וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מאיימת על המפגינים בהונג קונג: מי שמשחק באש - יישרף על ידיה

6.8.2019 / 10:46

בייג'ינג הזהירה את "הפושעים האלימים" שלדבריה נתמכים על ידי "כוחות מטונפים" מבחוץ. היא אמרה שאסור לבלבל את האיפוק שלה עם חולשה. "בסופו של דבר, הם ייענשו", אמרו על המפגינים שמשתקים את המושבה הבריטית לשעבר בחודשיים האחרונים

עריכה: עמית שמחה

סין הזהירה היום (שלישי) את המפגינים בהונג קונג שלא לבלבל את האיפוק שלה ביחס אליהם עם חולשה. בייג'ינג הבטיחה כי "פושעים אלימים" הדוחפים את העיר אל סף "תהום מסוכנת" יועמדו לדין. המשרד האחראי על הונג קונג ומקאו אמר כי מדובר בקבוצה קטנה של קיצוניים, "כשכמה אזרחים טובי לב הוטעו ואולצו להצטרף" אליהם. במסמך שפורסם במסיבת עיתונאים בבייג'ינג, ויוחס לנציגים יאנג גואנג וחו לוינג, נכתב כי כוחות אנטי-סיניים הם "המושכים בחוטים מחורי הקלעים" והם "מחזקים בצורה גלויה וחצופה" את המפגינים.

"אנחנו רוצים להבהיר לקבוצה הקטנה של הפושעים האלימים ושל הכוחות המטונפים שעומדים מאחוריהם: מי שמשחק באש יישרף על ידיה", נכתב. "בסופו של יום, הם ייענשו". אתמול ירתה המשטרה בהונג קונג, אחד ממרכזי הסחר החשובים של אסיה, גז מדמיע לעבר המפגינים אחרי ששביתה כללית שיתקה את תחבורת העיר. מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, שאת התפטרותה דורשים המפגינים, הזהירה כי שגשוגה של העיר נמצא בסכנה.

הונג קונג גלשה למשבר הפוליטי החריף ביותר שלה מאז חזרתה לשליטת סין מידי בריטניה ב-1997. המחאה החלה בשל חוקי הסגרה לסין, שכבר הושעו, אולם מאז היא כבר התרחבה ועתה דורשים המפגינים את הדחת ראשת העיר ורפורמות דמוקרטיות גדולות יותר.

עוד על המחאה בהונג קונג
מנהיגת הונג קונג: המחאה הביאה את העיר אל "מצב מסוכן ביותר"
סין לא שוללת שימוש בכוח בהונג קונג: "גורמים קיצוניים עשו דברים מחרידים"

מפגינים מתעמתים עם משטרת הונג קונג, 5 באוגוסט 2019. רויטרס
מפגינים מתעמתים עם שוטרים בהונג קונג, אתמול/רויטרס

הונג קונג נהנית מאוטונומיה גדולה יותר בהשוואה לסין היבשתית, במסגרת השיטה המכונה "מדינה אחת, שתי מערכות". בשבוע שעבר פרסמו כוחות צבא סין המוצבים בהונג קונג סרטון וידאו עם מסר אזהרה למפגינים, אולם מומחים סבורים כי היא לא מעוניינת להפעיל את צבאי לדיכוי המחאה, שעקפה את זו מ-2014 בהיקפה.

סין מאשימה גורמים בארצות הברית בליבוי ההפגנות בהונג קונג, שהן האתגר הגדול ביותר על שלטונו של הנשיא שי ג'ינפינג מאז עלייתו לשלטון ב-2012, אבל היא לא סיפקה ראיות לכך. ביום שישי קראו קבוצת חברי קונגרס משתי המפלגות לממשל טראמפ לעצור מכירה עתידית של תחמושת ואמצעי שליטה על קהל למשטרת הונג קונג, המואשמת בשימוש מוגזם בכוח. אתמול נעצרו 148 מפגינים.

עד עתה, הממשל המרכזי בבייג'ינג והצבא אמרו רק כי יש חלקים ברורים בחוק המקנים לכוחות המזוינים להתערב בנעשה בעיר. במהלך התדרוך, יאנג, אחד הדוברים של המשרד לענייני הונג קונג ומקאו, אמר כי צבא סין הוא "כוח חזק שיגן על כל סנטימטר מהאדמה הקדושה" של סין. הוא הדגיש כי הממשל המרכזי לא יאפשר לאיים על האחדות הלאומית או הביטחונית של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully