפר פאף דדי. בנג'מין פרנקלין הוא האיש המופיע על שטרות של מאה דולר. כמו כן, בשנת 2012 היא צייצה ש"ישראל היפנטה את העולם". בפאנל עם חברי קונגרס דמוקרטים בוושינגטון, שבו התבקשה להתייחס להאשמות שהופנו כלפיה, היא ניפקה שוב אמירה בעלת גוון אנטישמי כשאמרה שהיא "מעוניינת לדבר על ההשפעה הפוליטית בארצנו שאומרת שזה בסדר להיות נאמנים למדינה אחרת".

מבקרים רבים מכל קצות הקשת הפוליטית, ושורה של ארגונים יהודיים, ציינו כי דבריה של עומאר מהדהדים את הסטריאוטיפ לפיו ליהודים יש "נאמנות כפולה", ודרשו לגנות אותה. עם זאת, ההצבעה על העברת הודעת גינוי בבית הנבחרים לאמירות אלה נדחתה למועד לא ידוע בשל מחלוקות בתוך המפלגה הדמוקרטית.

עומאר, שהדפה את הביקורת, טענה: "אומרים לי כל יום שאני אנטי-אמריקנית אם אני לא פרו-ישראלית. אני מוצאת את זה בעייתי, ואני לא לבד. אני פשוט מוכנה לדבר על זה ובכך חושפת את עצמי להתקפות". חברת הקונגרס אף יצאה בעבר נגד נתניהו אחרי דבריו בפני ועידת איפא"ק, שבה תקף אותה במרומז, וצייצה בטוויטר כי "זה מגיע מאדם שעומד בפני כתבי אישום בגין שוחד ופשעים אחרים בשלוש פרשות שחיתות ציבוריות נפרדות. הלאה!".

עוד בוואלה!

עצמות צוואר שבורות: נתיחת גופתו של אפשטיין רק העלתה עוד שאלות

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
בלשכתו שוקלים מחדש אם לאפשר את הביקור. נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

יעל פתיר, מנהלת ג'יי סטריט ישראל, הזהירה כי מניעת כניסתן של עומאר וטאליב "תהיה בבחינת הכרזת מלחמה על המפלגה הדמוקרטית, אשר לאורך השנים מהווה את בסיס התמיכה האיתן ביותר של מדינת ישראל בארצות הברית". פתיר הוסיפה כי המפלגה הדמוקרטית "היא שזוכה לתמיכת הרוב הגדול של יהודי ארצות הברית, היא גם זו שחתומה על מענק הסיוע הגדול אי פעם, בסך 3.8 מיליארד דולר שהוענק לישראל".

עוד אמרה מנהלת ג'יי סטריט ישראל כי "בשעה שהנשיא טראמפ מסית בגזענות כנגד חברות הקונגרס עומאר וטאליב, כמו גם כנגד מחוקקים דמוקרטים נוספים שהמשותף לכולם הוא שאינם לבנים, על ישראל להיזהר שלא להיגרר אחרי רטוריקת השנאה של הנשיא האמריקאי ולהיות מזוהה עמה". לדבריה, "מדיניות אחראית היא להכיל את הביקורת של המחוקקות האמריקניות ואם צריך להתווכח עמה, אך בוודאי שלא לעשות מעשה שיהווה גט כריתות של ישראל עם המפלגה שקיים סיכוי גדול שבעוד שנתיים נציג שלה יישב בבית הלבן".

(עדכון ראשון: 9:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully