וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגת הונג קונג: המחאה הביאה את העיר אל "מצב מסוכן ביותר"

לאחר שתנועת המחאה הכריזה על שביתה כללית במהלך היום, גרמה לביטולן של יותר ממאה טיסות ושיבשה את תנועת הרכבות בהונג קונג, הזהירה קארי לאם כי ההפגנות מאתגרות את ריבונותה של סין. היא קראה למפגינים להניח בצד את חילוקי הדעות ו"לצעוד יחד"

עריכה: עמית שמחה

מנהיגת הונג קונג קארי לאם אמרה הבוקר (שני) כי תנועת המחאה דוחפת את העיר אל "מצב מסוכן ביותר", ומאתגרת את ריבונותה של סין. לאם אמרה עוד כי השיבושים והאלימות גרמו לחרדה בקרב אזרחי העיר, וכעת הגיע הזמן להניח את חילוקי הדעות בצד ו"לצעוד יחד". דבריה מגיעים ברקע שביתה כללית המתקיימת בעיר, שהביאה כבר לביטול של למעלה ממאה טיסות שאמורות היו לצאת היום משדה התעופה המקומי, ולשיבושי תנועה נרחבים.

כאמור, היום תתקיים שביתה כללית בעיר, עליה הכריזה תנועת המחאה המפגינה למען דמוקרטיה. בשעות העומס של הבוקר מנעו מפגינים מרכבות נוסעים לצאת מהרציפים כשחסמו את דלתות הקרונות, והביאו לכך שהשירות הושעה בחמישה קווים. זו הפעם השלישית בשלושת השבועות האחרונים שהמפגינים משבשבים את תנועת הרכבות. כמו כן, הפגנות צפויות להיערך בשבעה מחוזות אחר הצהריים. זאת, לאחר סוף שבוע של עימותים בין מפגינים ושוטרים.

מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, במסיבת עיתונאים, 5 באוגוסט 2019. רויטרס
אמרה כי השיבושים והאלימות גרמו לחרדה בקרב אזרחי העיר. לאם במסיבת העיתונאים, הבוקר/רויטרס

הונג קונג גלשה למשבר הפוליטי החריף ביותר שלה מאז חזרתה לשליטת סין מידי בריטניה ב-1997. המחאה החלה בשל חוקי הסגרה לסין, שכבר הושעו, אולם מאז היא כבר התרחבה ועתה דורשים המפגינים את הדחת ראשת העיר ורפורמות דמוקרטיות גדולות יותר. הונג קונג נהנית מאוטונומיה גדולה יותר בהשוואה לסין היבשתית, במסגרת השיטה המכונה "מדינה אחת, שתי מערכות".

סין מגנה בחריפות את האלימות ושחררה אזהרות שלפיהן היא שומרת את הזכות להתערב צבאית במשבר, אם הרשויות בהונג קונג יבקשו עזרה. לפי ההערכות, בייג'ינג לא מעוניינת בתרחיש כזה. בייג'ינג מאשימה "כוחות זרים" בליבוי המהומות, בין היתר בשל תמיכת בריטניה וארצות הברית במפגינים.

עוד בוואלה!

"התיק עדיין רודף": חקירת הרצח שזעזע את המדינה נפתחת מחדש

לכתבה המלאה
מפגינים בהונג קונג מונעים מרכבת לנסוע, 5 באוגוסט 2019. רויטרס
מפגינים בהונג קונג מונעים מרכבת לנסוע, הבוקר/רויטרס

בשבוע שעבר פרסמו כוחות צבא סין המוצבים בהונג קונג סרטון וידאו עם מסר אזהרה למפגינים שמשתקים את העיר בחודשיים האחרונים. בסרטון נראים תרגילים "נגד מהומות", כשראשי הצבא מזהירים כי האלימות היא "אסורה לחלוטין". בסרטון בן השלוש דקות שפורסם בחשבון הוויבו - המקבילה הסינית לטוויטר - של חיל המצב הסיני בהונג קונג נראו חיילים יורים ומשגרים רקטות, לצד טנקים, מסוקים ומשגרי טילים.

צבא סין נותר בבסיסיו מאז פרוץ ההפגנות באפריל, והותיר את משטרת הונג קונג להתמודד עם ההפגנות המאסיביות, שלעתים גלשו לאלימות. באחד הקטעים בסרטון, שכונה "תיעוד התרגיל נגד-מהומות", שורות של כוחות מתקדמים עם מגניהם ועם אלות לעבר המפגינים, ויורים ברובים שלהם באוויר. הם פיזרו גז מדמיע וירו בתותחי מים, בזמן שנגמ"שים התקדמו לעבר וחיילים הניחו גדרות תיל. "אתם תהיו אחראים לכל ההשלכות", צעק אחד המפגינים בקנטונזית, הניב הסיני המרכזי בהונג קונג. בסרטון הוצג גם דגל אדום עם המילים: "היזהרו, הפסיקו להסתער או שנשתמש בכוח". אזהרות דומות נשמעו גם על ידי משטרת הונג קונג במהלך ההפגנות. בסוף הסרטון, נראו כמה מפגינים נלקחים כשידיהם אזוקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully