וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים מתחזים למפגינים: "המסתערבים" של משטרת הונג קונג

המשטרה הגנה על השימוש בסוכנים סמויים שהסתננו לתוך המחאה נגד השלטונות, והכחישה כי הם יצרו פרובוקציות. הטיסות בנמל בעיר בוטלו אחרי כמה שעות שוב, זה היום השני ברציפות, עם שוב של המפגינים. "אנחנו על סף תהום", הזהירה מנהיגת העיר

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

משטרת הונג קונג הודתה ששוטרים שהתחזו למפגינים הסתננו למחאה נגד השלטון ופעלו נגד "מפגינים אלימים קיצוניים". אלו תועדו בסרטון שבו נראו העימותים אתמול, והמפגינים קוראים לחקור את פעולות המשטרה, שמצדה הגנה על "הפיתיון" שהציבו אותם שוטרים סמויים.

ההפגנות בהונג קונג נגד השלטון ונגד בייג'ינג נמשכות זה חודשיים, ללא סימן באופק לדעיכתם. אתמול בוטלו עשרות טיסות עם כיבוש נמל התעופה בידי אלפי מפגינים, וגם היום (שלישי) בוטלו הטיסות באחד מנמלי התעופה העמוסים ביותר בעולם אחרי שהתחדשו לזמן קצר. סין, שמחזיקה בכוחות צבא בעיר, מזהירה כי סבלנותה פוקעת, ואתמול כינתה את המפגינים "טרוריסטים".

המשטרה הכחישה טענות של מפגינים ולפיהן השוטרים הסמויים יצרו פרובוקציות כדי להצדיק את המעצרים. אלימות המשטרה הפכה לאחד מנושאי המחאה המרכזיים, ואתמול עטו חלק מהמפגינים בנמל התעופה רטייה על עינם לאות סולידריות עם אישה שנפצעה מאש המשטרה, ותמונתה שותפה בהרחבה ברשתות החברתיות. עם זאת, סגן מפקד המשטרה, מארק צ'ין-הו, אמר כי אין ראיות לכך.

תיעוד מעצרים בידי שוטרים סמויים

ההפגנות בהונג קונג, שהופכות ליותר ויותר אלימות, הן המשבר הכבד ביותר שחווה המושבה הבריטית לשעבר מאז שובה לשליטת בייג'ינג ב-1997. דובר המשרד לענייני הונג קונג ומקאו של סין, יאנג גואנג, אמר בתדרוך ששודר בטלוויזיה כי הממשל המרכזי תומך בדרכי ההתמודדות של המשטרה עם המפגינים, וכי אלו שדואגים לעיר צריכים להתנער מהאלימות, אחרי שמפגינים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר שוטרים.

המחאה החלה בשל חוקי הסגרה לסין, שכבר הושעו, אולם מאז היא כבר התרחבה ועתה דורשים המפגינים את הדחת ראשת העיר קארי לאם ורפורמות דמוקרטיות גדולות יותר. הונג קונג נהנית מאוטונומיה גדולה יותר בהשוואה לסין היבשתית, במסגרת השיטה המכונה "מדינה אחת, שתי מערכות".

לאם הזהירה במסיבת עיתונאים מרוגשת כי ההפגנות ידחפו את העיר "אל פי תהום" והזהירה כי הונג קונג הגיעה למצב מסוכן שבו האלימות מאיימת לדחוף אותה "לעבר דרך שאין ממנה חזרה". היא נתקלה בעוינות לאחר שהתעלמה משאלות הכתבים, שקטעו את דבריה שוב ושוב ולא אפשרו לה לדבר.

עוד בוואלה!

סין מאיימת על המפגינים בהונג קונג: מי שמשחק באש - יישרף על ידיה

לכתבה המלאה
מפגינה עוטה רטיה במחאה על אלימות משטרת הונג קונג, 12 באוגוסט 2019. רויטרס
מפגינה עוטה רטיה במחאה על אלימות המשטרה, אתמול/רויטרס

סין מגנה בחריפות את האלימות ושחררה אזהרות שלפיהן היא שומרת את הזכות להתערב צבאית במשבר, אם הרשויות בהונג קונג יבקשו עזרה. לפי ההערכות, בייג'ינג לא מעוניינת בתרחיש כזה. היא מאשימה "כוחות זרים" בליבוי המהומות, בין היתר בשל תמיכת בריטניה וארצות הברית במפגינים.

בכיר אמריקני אמר אתמול כי ארצות הברית, העוקבת אחר ההתפתחויות בהונג קונג, מפצירה מהצדדים להימנע מאלימות. "חברות משרתות בצורה הטובה ביותר כאשר הן מכבדות דעות פוליטיות מגוונות ומאפשרות להן לבוא לידי ביטוי בחופשיות ובשלווה. ארצות הברית קוראת לכל הצדדים להימנע מאלימות", כך הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully