וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנגינה החרדית זימרה ניצחון בעפולה, אבל את הבית האחרון שרו שופטי בג"ץ

15.8.2019 / 6:25

הופעת אליל הזמר של העולם החרדי מוטי שטיינמץ נערכה לאחר מהפך משפטי שאשרר את קיומו בהפרדה של המופע שיועד לציבור החרדי. אך רוחות השמחה שנשבו בתחילת הערב, מלוות בנאומים של פוליטיקאים שהגיעו לגזור קופון, נחלשו כשהגיעה הבשורה מבית המשפט העליון

לאחר הסערה: הופעת המחלוקת מתקיימת בעפולה בהפרדה מגדרית/צילום: שלומי גבאי

מוטי שטיינמץ, אליל הזמר של העולם החרדי, שב לבמה אחרי הפוגה קלה. בינתיים ביקש מנחה הערב מהקהל לא לעבור את המחיצה שהפרידה בין הגברים לנשים. "בואו נשמור על העקרונות שלנו", קרא.

לא בקלות הוצבה אותה מחיצה. רק מהפך משפטי כמה שעות לפני כן איפשר אמש (רביעי) את הצבת היריעה החוצצת ואת קיומו בהפרדה של המופע בעפולה שיועד לציבור החרדי.

בתחילת הערב, במתחם ההופעות שבפארק העירוני בעפולה, נשבו רוחות של שמחה ותחושת ניצחון נוכח החלטת בית המשפט. השר אריה דרעי התקבל בכבוד של מנצחים, נאומים של שביעות רצון נישאו על הבמה.

אבל את הבית האחרון בפזמון שרו שופטי בג"ץ: עוד בטרם הסתיימה ההופעה, הגיעה הבשורה מבית המשפט העליון ששופטיו קבעו שהחלטת בית המשפט המחוזי לשנות את החלטתו הקודמת ולאפשר את קיום ההופעה בהפרדה, ניתנה שלא בסמכות.

הפארק הלאומי בעפולה לקראת הופעתו של הזמר מוטי שטיינמץ 14 באוגוסט 2019. שלומי גבאי
מחיצת ההפרדה המגדרית בעפולה, אתמול/שלומי גבאי
"מגיעה לנו הופעה פעם בשנה, עם הפרדה. אם לא ההפרדה לא היינו מגיעות הערב"

מיד שלפו הפוליטיקאים את האמירות הצפויות כל כך: "בג"ץ מבצר הדמוקרטיה", מצד אחד ו"רדיפת המיעוט החרדי" מנגד. הדוברים התעלמו שהחלטת הרכב הבג"ץ לא עסקה כלל בנושאים עקרוניים אלא בעניין פרוצדוראלי - האם לבית המשפט המחוזי היתה בכלל סמכות להפוך את החלטתו שלו.

אבל עוד בטרם שופטי בית המשפט העליון חתמו יום של מהפכים, רווי ויכוחים, יצרים ורגשות, היתה כאמור הופעה עם הפרדה. הפנינג חרדי שמח שבו השתתפו גם פוליטיקאים שהגיעו לגזור קופון.

בעירייה חזו שיגיעו אלפים רבים של אנשים. צורי כהן, סגן ראש העיר מטעם ש"ס, הבטיח "הפתעה" והאמין שיגיעו כ-7,000 צופים להופעה. התחזיות לא התממשו. קרוב ל-2,000 צופים וצופות הגיעו. בגוש של ציבור הנשים היה מספר גדול יותר מזה שמעבר למחיצה.

"אנחנו מגיעות להופעות בהפרדה מתוך בחירה", הבהירה מרים לוי מטבריה. "מגיעה לנו הופעה פעם בשנה, עם הפרדה. אם לא ההפרדה לא היינו מגיעות הערב. לא נעים לי לשבת בתור אישה חרדית בתוך קהל מעורב".

הפארק הלאומי בעפולה במהלך הופעתו של הזמר מוטי שטיינמץ 14 באוגוסט 2019. שלומי גבאי
בעירייה חזו אלפים רבים. המופע בעפולה, אתמול/שלומי גבאי

גם הדסה רוטנברג, מנהלת בית ספר תורני בעיר, אמרה שלא היתה מגיעה להופעה ללא הפרדה. "מכעיס אותי ששדולת הנשים מדברת בשמי", אמרה. "לא ביקשנו הפרדה באוטובוס וגם לא נבקש. ביקשנו הפרדה בהופעה ועל סמך ההבטחה שתהיה הפרדה קניתי כרטיסים להופעה".

למתחם כבר הגיע אריה דרעי ובזמן שנפגש בחדר האמנים עם ראש העיר, אבי אלקבץ ועם הזמר שטיינמץ, תזמורת החימום כבר ניגנה את השיר המזוהה לאורך השנים עם שר הפנים. המנחה בנה את השיא לקראת עלייתו של דרעי לבמה - "קבלו את מחולל המהפכה שגרם לערב הזה לקרום עור וגידים", הוא קרא והזמר חיים ישראל החל לשיר על רקע הנגינה - "אל תירא ישראל אל תירא כי גור אריה הלא אתה, ואריה אם ישאג מי לא יירא...".

"שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה", בירך דרעי בהתרגשות. "השכל הישר ניצח. מי שניסה להכתיב לנו אורח חיים הפסיד היום. אני מברך היום את השופט האמיץ שהחזיר חזרה את הכבוד והשכל הישר".

שר הפנים, אריה דרעי במהלך הופעתו של הזמר החרדי מוטי שטיינמץ בעפולה 14 באוגוסט 2019. שלומי גבאי
"השכל הישר ניצח". דרעי במהלך הופעתו של שטיינמץ, אתמול/שלומי גבאי
"מתבייש להגיד שעשינו רק אירוע אחד לציבור החרדי"

אחר כך עבר למתקפה פוליטית על יאיר לפיד: "שימו לב שאותו יאיר לפיד שרוצה להיות ראש ממשלה בישראל - הוא האדם היחיד שיצא בתמיכה על החלטת בית המשפט. הוא אמר שפה זו לא אירן. אנחנו אומרים ליאיר לפיד: נכון, פה זו לא אירן, פה זו מדינה יהודית".

דרעי ירד לקהל הנלהב שרקד איתו בשמחה גדולה. מלבד הכבוד לו זכה דרעי, גם ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, קיבל אהבה גדולה מהציבור שהגיע. עמידתו לצידם לאורך היום בבית המשפט הוסיפה לו נקודות זכות רבות.

הוא מצידו אמר על הבמה: "אני ראש עיר של כולם וגאה להיות גם ראש עיר של הציבור החרדי. בהחלטה מושכלת הגיע היום השופט להחלטה החכמה הזאת. אני היום מתבייש להגיד שעשינו רק אירוע אחד לציבור החרדי, מגיע להם יותר. אנחנו דורשים שלא תהיה כפייה חילונית".

ראש עיריית טבריה, במהלך מהומה שפרצה בעת הגעתו להופעה של הזמר החרדי מוטי שטיינמץ בפארק בעפולה 14 באוגוסט 2019. אתר רשמי
עורר מהומה, קובי. אתמול/אתר רשמי

האירוע היה מספיק מתוקשר כדי לשאת על כתפיו עוד פוליטיקאי. ואז עם מצלמה מונפת בידו ובשידור חי בפייסבוק הגיע למתחם רון קובי. קהל רב החל להקיף אותו, לאיים ולדחוף. תוך שניות הקיפה אותו חגורת שוטרי יס"מ שחילצו אותו מהמקום. "נבחר ציבור אשר נכנס למתחם מתוך כוונה ליצר פרובוקציה", הגדירה המשטרה את התנהגותו של קובי.

"באנו לראות הופעה. הגיע הזמן שהציבור יבין דבר אחד: חיה ותן לחיות. כמו שהם רוצים הופעות בהפרדה, הציבור החילוני רוצה תחבורה ציבורית בשבת. הם צריכים להבין את זה", אמר בזמן שהשוטרים ליוו אותו מחוץ לפארק. "לא באתי לעשות פרובוקציה", טען.

סמוך לשעה 23:00 הסתיימה ההופעה. החדשות על החלטת בג"ץ הנמיכו את רף ההתלהבות שעמד גבוה בתחילת הערב.

עד הבחירות לכנסת ה-22 נותר עוד חודש. לשטיינמץ מתוכננת עד אז הופעה נוספת באולם עירוני של עיריית חיפה. הצדדים שהתעמתו היום נערכים למופע הבא שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully