וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל התעופה בהונג קונג משותק; סין מזהירה: "אנחנו בצומת קריטי"

המפגינים נגד בייג'ינג משתקים את שער הכניסה לעיר בימים האחרונים, ובעקבות זאת החליטו הרשויות לבטל את כל הטיסות לשארית היום. הממשל המרכזי בסין ממשיך לאיים על המפגינים ולתמוך במשטרה המקומית

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נמל התעופה של הונג קונג ביטל היום (שני) את כל הטיסות בעקבות מחאת המפגינים הפרו-דמוקרטים במקום, שנכנסה אל יומה הרביעי. זאת, במקביל להמשך האזהרות של בייג'ינג, שאמרה היום כי האזור המנהלי המיוחד נמצא ב"צומת קריטי" אחרי חודשיים של הפגנות רחוב ששיתקו את מרכז העסקים הבינלאומי.

"פרט לטיסות יוצאות שהשלימו את הליך הצ'ק-אין והטיסות שכבר עושות את דרכן להונג קונג, כל יתר הטיסות בוטלו למשך היום", אמרה רשות התעופה של הונג קונג. עוד נמסר כי יש פקקי תנועה בדרך לנמל התעופה וכי מגרשי החניה מלאים. "אנחנו קוראים לציבור שלא להגיע לנמל".

הרשויות העריכו את מספר המפגינים במקום בכ-5,000 איש, והם נושאים שלטים וקוראים סיסמאות נגד אלימות המשטרה. "הונג קונג אינה בטוחה" ו"המשטרה היא חרפה", היו חלק מהשלטים שנשאו המפגינים בנמל, שבמערכת הכריזה שלו נשמעה מעת לעת ההודעה: "כל הטיסות בוטלו, אנא עזבו בהקדם האפשרי".

בכיר אמריקני בממשל טראמפ אמר מוקדם יותר כי ארצות הברית, העוקבת אחר ההתפתחויות בהונג קונג, מפצירה מהצדדים להימנע מאלימות. "חברות משרתות בצורה הטובה ביותר כאשר הן מכבדות דעות פוליטיות מגוונות ומאפשרות להן לבוא לידי ביטוי בחופשיות ובשלווה. ארצות הברית קוראת לכל הצדדים להימנע מאלימות", כך הבכיר.

מפגינים נגד חוק ההסגרה משתתפים בהפגנה המונית בשדה התעופה הבינלאומי בהונג קונג, 12.08.2019. רויטרס
מפגינים בנמל התעופה, היום/רויטרס

ההפגנות בהונג קונג, שהופכות ליותר ויותר אלימות, הן המשבר הכבד ביותר שחווה המושבה הבריטית לשעבר מאז שובה לשליטת בייג'ינג ב-1997. דובר המשרד לענייני הונג קונג ומקאו של סין, יאנג גואנג, אמר בתדרוך ששודר בטלוויזיה כי הממשל המרכזי תומך בדרכי ההתמודדות של המשטרה עם המפגינים, וכי אלו שדואגים לעיר צריכים להתנער מהאלימות. הוא אמר כי המפגינים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר שוטרים הם "טרוריסטים".

המחאה החלה בשל חוקי הסגרה לסין, שכבר הושעו, אולם מאז היא כבר התרחבה ועתה דורשים המפגינים את הדחת ראשת העיר קארי לאם ורפורמות דמוקרטיות גדולות יותר. הונג קונג נהנית מאוטונומיה גדולה יותר בהשוואה לסין היבשתית, במסגרת השיטה המכונה "מדינה אחת, שתי מערכות".

סין מגנה בחריפות את האלימות ושחררה אזהרות שלפיהן היא שומרת את הזכות להתערב צבאית במשבר, אם הרשויות בהונג קונג יבקשו עזרה. לפי ההערכות, בייג'ינג לא מעוניינת בתרחיש כזה. בייג'ינג מאשימה "כוחות זרים" בליבוי המהומות, בין היתר בשל תמיכת בריטניה וארצות הברית במפגינים.

(עדכון ראשון: 11:41)

עוד בוואלה!

סין מאיימת על המפגינים בהונג קונג: מי שמשחק באש - יישרף על ידיה

לכתבה המלאה
מפגינים נגד חוק ההסגרה משתתפים בהפגנה המונית בשדה התעופה הבינלאומי בהונג קונג, 12.08.2019. רויטרס
המשטרה משתמשת בתותח מים נגד מפגינים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully